  • 1. Data: 2009-04-07 21:22:35
    Temat: Brama garażowa kontra mostki cieplne...
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Tak się gapie na ten mój projekt i kolejna rzecz "do wyjaśnienia"
    Skoro mam ściany z Poro 30 cm i wełna 12 cm a brama garażowa ma wymiary
    250x210 cm i montowana jest od środka (segmentowa) to nie całkiem rozumiem
    co się tam właściwie będzie działo?....
    Czy odstęp pomiędzy pustkami poro będzie wynosił ok 250 cm? To jak dam tam
    ocieplenie to zabierze mi szerokość wjazdu? Jak nie dam ocieplenia tylko
    tynk to zabierze mi ciepło ze ściany garażowej (garaż "ogrzewany" z bramami
    "ciepłymi", nad nim sypialnia :). Jak to właściwie powinno być zrobione?

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-04-07 21:28:19
    Temat: Re: Brama garażowa kontra mostki cieplne...
    Od: a...@g...com

    On 7 Kwi, 23:22, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
    > Tak si gapie na ten m j projekt i kolejna rzecz "do wyja nienia"
    > Skoro mam ciany z Poro 30 cm i we na 12 cm a brama gara owa ma wymiary
    > 250x210 cm i montowana jest od rodka (segmentowa) to nie ca kiem rozumiem
    > co si tam w a ciwie b dzie dzia o?....
    > Czy odst p pomi dzy pustkami poro b dzie wynosi ok 250 cm? To jak dam tam
    > ocieplenie to zabierze mi szeroko wjazdu? Jak nie dam ocieplenia tylko
    > tynk to zabierze mi ciep o ze ciany gara owej (gara "ogrzewany" z bramami
    > "ciep ymi", nad nim sypialnia :). Jak to w a ciwie powinno by zrobione?

    Jezeli BRAMA ma miec wymiar 250cm to mury musza byc o pare (nascie?)
    cm wezsze. Tak naprawde to najpierw robisz otwor, a brame zrobia Ci
    przeciez pod wymiar :) Koniecznie dociepl przynajmniej 2-3cm styro (ja
    daje 5cm) "bok" porothermu (boki i gore tez!!), inaczej bedzie to
    baaardzo duzy mostek cieplny :) No i pamietaj ze prowadnice bramy
    musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    Tak czy siak zalecam docieplenie sufitu tego garazu, jezeli nad nim ma
    byc sypialnia. Garaz i tak nie bedziesz chyba grzal do ~20st ? Garaz
    to jeden wielki mostek tak wogole ;) Ja bede mial bramy 3,5 x 2,4 i
    zamierzam grzac do 12 st max..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-04-07 21:54:51
    Temat: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    > wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    No wlasnie tak kombinuje, ze musi byc wiecej. Ale slupek miedzy bramami 25
    cm mam i mniej byc nie moze bo mechanizmy sie nie zmieszcza... Wiec musza
    pójsc na boki bramy w takim razie. Choc nie wiem czy te 2,5 swiatla to nie
    za duzo. Moze 2,4 by wystarczylo?

> [...]
    > byc sypialnia. Garaz i tak nie bedziesz chyba grzal do ~20st ? Garaz
    > to jeden wielki mostek tak wogole ;) Ja bede mial bramy 3,5 x 2,4 i

    No ja do 20 tez grzal nie bede, 12-15 to max. A styro jest w stropie nad
    garazem (10 cm).
    Niby pisza, ze dwie bramy generuja wiekszy mostek niz jedna duuuza, ale za
    to mniej wietrza i nie eksponja wszem i wobec co tam jeszcze mamy w tym
    garazu...

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-04-07 22:05:36
    Od: a...@g...com

    On 7 Kwi, 23:54, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

> [...]
    > cm mam i mniej byc nie moze bo mechanizmy sie nie zmieszcza...
    > Wiec musza p jsc na boki bramy w takim razie. Choc nie wiem czy te 2,5 swiatla to

    Nigdy za malo, ponizej 2,5 kazdy cm trzeba liczyc :) Szczegolnie jak
    bedzie tam wjezdzac codziennie Twoja zona :P

> [...]
    > to mniej wietrza i nie eksponja wszem i wobec co tam jeszcze mamy w tym

    Nie wiem, nie zastanawialem sie nad tym - ja mam dwa jednostanowiskowe
    (duze - 4,5m x 7m ) garaze jeden nad drugim, w obu szerokosc swiatla
    wjazdu w bramie to na gotowo po ociepleniu to 3,4m x 2,4m :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-04-07 22:19:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Jezeli BRAMA ma miec wymiar 250cm to mury musza byc o pare (nascie?)
    > cm wezsze. Tak naprawde to najpierw robisz otwor, a brame zrobia Ci
    > przeciez pod wymiar :)

    Tej tezy to ja bym nie byl taki pewien. To znaczy zrobia na wymiar, pytanie
    tylko za ile. Sugerowal bym zorientowac sie w cenie takiej operacji. Jak
    wstawialem w zeszlym roku, to roznica w bramach Wisniowskiego pod wymiar i
    standardowa byly niestety znaczne.

