  • 11. Data: 2012-07-20 13:28:17
    Temat: Re: Miernik ph
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 20.07.2012 11:05, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

    > Ale na dobrą sprawę ile się można spodziewać odchyłki?
    Nie mam pojecia jaki moze byc blad, ale trzeba pamietac ze woda
    destylowana moze zawierac CO2 (zmienne ilosci) i wtedy pH moze byc duzo
    nizsze niz 7. A ocet ... to jak fabryce wyjdzie
    Strzelam ze taka kalibracja moze dac blad +/- 2 jednostki
    Tzn. czy ma
    > jakieś szczególne znaczenie przy ogrodowym wyznaczaniu ph ziemi ?
    no jezeli blad +/- 2 jest dla Ciebie OK to nie ma znaczenia

  • 12. Data: 2012-07-20 13:37:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > no jezeli blad +/- 2 jest dla Ciebie OK to nie ma znaczenia

    Nie wiem... gdybam. Na myśl przychodzi mi fakt że sama ziemia nie jest
    homogeniczna, są miejsca ziemi dowożonej z innych miejsc miasta, są jakieś
    pozostałości zrekultywowane po budowie domu... więc pomiar dokładnym
    miernikiem nawet w kilku punktach na nic się zda.

    Marek

  • 13. Data: 2012-07-20 13:50:48
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 20.07.2012 13:37, 4CX250 pisze:
> [...]
    > jakieś pozostałości zrekultywowane po budowie domu... więc pomiar
    > dokładnym miernikiem nawet w kilku punktach na nic się zda.

    Uzyj czegos takiego
    http://allegro.pl/test-ph-do-gleby-testy-powiar-test
    er-growbox-hps-i2441077817.html
    w roznych interesujacych Cie punktach dzialki. Tam gdzie za kwasno to
    wapnuj a gdzie zbyt zasadowo to raczej nic nie rob lub nawiez kwasnego
    torfu (ihmo i tak bez sensu)

  • 14. Data: 2012-07-20 16:10:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2012 09:43:54 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Mam zamiar kupić miernik ph do kontroli gleby.
    > Czy ktoś używa tego?
    > http://allegro.pl/tester-gleby-miernik-ph-2w1-bioter
    m-i2495807732.html

    > Marek

    A nie lepiej gotowy zestaw z odczynnikami.
    Kiedyś za niewielkie pieniądze taki kupiłem- byłaa tam taka tacka ceramiczna i
    odczynnik i wzornik kolorów.