  • 61. Data: 2021-01-27 22:02:57
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 21:11, ptoki pisze:

    > Z doswiadczenia mozna by wysnuc ze tanie plytki beda upierdliwsze od drogich. Bo
    albo krzywe albo nierówne albo sie beda szczerbic.

    Kładziesz płytki, czy tylko ot tak sobie pierdolisz od rzeczy?

    Chłopczyku to co napisałem to nie jest moje motto życiowe, tak jak to
    się tobie wydaje i jak próbujesz mi to wmówić. Powtarzam tylko słowa
    płytkarzy do których klienci czekają w kolejce nawet po 2 lata i wbrew
    temu co piszesz, że "golą bogatych", ludzie im płacą za usługi, włącznie
    ze mną i korzystają z ich usług wielokrotnie, za każdym razem jak to
    napisałeś pozwalając się "golić".

    > On uwaza ze bogatego trzeba golic. I sobie wymowke znalazl.

    Gdybyś nie był zwykłym trollem i debilem to wiedziałbyś, że nie jestem
    płytkarzem. Nigdy nim nie byłem, nie jestem i nawet nie zamierzam nim być.

    Poza tym wiedziałbyś, że "golenie" to jest wtedy, kiedy nie ujawnia się
    ceny końcowej i zataja się koszty przed zawarciem umowy. Wycenianie
    swojej pracy na zasadzie od ceny materiału czy też grubości portfela
    inwestora czy też od ilości dziurawych zębów inwestora jest jak
    najbardziej uczciwe, bo tak działa cały świat usług i biznesu. Ty jako
    zwykły biedak i skompiradło nie jesteś zobowiązany do korzystania z
    usług takich fachowców. Idę o zakład, że twoje frustracje poza chamstwem
    są spowodowane zwykłym skąpstwem i zawiścią wobec osób, którym lepiej
    się powodzi niż tobie. Dlatego właśnie ziejesz jadem.

  • 62. Data: 2021-01-27 22:06:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 21:14, ptoki pisze:

    > Dlatego sie dodaje dodatkowe warunki, typu otwory, krawedzie itp.
    > Ale to nie ma zupelnie nic wspolnego z cena plytek.
    >
    > No i dobry fachowiec wie o co pytac i jak przyjdzie i zobaczy czy jest certolenie
    czy sie robi szybko to moze wycenic.

    > A jak powie sensownie i ma papier na umowe to kumaty klient wie z kim ma do
    czynienia.

    > A jak sie z lesnym dziadkiem umawia na polozenie plytek to potem 30 lat sie na to
    patrzy i pamieta jaki artysta to zrobil i za ile ;)

    Na jakiej podstawie narzucasz w jaki sposób mają płytkarze wyceniać
    swoją robotę?

    Jak ci się nie podoba sposób wyceniania to nie musisz korzystać z usług
    takich fachowców.

  • 63. Data: 2021-01-27 23:26:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 21:21, ptoki pisze:

    > Aaa czyli wiesz ze spierdolisz material wiec trza miec kase na odkup?
    > Albo bedziesz sie certolil z plytka bo je uciac nie umiesz?

    Zapewne ty wiesz jak ciąć drogie płytki.

    > Tak, i robilem w tym. I nie mialem problemow zeby to pociac nawet w fikusne
    ksztalty.

    Prawdziwego spieku kwarcowego czy pseudospieku tzn. gresu, który udaje
    spiek kwarcowy?

    > Tjaaaaa....

    Może coś więcej merytorycznego napiszesz?

    Synku ja nie kładę płytek, ale często muszę je wiercić i wiem ile warte
    są otwornice z marketów.

    Dla przykładu kupowałem w Castoramie wiertła koronowe (otwornice) firmy
    Erbauer do wiertnicy. Wiertła świetnie wycinają beton, cegły, kamień,
    ale tylko do napotkania pierwszego pręta zbrojeniowego, bo wtedy
    wypadają zęby. Za wiertła płaciłem po kilkaset zł. za sztukę i to były
    wyrzucone pieniądze w błoto.

    Za wiertła firmy Bosch płaciłem po 700-1400zł za sztukę. Ale te wiertła
    powierciły już po kilkadziesiąt otworów w żelbetonach. Bywało, że nawet
    wierciło się wzdłuż pręta zbrojeniowego, przecinając go wzdłuż na pół na
    długości 15-20cm i po wiertłach nawet nie widać większego zużycia.
    Ostatnio nawet musiałem wiercić poprzez ściany o grubości 1,2m i
    wchodziły jak w masło.

    Używałem też mniejszych Erbauerów tych chłodzonych woskiem w cenach od
    ok. 60-200zł. Bywało, że po wycinaniu pierwszego otworu w gresie już się
    nadawały do wyrzucenia. W porównaniu do nich Rubi czy choćby ProFit
    potrafią w tym samym gresie wyciąć minimum po kilkadziesiąt otworów.

    > Bo mozna ciac katowka zamiast otwornica. Idzie sprawnie. A ty zas mitologie
    uprawiasz i se wstyd robisz.

    OK. Niebawem będę wycinał u klienta 2 otwory pod przejścia rur gazowych
    o średnicy 40mm oraz  2 pod dodatkowe gniazda elektryczne 67-68mm, aby
    klient nie musiał używać przedłużaczy do podłączenia kotła gazowego i
    automatyki to Cię zaproszę z tą kątówką. Oczywiście oczekuję, że zrobisz
    to tanio i perfekcyjnie - tak, aby nic nie było postrzępione i żeby
    żadna płytka nie pękła. Może za 5zł za każdy z otworów? Pasuje?