> [...]
    > musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    > wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    Dodal bym jeszcze od siebie, jezeli moge obejzenie dokladne bramy zanim
    zacznie sie co kolwiek robic z tym otworem bramowym. Jak pamietem nie ma
    wlasciwie mozliwosci ocieplenia glifu bramy segmentowej bez zawezenia samego
    wjazdu. Mocowanie bramy wypadac musi w scianie. Odleglosci miedzy kolkami a
    prowadnicami sa tak male, ze nie ma mozliwosci wymurowania szerszego otworu
    i ocieplenia samego glifu, no moze centymetr, zachowujac jednoczesnie
    odpowiednia grubosc naroznika do ktorego przykrecana bedzie brama. Jak sadze
    tak zawezony naroznik wypchnie kolek rozporowy w trakcie montazu, no chyba
    ze sciany beda ze zbrojonego betonu.
    Ja obejzal bym dokladnie bramy i zdecydowal sie na jakas przed murowaniem
    otworow i do tej bramy zaczal murowanie, choc to pewnie i tak nic nie da, bo
    one wszystkie montowane sa podobnie. Jedynym wyjsciem z sytuacji bedzie
    pewnie zrobienie bramy na indywidualnie zamowienie za znacznie wyzsza cene,
    lub zrezygnowanie z czesci szerokosci wjazdu na korzysc ocieplenia.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-04-07 23:49:20
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...
> [...]

    > byc sypialnia. Garaz i tak nie bedziesz chyba grzal do ~20st ? Garaz
    > to jeden wielki mostek tak wogole ;) Ja bede mial bramy 3,5 x 2,4 i

    Tak to wszystko prawda.
    Obecnie mam nieocieplone boczki garazu przed brama. I to zamierzam w tym
    roku jeszcze poprawic.
    Mam pytanie w zwiazku z tym.
    Czym przykleic pasek styropianudo innego styropianu zeby nie robic mostka
    klejem cementowym do styro ?
    Piana wydaje sie za slaba. Odlazi na piane. Piana jest dobra do wypelnien
    fug w styro.

  • 7. Data: 2009-04-08 02:12:04
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 01:49, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
> [...]
    > klejem cementowym do styro ?
    > Piana wydaje sie za slaba. Odlazi na piane. Piana jest dobra do wypelnien

    Nie wiem co Ty masz za pianę, ale jak ja kleiłem pianą (specjalną do
    klejenia styropianu) i robiłem próbę to prędzej styropian się
    rozwarstwił niż odeszła piana...

  • 8. Data: 2009-04-08 02:26:24
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Nie wiem co Ty masz za pianę, ale jak ja kleiłem pianą (specjalną do
    >klejenia styropianu) i robiłem próbę to prędzej styropian się
    >rozwarstwił niż odeszła piana...

    A która to piana specjalnie do klejenia styropianu szczególnie na dużych
    powierzchniach ? I jak ją nakładać jak muszę przykleić pas o grubości 2-3cm
    ale dużej powierzchni ?

  • 9. Data: 2009-04-08 02:42:10
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 04:26, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
    > "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > A która to piana specjalnie do klejenia styropianu

    Ja używałem 2 ... jeden to Tytan EOS (piana była zielona lub niebieska
    - nie pamiętam dokładnie) a drugi to CTXXX (nie pamiętam numerka po
    tym CT ale ten dla odmiany jest różowy)

    >szczególnie na dużych
    > powierzchniach ?

    A co to ma za znaczenie? Tym całe wieżowce ocieplają ...
    ;-)

    >I jak ją nakładać jak muszę przykleić pas o grubości 2-3cm
    > ale dużej powierzchni ?

    To znaczy jakiej?

  • 10. Data: 2009-04-08 05:55:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > musza byc przymocowane do muru, wiec przy zamawianiu nie podajesz
    > wymiarow swiatla (ocieplonego) tylko murow :)

    Jezeli nie chcesz miec problemów, skonsultuj to z firma, w której zamówisz
    brame. Parenascie cm to przepasc - brame montuje sie do wegarków tuz przy
    krawedzi otworu. Do styropianu jej nie przymocujesz...
    Ja zmniejszalem swiatlo otworu bramy po 9cm z obu stron, poniewaz brama
    szersza o te 20cm byla drozsza od typowej o prawie 4 tys. zl!!! Podklejenie
    tych 9cm styropianem nie wchodzilo w gre, musialem wyjac kilka cegiel,
    zaszalowac i zabetonowac takie "slupki".
    http://picasaweb.google.com/bgladiole/DomWGladiolach
    II#5319674476655055986
    Mozna oczywiscie zamówic brame i pól metra szersza, lecz wówczas traci sie
    uszczelke, która chowa sie za wegarkiem.

    --
    Bartek