  • 1. Data: 2009-04-08 08:28:52
    Temat: Buderus GB152 - podzielęsię patentem na cyrkulację c.w.u.
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    W razie gdyby ktoś potrzebował do ww. pieca bardzo dobry patent na cyrkulację
    c.w.u. to zapodaję, jak to należy zrobić. Warunek : Buderus GB152 + sterownik
    RC-35 (nie wiem jak w przypadku innych sterowników) + zewnętrzna pompa
    cyrkulacyjna (np. Grundfoss) o mocy do 200W.
    Co dalej. Trzeba mieć wolne ok. 40 EUR ;-)) (ja zapłaciłem 195 PLN), udać się
    z tą sumą do najbliższego partnera handlowego Buderusa i zapytać o moduł PZ
    (PZ-Modul nr katalogowy 7121 200). Najprawdopoidobniej zrobią bardzo zdziwioną
    minę ale nie należy odpszczać tylko po prostu to zamówić. W Polsce chyba mało
    kto korzysta z tego patentu, bo nie mają tego modułu w magazynie centralnym
    Buderusa, więc w moim przypadku musieli to sciągać z Niemiec, co zajęło im 3-4
    tygodnie.
    Montaż modułu w piecu jest banalny, instrukcja obrazkowa pokazuje co i jak a
    zajmuje to 5-10 minut.

    Po odpaleniu pieca z tym modułem ma się następujące "ficzery":

    - praktycznie nieograniczone możliwości ustawiania na sterowniku trybu
    cyrkulacji c.w.u. : od 2x na godzinę po 3 minuty aż do 6x na godzinę po 3
    minuty. Jest jeszcze tryb "ciągle włączona" oraz tryb "ciągle wyłączona".
    - cyrkulacja może działać wg. tego programu, który jest dla ciepłej wody (w
    tych samych godzinach), ale można też ustawić zupełnie niezależny program,
    osobno dla poszczególnych dni tygodnia. W sterowniku RC-35 programy ustawia
    się i modyfikuje banalnie prosto, więc przy jakiejkolwiek zmianie trybu życia
    w 5 minut można przeprogramować to od nowa i mieć komfort c.w.u.
    - w każdej chwili jednym przyciskiem na konsoli sterownika można uruchomić
    jednorazową cyrkulację c.w.u. (np. o 3 w nocy idę pod prysznic i chcę tam mieć
    od razu ciepłą wodę). To jest niezłe i się przydaje ;-)
    - wybranie na sterowniku funkcji "Urlop" w trybie nieobecności powoduje, że w
    przedziale czasu podanym dla tej przerwy urlopowej cyrkulacja (podobnie jak
    grzanie c.w.u.) nie będzie działać. Po zakończeniu urlopu oczywiście wszystko
    powraca do normalnego programu.
    - dla odmiany funnkcja Urlop w trybie obecności (np. jestem chory i zostałem w
    domu na cały dzień) powoduje, że c.w.u. i cyrkulacja działają wg. swoich
    programów ustawionych dla soboty. Czyli znowu banalnie prosto można mieć
    komfort c.w.u. w przypadku jednorazowej akcji, bez konieczności ręcznego
    załączania cyrkulacji czy jakiegoś innego dłubania.

    Wcześniej miałem cyrkulację zrobioną najpierw na programatorze mechanicznym
    (duże wady, bo przy zaniku napięcia zatrzymuje się, gubi godzinę a potem jest
    już czysta schiza ;-)). Potem kupiłem programator elektroniczny, ale najlepszy
    dostępny na rynku miał tylko 20 cykli ON / OFF, i też było "do zadu", bo
    poustawiałem sobie te godziny załączeń najlepiej jak się dało, a i tak ciepłej
    wody nie było wtedy kiedy się jej najbardziej potrzebowało. Mam dużą odległość
    między najdalszym punktem poboru wody od zasoobnika i u mnie cyrkulacja
    odgrywa ważną rolę. Po założeniu modułu PZ do pieca to jest niebo a ziemia :-)

    Ogólnie polecam wszystkim obecnym i przyszłym posiadaczom tego kociołka. Z
    tego co wiem pasuje też do innych Buderusów, ale o to trzeba już zapytać u
    partnera.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 2. Data: 2009-04-12 13:17:10
    Od: dudo77 <d...@W...o2.pl>

    e-kran pisze:
    > W razie gdyby ktoś potrzebował do ww. pieca bardzo dobry patent na cyrkulację
    > c.w.u.
    Bardzo pomocny opis mam cyrkulację i właśnie zastanawiam się nad wyborem
    pieca myślałem jeszcze o Vitopdend 100 ale o takich ułatwieniach dla
    cyrkulacji nie słyszałem.
    Jesteś zadowolony z tego modelu?

    Chciałbym mieć dwa obiegi z dwoma sterownikami (góra i dół). Na górze
    będziemy spali, a dół w nocy nie będzie używany. Masz pomysł jak to
    zrobić dobrze i stosunkowo nie drogo.
    pozdrawiam
    dudo77

    --