  • 1. Data: 2009-07-16 04:16:59
    Temat: Bruk klinkierowy
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam przyklejony na styk na betonie bruk klinkierowy - tzn fuga do około 1
    mm. Zastanawiam się jak wypełnić te "fugi". Czy są dostepne jakieś fugi
    gotowe do wmiecienia na sucho a później zalania wodą? Ktoś ma jakieś
    doswiadczenia w tym temacie. A może zostawić jak jest tylko czy na zimę nic
    nie grozi? Klej jest wodoodporny i wysokoelastyczny.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-16 06:11:33
    Temat: Re: Bruk klinkierowy
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Mam przyklejony na styk na betonie bruk klinkierowy - tzn fuga do około 1
    > mm. Zastanawiam się jak wypełnić te "fugi". Czy są dostepne jakieś fugi
    > gotowe do wmiecienia na sucho a później zalania wodą? Ktoś ma jakieś
    Podobno bruk klinkierowy pracuje przy zmianach temp. i zaleca się fugę 3-5mm
    wypełnioną materiałem sypkim - np. mielony bazalt. W Twoim przypadku, jeśli
    cegiełki są 'na styk' - sam jestem ciekawy co się stanie - może nic. Fugi
    wypełniłbym jednak czymś 'luźnym'.

    Pzdr.
    Adam

  • 3. Data: 2009-07-16 06:32:28
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 16 Lip, 06:16, "daniel97" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam

    Witaj

    Widziałem ciekawą ofertę spoin i zapraw do klejenia i fugowania
    kamienia, kostki itp w ofercie quick-mix. Mają na pewno fugi do kostki
    klinkierowej i maja spoiny które wmiatasz i wiążą pod wpływem
    powietrza.
    IMO 1 mm to za mało na fugę, ale jak zostawisz na zimę to woda
    rozsadzi ci przyklejoną kostkę.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 4. Data: 2009-07-16 07:33:14
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    IMO 1 mm to za mało na fugę, ale jak zostawisz na zimę to woda
    rozsadzi ci przyklejoną kostkę.
    *******

    Tu masz chyba rację. Nie zwróciłem uwagi, że podłoże jest tu
    nieprzesiąkliwe. Pozostaje uszczelnić na ile się da. Obawiam się jednak, że
    zmiany temp. spowodują popękanie fugi i woda wejdzie i rozsadzi następnej
    zimy lub kolejnych.

    Pzdr.
    Adam