  • 1. Data: 2012-03-16 11:17:11
    Temat: Beton komórkowy pióro-wpust vs zwykły
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    Cześć,

    Przymierzam się obecnie do budowy i chciałbym zasięgnąć języka w temacie
    technologii budowania ścian. Wybrałem już, że powstaną z betonu
    komórkowego 500 tylko zastanawiał się nad wyborem konkretnej technologii:
    - zwykłe bloczki + zwykła zaprawa
    - bloczek pióro+wpust + zaprawa ciepłochronna

    Pytanie brzmi czy przy ociepleniu styropianem 15cm (może nawet 20cm)
    jest sens płacić drożej za pióro-wpust skoro i tak za przenikalność
    cieplną ściany będzie odpowiedzialny głównie styropian? Może sensowniej
    za zaoszczędzoną kasę kupić lepsze okna?

    Gregorius

  • 2. Data: 2012-03-16 15:45:36
    Temat: Re: Beton komórkowy pióro-wpust vs zwykły
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gregorius <n...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > cieplną ściany będzie odpowiedzialny głównie styropian? Może sensowniej
    > za zaoszczędzoną kasę kupić lepsze okna?

    Sam sobie odpowiedziałeś że nie warto.

  • 3. Data: 2012-03-16 18:34:01
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2012-03-16 16:45, kogutek pisze:

    > Sam sobie odpowiedziałeś że nie warto.

    Dylematy świeżaka. Thx za potwierdzenie, że logika mi działa w miarę
    poprawienie :)

    --
    Gregorius

  • 4. Data: 2012-03-16 23:01:52
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Gregorius" <n...@a...pl> wrote in message

    > Dylematy świeżaka. Thx za potwierdzenie, że logika mi działa w miarę
    > poprawienie :)

    Tylko nie murować na zaprawę ale kleić cienką warstwą zarówno w pionie i
    poziomie.
    Szkoda nie użyć kleju dla ogólnego przemarzania ściany. Jak źle zrobią
    ocieplenie to przynajmniej spoinami nie będzie przewodzić.

  • 5. Data: 2012-03-17 01:15:30
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gregorius <n...@a...pl> napisał(a):

    > Dylematy świeżaka. Thx za potwierdzenie, że logika mi działa w miarę
    > poprawienie :)

    Ja tam się na budowaniu nie znam. Ale nie ma zakazu w takim przypadku
    śledzenia trendów. Kiedyś dom najlepiej jak by był zrobiony z żelbetu. Cały
    oczywiście. Monolit byłby optymalny. A teraz obowiązującym trendem jest
    zrobienie domu z izolacji termicznej. A że dach musi się na czymś trzymać to
    potrzebne jest wzmocnienie czymś izolacji. I według mnie jest to dobry
    kierunek. Wczoraj byłem w nowiusieńkim budynku, nazwijmy to użyteczności
    publicznej. Trzy kondygnacje. Widziałem jak budowali. Szkielet z betonowych
    belek wypełniony w zasadzie izolacją termiczną. W holu o powierzchni z 300 m2
    osiem grzejników wielkości łazienkowych. Letnie były. Z ciekawości macałem
    marmurową podłogę czy tam czegoś do grzania nie wsadzili. Zimna. Spytałem
    jednego co tam pracuje czy w mrozy zimno nie było. Nie było. Mnie się taka
    polityka podoba chociaż długofalowo działa na moją niekorzyść. Spadnie
    zapotrzebowanie na nośniki ciepła. W gospodarce rynkowej staniały by żeby
    zwiększyć popyt. A w Polsce zdrożeją.

  • 6. Data: 2012-03-17 16:21:05
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jk0oji$9tc$1@inews.gazeta.pl...

    [ciach]
> [...]
    > polityka podoba chociaż długofalowo działa na moją niekorzyść. Spadnie
    > zapotrzebowanie na nośniki ciepła. W gospodarce rynkowej staniały by żeby

    Spokojnie -to zeby sie wplywy wyrownaly to sie podniesie ceny o nastepne
    100% (mysle o naszych monopolach).

    Jak patrze na to co sie u nas dzieje od 89r z drozeniem co roku wszystkiego
    to ludziska na zachodzie by chyba dawno powwieszali niektorych za taka
    drozyzne...

    (tak wiem ze nasze wyplaty tez wzrastaly....)

  • 7. Data: 2012-03-17 23:45:26
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-16 12:17, Gregorius pisze:
> [...]
    > cieplną ściany będzie odpowiedzialny głównie styropian? Może sensowniej
    > za zaoszczędzoną kasę kupić lepsze okna?

    20cm styropianu? Może nie śledzę obecnych trendów ale czy to nie przesada?
    Weźmy zamrażarkę, tam grubość izolacji to max 4-5cm a wewnątrz panuje
    -18 -22C i jakoś nie przemarza nic na zewnątrz, nawet ścianki nie są
    chłodne...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2012-03-18 07:57:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > 20cm styropianu? Może nie śledzę obecnych trendów ale czy to nie przesada?

    ja mam 15cm wełny w konstrukcji kanadyjczyka, a na to 20cm styro :-) A
    paliwa wciąż w góre....

    Ale oczywiście można sobie strzelić 5cm styro, każdemu wg gustu...

    b.

  • 9. Data: 2012-03-18 08:57:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lewis" <"lewisa[tnij] wrote:

> [...]
    > przesada? Weźmy zamrażarkę, tam grubość izolacji to max 4-5cm a
    > wewnątrz panuje -18 -22C i jakoś nie przemarza nic na zewnątrz, nawet

    a po wyłaczeniu prądu po ok 30 minutach w zamrażalinku jest ok -5 stopni :)

    po goidzinie zawartość zaczyna wypływać.

  • 10. Data: 2012-03-18 09:06:31
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >a po wyłaczeniu prądu po ok 30 minutach w zamrażalinku jest ok -5 stopni :)

    >po goidzinie zawartość zaczyna wypływać.

    Akurat tu bzdury piszesz.