  • 1. Data: 2010-05-22 11:14:11
    Temat: Budowa przedścianki - wyciszenie
    Od: "G" <g...@g...pl>

    Witam, w najbliższym czasie zamierzam zbudowac w swoim mieszkaniu
    przedścianki przy scianach granicznych z innymi lokalami.
    http://www.slideshare.net/blog2007knauf/budowa-przed
    cianki-w-13-krokach-presentation?src=embed
    Zamierzam zastosować wełne Rockwool Rockton 8 lub 10 cm (a może polecacie
    coś innego). Na to kartongips.
    Jako, że ta wata bedzie dość gruba, a w sklepach takich jak obi czy
    castorama nie widze tyakich grubych (wysokich) profili,
    to czy powinienem zastosować węższe a zamocować je bokiem, tak, aby w te
    profile wkładać wate tak jak by w szyny??
    Czy do tak ustawionego profilu da się pozniej bez problemu przykrecic płyte?

    Wiem ze to laickie, podstawowe pytania ale chce to zrobić sam.

  • 2. Data: 2010-05-22 17:27:55
    Temat: Re: Budowa przedścianki - wyciszenie
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "G" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy do tak ustawionego profilu da się pozniej bez problemu przykrecic płyte?
    >
    > Wiem ze to laickie, podstawowe pytania ale chce to zrobić sam.

    Szukaj instrukcji montażu poddaszy. W wielkim skrócie u ciebie będzie to wyglądało
    tak:
    1) Mocujesz zawiesia "U" do ściany, zaś do podłogi i sufitu profil C30
    2) Pomiędzy zawiesiami rozpinasz siatkę ze sznurka, która zapobiegnie dotykaniu przez
    wełnę ściany
    3) Nabijasz na zawiesia wełnę
    4) Wkładasz w nie szyny pionowe - profile CD60
    5) Naklejasz folię paraizolacyjną
    6) Kręcisz płyty zwracając uwagę na dylatację od podłóg i ścian.

  • 3. Data: 2010-05-22 20:01:48
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    > 5) Naklejasz folię paraizolacyjną
    > 6) Kręcisz płyty zwracając uwagę na dylatację od podłóg i ścian.

    Tak to ma wyglądać?
    http://www.norgips.pl/index.php?hps=sub_okladzina_cd
    60_c
    Te szyny pionowe nabijam tak jak na obrazku poziomo, prawda?

  • 4. Data: 2010-05-22 20:08:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Tak to ma wyglądać?
    > http://www.norgips.pl/index.php?hps=sub_okladzina_cd
    60_c
    > Te szyny pionowe nabijam tak jak na obrazku poziomo, prawda?

    Ja preferuję pionowo: http://www.norgips.pl/index.php?hps=sub_okladzina_cd
    60_a co 40cm. A dokładniej co trzeci co 120cm (żeby się dobrze łączyło płyty)

  • 5. Data: 2010-05-22 20:12:35
    Od: "G" <g...@g...pl>

> [...]
    60_a co 40cm.
    > A dokładniej co trzeci co 120cm (żeby się dobrze łączyło płyty)

    Super dzięki za info. Poczytam jeszcze na ten temat i w razie co jeszcze
    będe pytał.
    Pozdrawiam
    GM

  • 6. Data: 2010-05-22 20:46:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    > 2) Pomiędzy zawiesiami rozpinasz siatkę ze sznurka, która zapobiegnie
    > dotykaniu przez wełnę ściany

    to, zdaje sie, ma być miedzy lokalami, rozumiem ze ogrzewanymi itp,
    szczelina jest niepotrzebna, niech sobie wełna na scianie leży.

    b.

  • 7. Data: 2010-05-24 04:56:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    >

    > to, zdaje sie, ma być miedzy lokalami, rozumiem ze ogrzewanymi itp,
    > szczelina jest niepotrzebna, niech sobie wełna na scianie leży.

    I masz pewnośc, że lokal sąsiedni nigdy nie będzie przez zimę nieogrzewany ? Np. po
    śmierci czy wyprowadzce lokatora ?