  • 1. Data: 2010-05-22 00:04:14
    Temat: prosba o porade przemakajaca sciana przez schody betonowe
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Mam problem jak byscie to rozwiazali:
    http://www.baborow.com/dzialka/photo57.jpg

    schody nie sa oddzielone od murow sciany piwnicy papa,
    teraz juz dom prawie wykonczony
    schody betonowe nie maja plytek i dlugo miec nie beda.

    po ostatnich opadach tak namokly ze sciany pwnicy wmiejscu laczenia
    sie z schodami co widac na zdjeciu
    przemoczyly mi sciane az do wewnatrz.
    Wydaje sie mi, ze to wina nasiaknietego betonu.

    http://www.baborow.com/instalacje/cimg0849.jpg
    teraz sciana jest ta w srodku bardziej mokra

    teraz wyglada to z zewnatrz tak:
    http://www.baborow.com/dzialka/domipowodz004.jpg

    jak by to zabezpieczyc na przyszlosc, aby nie przesiakala woda
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-22 03:07:45
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > http://www.baborow.com/dzialka/domipowodz004.jpg
    >

    > jak by to zabezpieczyc na przyszlosc, aby nie przesiakala woda

    Jak to zabezpieczyc - proste; skuc schody, na sciane nalepic na goraco gruba
    pape termozgrzewalna i schody odbudowac.
    Drogo? oczywiscie ale ktos to zaprojektowal i wykonal wiec jego zapytaj kto
    winien za to ewidentne niedopatrzenie czy zaniedbanie zaplacic.
    Pustaki betonowe sa wodoprzepuszczalne, je robi sie czesto z dodatkiem odpadow
    typu popioly czy inne pyly dymnicowe. Ten material rowniez podciaga wode
    kapilarnie. I dlatego sciany piwnic sie izoluje izolacja bitumiczna.

    Mozna probowac otynkowac to jakas zaprawa wodoszczelna ale to bedzie tylko
    polsrodek. Schody wylozyc plytkami mrozoodpornymi itp. Ale zawsze na styku
    sciany i schodow pojawia sie mikropekniecia przez ktore woda bedzie penetrowac
    i kapilarnie nasycac sciane. No to wtedy silkon. Potem ew. taki rozwijany
    daszek nad schodami mozesz sobie sprawic. W sumie bedziesz mial zajecie Ty i
    Twoje wnuki...
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-05-22 06:29:51
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 22 Maj, 02:04, "amir" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > teraz wyglada to z zewnatrz tak:http://www.baborow.com/dzialka/domipowodz004.jpg
    >
    > jak by to zabezpieczyc na przyszlosc, aby nie przesiakala woda

    Pakery, towociarka, zywica epoksydowa do injekcji ( o niskiej
    lepkosci) i troche sily w bicepsach...
    Koszt wszystkiego ok 300zl

  • 4. Data: 2010-05-22 07:17:40
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Pakery, towociarka, zywica epoksydowa do injekcji ( o niskiej
    > lepkosci) i troche sily w bicepsach...
    > Koszt wszystkiego ok 300zl

    srodek do injekcji bede mial niedlugo firma w ktorej pracuje sprowadza z
    chin
    dosyc dobry sproboje tego.

    a co to sa pakery i twociarka?

    kuc to mi sie nie usmiecha schodow
    wyjdzie spora kwota i kupa roboty

  • 5. Data: 2010-05-22 08:40:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    amir pisze:

    > teraz wyglada to z zewnatrz tak:
    > http://www.baborow.com/dzialka/domipowodz004.jpg

    Ja może trochę nie na temat, ale... :-)

    Widzę, że masz zdaje się dachówkę ceramiczną i nawet taki sam wzór jak
    ja, tylko kolor inny.
    Czy mógłbyś zapodać link do zdjęć ukazujących jak zrobili Ci kosze? Z
    tego co tu widzę jest mniej więcej tak jak u mnie, a i okno dachowe
    wyszło u Ciebie podobnie jak u mnie - lewa krawędź jest na samej połowie
    garbów w dachókach. Nie bardzo mi się to podoba, ale chyba lepiej się
    nie da...
    Kosze też ciut podnoszą ostatnią dachówkę... chłopaki mówili, że chcący
    wykonać to dobrze - żeby woda nie lała się pod dachówki - musieli
    wypuścić blachę koszową na dachówki i tym samym... zawsze ta jedna
    będzie odstawać.

    Looknijcie czy zrobili to dobrze?

    Lać nie leje :-).

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#547120031
    9506741154
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#547120031
    3638437506
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#547119850
    6069909218
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#547119773
    7468379170
    http://picasaweb.google.pl/robercikus/Dach#547119773
    7468379170

    Tu jeszcze gąsiorów nie ma. Jak oceniacie położenie tego dachu? Majster
    nie bardzo chciał, wduszał mi pomysły, żeby blachą kryć, ale postawiłem
    na swoim. Dobrze położył? :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-05-22 19:16:08
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > wykonać to dobrze - żeby woda nie lała się pod dachówki - musieli
    > wypuścić blachę koszową na dachówki i tym samym... zawsze ta jedna

