  • 1. Data: 2012-02-10 15:09:55
    Temat: Betony akumulacyjne itp.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy na rynku materialow do akumulacji ciepla cos drgnelo, czy dalej masa
    akumulacyjna o wadze 400-500 kilo to koszt paru tysiecy zlotych?

    Wiem, ze mozna wziac zwykla cegle szamotowa, ale nie jestem fanem
    murowania.

    Planuje dorobic do posiadanego wkladu odbiornik ciepla w postaci masy
    umieszzonej wokol przedluzonej rury spalinowej plus do tego postawic
    "ciepla obudowe" z szamotu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-02-10 16:40:29
    Temat: Re: Betony akumulacyjne itp.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Lut, 16:09, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy na rynku materialow do akumulacji ciepla cos drgnelo, czy dalej masa
    > akumulacyjna o wadze 400-500 kilo to koszt paru tysiecy zlotych?

    A jakie cudowne parametry ma ta masa?
    Zwykły beton w objętości 0,5 m3 podgrzany od 20 do 100 st. C potrafi
    łyknąć jakieś 28kWh, to chyba nie jest mało? :>

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2012-02-10 20:19:29
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-02-10 17:40, Lisciasty pisze:

    > A jakie cudowne parametry ma ta masa?
    > Zwykły beton w objętości 0,5 m3 podgrzany od 20 do 100 st. C potrafi
    > łyknąć jakieś 28kWh, to chyba nie jest mało? :>
    :)
    No jest parę różnic miedzy zwykłym betonem a tym tzw termobetonem
    który ma :
    - większą żaroodporność c
    - większą termoprzewodność czyli efektywniej i szybciej będzie sie
    nagrzewał a później lepiej oddawał ciepło
    - większy ciężar właściwy pozwala więcej tego ciepełka zgromadzić

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/
    http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
    39

  • 4. Data: 2012-02-10 23:14:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 08:40:29 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > A jakie cudowne parametry ma ta masa?

    Cudownych nie ma, ma po prostu dobre. Gromadzi wiecej ciepla niz zwykly
    szamot (ktory gromadzi znacznie wiecej niz beton) i wolno je oddaje.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-02-11 10:41:13
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał:

    > Cudownych nie ma, ma po prostu dobre. Gromadzi wiecej
    > ciepla niz zwykly szamot (ktory gromadzi znacznie wiecej
    > niz beton) i wolno je oddaje.

    Czy kamień się do tego celu nie nadaje?
    O co chodzi z tym wolnym oddawaniem ciepła? przecież każda masa tak samo
    ciepło pobiera jak oddaje, żeby oddawała wolniej to chyba trzeba zrobić
    jakąś osłonę z materiału gorzej przewodzącego?

  • 6. Data: 2012-02-11 12:44:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:41:13 +0100, news napisał(a):

    >żeby oddawała wolniej to chyba trzeba zrobić
    > jakąś osłonę z materiału gorzej przewodzącego?

    A jak sama masa gorzej przewodzi?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2012-02-11 15:27:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak sama masa gorzej przewodzi?

    to bedzie również wolniej przyjmowała ciepło. U ciebie jest ważna
    konstrukcja tego wynalazku a nie materiał. Zwykły beton bedzie gorszy od
    jakis wypaśnych pare procent ale tańszy milion razy :-)))

    b.

  • 8. Data: 2012-02-11 15:41:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 16:27:37 +0100, Budyn napisał(a):

    > to bedzie równie? wolniej przyjmowa?a ciep?o. U ciebie jest wa?na
    > konstrukcja tego wynalazku a nie materia?. Zwyk?y beton bedzie gorszy od
    > jakis wypa?nych pare procent ale tanszy milion razy :-)))

    Alez ja wiem, ze wazna jest konstrukcja. Stosuje sie materialy o jak
    najwiekszej pojemnosci cieplnej, a zeby zdazyly cieplo odebrac, spowalnia
    sie przeplyw spalin. Jak w piecach kaflowych - np. kanaly opadowe mialy
    polki.

    Natomiast zwykly beton sie nie nadaje - po pierwsze szybko szlag go trafi
    od nagrzewania, a po drugie gromadzi nie o kilka, ale o 25-40% procent
    mniej ciepla niz szamot czy te "wypaśne".

    Do tego pamietaj, ze ilosc miejsca na piec jest zazwyczaj ograniczona.
    Dlatego liczy sie efektywnosc.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-02-11 20:26:02
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mniej ciepla niz szamot czy te "wypaśne".
    >
    > Do tego pamietaj, ze ilosc miejsca na piec jest zazwyczaj ograniczona.

    Ja bym wolał wymurować zamiast robić skomplikowaną formę do odlania takiego
    akumulatora ciepła z betonu. Ale ja wariat jestem bo truskawki cukrem posypuję.

  • 10. Data: 2012-02-12 12:39:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 20:26:02 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Ja bym wolał wymurować zamiast robić skomplikowaną formę do odlania takiego
    > akumulatora ciepła z betonu. Ale ja wariat jestem bo truskawki cukrem posypuję.

    I tak bede musial wymurowac obudowe. A w srodku niekoniecznie musza sie
    zmiescic elementy z cegly. Mam ograniczona ilosc miejsca.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio