  • 1. Data: 2010-05-22 10:12:58
    Temat: Schody zewnetrzne, taras
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Niedlugo beda mi robic schody i taras
    Rzut parteru http://img230.imageshack.us/img230/1993/rzutparteru.
    gif

    schody wejsciowe do pom. 01/1, bedzie 4 lub 5 stopni x 15cm
    i schody do 01/9, poziom obnizony o 15cm
    taras przy 01/4

    Pytania:
    1. schody i taras planuje z kostki (na pewno nie z gresu). Np takie
    http://www.dobrakostka.pl/realizacje/galeria_katalog
    _113_125.html
    Podoba mi sie tez imitacja drewna z betonu,
    http://www.gardendekor.pl/index.php?menu=gal
    Jaka grubosc kostki ustalic, widze, ze sa 4, 6, 8cm. Znajac poziom wylewek,
    pewnie poziom schodow/tarasu dac jeszcze troche nizej 1-2cm?

    2. Pilnowac, zeby juz teraz zrobili lekkie spadki na zewnatrz, na schodach,
    stopniach, tarasie?

    dodawac do betonu jakies szklo wodne lub inne cuda? Dobra izolacja pionowa
    fundamentow (wczesniejszy watek), inne sugestie?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Z.

  • 2. Data: 2010-05-22 10:17:49
    Temat: Re: Schody zewnetrzne, taras
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ht8aph$gd9$1@inews.gazeta.pl...

    > Niedlugo beda mi robic schody i taras
    > Rzut parteru http://img230.imageshack.us/img230/1993/rzutparteru.
    gif

    tzn. betonowac, teraz jest SSO

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2010-05-22 13:45:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > taras przy 01/4
    >
    > Pytania:
    > 1. schody i taras planuje z kostki (na pewno nie z gresu). Np takie

    Jesli planujesz z kostki to nic nie musisz wylewać.
    Takie schody robi sie bez zadnej betonowej wylewki

> [...]
    > wylewek, pewnie poziom schodow/tarasu dac jeszcze troche nizej 1-2cm?
    >
    > 2. Pilnowac, zeby juz teraz zrobili lekkie spadki na zewnatrz, na

    To samo z tarasem.
    Jak nie chcesz gresu klienkieru itp tylko zrobisz schody i taras z kostki to
    nic nie wylewaj bo po co.
    Swoja droga schody wejściowe z kostki sa bardzo fajne i trwałe. To samo
    taras. Są teraz bardzo ciekawe wzory płytek tarasowych do układania na
    podsypce piaskowej. bez zadnych klejow izolacji itp.

    Kris

  • 4. Data: 2010-05-22 14:40:43
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Jesli planujesz z kostki to nic nie musisz wylewać.
    > Takie schody robi sie bez zadnej betonowej wylewki

    to mi teraz zabiles klina. Tzn wersji lany strop + ciensza kostka nie robi
    sie?

    taras wyobrazalem sobie tak, na betonie:
    http://www.dobrakostka.pl/realizacje/kostka_brukowa_
    108.html
    do tego betonowe schody i na nich tez kostka
    http://www.dobrakostka.pl/realizacje/galeria_foto_13
    63.html

    tylko ze taras bedzie ok 80cm nad terenem, szeroki ok 6m, gleboki ok 2m, a
    schody waskie 1-2m.

    --
    pozdr Z.

  • 5. Data: 2010-05-22 16:47:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ht8qfi$8t1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > http://www.dobrakostka.pl/realizacje/kostka_brukowa_
    108.html
    > do tego betonowe schody i na nich tez kostka

    Nie wiem jak tu

    > http://www.dobrakostka.pl/realizacje/galeria_foto_13
    63.html

    ale tu prawie na pewno betonowej wylewki nie ma. Bo po co.Zawibrowany żwir i
    na tym ułozona kostka. palisady tylko pewnie są osadzone w tzw suchym
    betonie.
    I w tej wersji żadne izolacje Ciebie nie obchodzą ani odpdające płytki itp.

    > tylko ze taras bedzie ok 80cm nad terenem, szeroki ok 6m, gleboki ok 2m, a
    > schody waskie 1-2m.

    To nie problem.
    Ew na obrysie tarasu ława i fundamencik z bloczków betonowych.
    A czemu tylko 2m głeboki?. Ja tez taki miałem w projekcie i w ostatniej
    chwili zwiększalem do 4metrów jak żona zobaczyła w realu. A teraz po dwóch
    latach używanie żałuje że nie zrobiem jeszcze wiekszego. Praktycznie od
    wiosny do jesieni na tarasie posiłki spożywamy, grilujemy itp.

    Kris

  • 6. Data: 2010-05-22 21:05:51
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    tylko niech izolacje dadza ci miedzy murami domu
    a nie jak mi spaprali i teraz przesiąka woda przez mury do wnętrza
    piwnic