  • 1. Data: 2012-07-15 08:16:56
    Temat: Co to za owoc leśny
    Od: "Z." <@>

    Dzieciakiem będąc latałem do lasu na taką polankę na której rosły, jak
    to nazywałem "dzikie truskawki". Liście jak truskawek, może ciut
    mniejsze, chyba z włoskami (było to dość dawno temu i nie pamiętam
    dokładnie). Owoce większe niż poziomki ale mniejsze niż truskawki.
    Koloru ciemno bordowego. Ich smak kojarzył mi się wtedy z winem. Później
    ta polanka zarosła drzewami i te roślinki przepadły. Szukam w Google i
    nic nie mogę znaleźć. Może ktoś kojarzy co to mogło być?

  • 2. Data: 2012-07-15 16:30:56
    Temat: Re: Co to za owoc leśny
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    Użytkownik "Z." <@> napisał w wiadomości
> [...]
    > chyba z włoskami (było to dość dawno temu i nie pamiętam dokładnie). Owoce
    > większe niż poziomki ale mniejsze niż truskawki.

    Duże poziomki, albo zdziczałe truskawki.
    O ile to był las, to raczej to pierwsze.

    moon

  • 3. Data: 2012-07-15 17:51:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2012 08:16:56 +0200, Z. napisał(a):

> [...]
    > ta polanka zarosła drzewami i te roślinki przepadły. Szukam w Google i
    > nic nie mogę znaleźć. Może ktoś kojarzy co to mogło być?

    Może to były własnie zdziczałe truskawki - pozostałość po czyimś
    zapomnianym ogrodzie.
    U mnie takie rosną, rozsiały się po lesie - jakieś 20 lat temu na tym
    miejscu była nasza plantacja Sengi Sengany i Murzynki.
    --
    XL