    Według po pierwsze:
    krzywo docięte dachówki w koszu. To nie jest jakis proeblem albo tak musi
    być, jest krzywo i z każdym dniem będziesz coraz bardziej nienawidzić tą
    krzywiznę.
    JAk dla mnie do poprawki i jak to mówił Kiki zapłacić im paragonami za
    dachówkę.
    No kosz musi wychodzić na dachówkę. Mogą go jakoś dociąć dogiąć tak aby nie
    piało ale to już zależy od konkretnej sytuacji.
    - druga sprawa to za "króki" jest pas nadrynnowy. Powinnien być niżej
    wypuszczony tak co by woda nie chclapała na deskę doczołową.
    No i rynny powinny wchodzić trochę pod dachówkę tzn. tak że jak śnieg będzie
    ci się zsuawać to powinnien tylko trochę wpadać do rynny.
    Troudno mi to opisać.
    - i trzecia sprawa czy ty masz założone wróblowinice?
    Bo jak nie to koniecznie załóż bo ptaki będą ci tam włazić.
    Tak samo przyplnuj przy krawędzich gąsiorów aby założyli siatkę ochronną bo
    ci powłażą.
    No i czy listwy kominowe wpuścili Ci w komin czy tylko do niego przykleili?
    Powinno się naciąć rowek i zagiąć listwę i wpuścić w komin.
    Najlepij sobie iśc i zamówić dokładnie takie listwy jak potrzbeba wygnąć ci
    to bez proeblmu w zakładach które robią rynny.
    Bo te listwy co są w sklepach to shit :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2010-05-22 19:59:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Stolat" <c...@g...pl> wrote in message

    Ja sobie myślę, że te schody to należy skuć i wylać od nowa. nawet jak
    zabezpieczycie cieknięcie to w zimie przemarznie i będzie tam grzyb na całej
    tej ścianie, na kawałku sufitu i na podłodze.

    To jest straszny mostek termiczy. Kto to wymyślił? Ten metr betonu to 200zł
    Weź to daj skuć i zrób od nowa jak należy. Oddziel styropianem ścianę.

  • 8. Data: 2010-05-22 20:23:21
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > To jest straszny mostek termiczy. Kto to wymyślił? Ten metr betonu to
    > 200zł Weź to daj skuć i zrób od nowa jak należy. Oddziel styropianem

    to pomieszczenie ma byc nieogrzewane akurat w piwnicy
    ale tez kusi mnie skucie tego,
    pozatym te schody wylane są strasznie krzywo okropnie
    Łudka nawet na srodu 4cm odkształcenia, duze sa i slabo zaszalowali wygielo
    deski
    a do tego nie dali papy

    ale miekkie serce mam i zaplacilem normalnie a nawet wiecej

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-05-22 20:25:34
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > wykonać to dobrze - żeby woda nie lała się pod dachówki - musieli
    > wypuścić blachę koszową na dachówki i tym samym... zawsze ta jedna

    www.baborow.com/dzialka

    moze znajdziesz cos, co cie zainteresuje

    drugi dom jak bym bydowal wiele bledow bym uniknal
    czlowiek sie uczy cale zycie.

    najbardziej boli mnie, ze nie ma w nadprozach styropianu
    teraz do bym dal ceramiczne, + sytropian

    mialem zamiar nieocieplac domu przez najblizsze lata.

  • 10. Data: 2010-05-22 20:31:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Stolat pisze:

> [...]
    > No kosz musi wychodzić na dachówkę. Mogą go jakoś dociąć dogiąć tak aby nie
    > piało ale to już zależy od konkretnej sytuacji.

    Jeżeli to tylko taki problem..., :-) to się można przyzwyczaić,
    szczególnie, że widać to na prawdę tylko na zbliżeniu. Normalnie nie
    zwraca się na takie szczegóły uwagi.

    > - druga sprawa to za "króki" jest pas nadrynnowy. Powinnien być niżej
    > wypuszczony tak co by woda nie chclapała na deskę doczołową.

    Może nie widać tego na zdjęciach, ale ta decha, do której przykręca się
    rynnę jest okuta blachą cała, aż do samego jej dołu.

    > No i rynny powinny wchodzić trochę pod dachówkę tzn. tak że jak śnieg będzie
    > ci się zsuawać to powinnien tylko trochę wpadać do rynny.
    > Troudno mi to opisać.

    Rozumiem.

    > - i trzecia sprawa czy ty masz założone wróblowinice?

    Tak. oczywiście.

    > Bo jak nie to koniecznie załóż bo ptaki będą ci tam włazić.
    > Tak samo przyplnuj przy krawędzich gąsiorów aby założyli siatkę ochronną bo
    > ci powłażą.

    Gąsiory są zakończone specjalnymi rozetkami i nic się tam nie wciśnie, a
    na kalenicy pod nimi jest specjalna taśma kalenicowa - dwie blachy o
    szerokości jakichś 5 - 7 cm połączone rodzajem tkaniny, żeby przewiew
    zapewnić, a jednocześnie zapobiec zawiewaniu śniegu i gnieżdżeniu się
    ptaków i innych stworzeń :-).

> [...]
    > to bez proeblmu w zakładach które robią rynny.
    > Bo te listwy co są w sklepach to shit :).

    Przyznam się, że nie wiem tak na pewno... Z dachówkami dostałem jakąś
    taką taśmę systemową roben do obróbek kominiarskich. Czy nacinali...?

    W razie czego, to miejscowi ludzie i na reklamację na pewno przyjadą
    :-))), ale póki co nie zacieka..

    pozdr.
    robercik-us