    Aha... zapomniałem dodać, że płytki są już przyklejone na ścianie i jest
    to prawdziwy spiek kwarcowy (nie udawany przez gres) w rozmiarach
    (szerokość nie pamiętam dokładnie 80 czy 90 cm, a wysokość na całą
    ścianę od podłogi do sufitu) i jak ci pęknie płytka to wymieniasz ją na
    własny koszt. Płytki te klient sprowadzał gdzieś z zagranicy i z tego co
    wiem jedna taka płytka kosztowała ponad 2 tys. Będzie wiercone w 4
    płytkach. Jeden z otworów będzie na fudze między płytkami, a reszta w
    środku płytek.

    Jakby coś to mogę na ciebie liczyć?

    Twoja wiedza i doświadczenie pozwolą mi zaoszczędzić trochę kasy, którą
    musiałbym wydać na porządniejszą prowadnicę z przyssawką do wierteł
    koronowych, bo ta, którą mam za kilka stówek wydaje mi się za licha do
    tej roboty.

  • 64. Data: 2021-01-27 23:39:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-27 o 21:32, lleeoo pisze
    > Otwornice Rubi na kątowke kosztowały mnie 700zł plus najzwyklejsza
    > fi125 pod baterie podtynkowe i odpływy WC 380zł, tarcze do cięcia
    > i szlifowania gresu Rubi 290zł. Cięcie wodą w sumie 690zł.
    > Przyssawki silikonowe 220zł. System poziomowania 220zł. Krzyżyki
    > i kliny jakieś 30zł. W sumie prawie 2,5 tys z czego odzyskałem
    > 1100zł z odsprzedaży otwornic, tarcz i przyssawek na OLX.
    >
    > Więc o czym ty mi pierdolisz, że kwoty 14000 17000 i 18000 tys za
    > 10 dni po 10 godzin roboty bo tyle podobno potrzebowali nie są
    > oszustwem?

    Ale, że co? Obiecali to zrobić za 100zł., a później wyłudzili od ciebie
    18000zł?

    Gdzie tu masz oszustwo, skoro się nie zgodziłeś na takie warunki? Znasz
    w ogóle znaczenie słowa "oszustwo"?

    > Tak wierciłem gres, tak szlifowałem gres nawet na 45 stopni.
    > Napiszę tak, każdy modelarz zrobi precyzyjną robotę lepiej niż 99%
    > fachowców.

    Tylko nie każdy umie sobie położyć płytki lub po prostu nie każdemu się chce, a
    obowiązku zatrudniania drogich fachowców póki jeszcze co nie ma. Tak więc skończ tym
    swoim pierdoleniem głupot.

    > Patologia i tyle

    Dokładnie ją widać u ciebie.

  • 65. Data: 2021-01-28 09:15:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 27 stycznia 2021 o 18:00:03 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > No ale przeciez metr metrowi nie rowny.
    > Co innego 100 metrów w otwartej przestrzeni, co innego 10 m2 w
    > zakreconej łazience z obróbką wanny, jakimis poleczkami etc.

    Dlatego jak rozpoczniesz budowę to NIGDY nie zgadzaj się na wyceny czegokolwiek od
    "metra" "punktu" itp.
    Pokaz wykonawcy zakres robót, określ co oczekujesz i niech Tobie poda cenę za
    zrobiene tego
    Chce niech sobidla siebie mierzy metry, liczy punkty itp ale Tobie ma podać
    ostateczna cenne
    Zgodzisz się na liczenie metrów to przy rozliczeniu wyjdzie ze metry wokół okien
    liczą podwójnie, umywalka to 3 punkty a obróbka wanny to m2 x 5.
    Pomysłowość wykonawców aby inwestora zrobić w uja jest nieograniczona co zresztą
    użytkownik wyzej/niżej opisał.
    No i jak masz możliwość byc w miarę bieżąco w okolicy budowy to nie zgadzaj się na to
    aby materiał kupował wykonawca. Sam kupisz taniej, bo masz motywację aby negocjować
    rabaty w hurtowniach. Wykonawca nie ma żadnej motywacji aby kupować taniej. Nie wiem
    jak teraz ale jak ja budowałem to rabaty sięgały 78% od cen tzw
    "katalogowych(przewody elektryczne) poprzez 45% na grzejniki i coś koło tego na wełnę
    mineralna
    Ale pilnować musisz wszystkiego. Hurtownia zrobiła mi wycenę na dach(dachówki, folie
    okna dachowe rynny i pierdoły typu spinki, klamry mocowania) Cenę dachówki w tym
    zrobili taką ze patrzę na allegro i w innych internetach że jest super. Ale ja zawsze
    sprawdzam wszystko i okazało się że na foliach, spinkach i innych pierdołach tak
    przycięli że z nawiązka odbili sobie to co na dachówkach opuścili. Więc ze
    specyfikacje posłałem do drugiego lokalnego składu i od nich oferta kilka sporo
    niższa. Mówię to tym z pierwszej hurtowni to "przelicza i sprawdzą" Przeliczyli i
    sprawdzili i coś koło 2 tysi opuścili. 2 tysiące to masz zmywarkę+ piekarnik już więc
    sentymentów mieć nie można.
    Generalnie przed budowa pogadałem z właścicielem dużego lokalnego składu i
    ustaliliśmy ze będę brał większość od niego a on mi w zamian zrobi ceny niższe od
    konkurencji. I jasno powiedział- jak konkurencja mi zaproponuje coś taniej jak u
    niego to mam mu dać znać on zweryfikuje i być może tez z ceny zjedzie. I tak to mniej
    więcej funkcjonowało aczkolwiek czujnym być musiałem bo z dachem jak wyżej było.
    Ale wygoda była bo na telefon mi wszystko co potrzebowałem na budowę dostarczali, raz
    w miesiącu wystawiali zbiorcza fakturę, płaciłem i tyle. Wykonawca dzwonił ze mu
    się cement kończy czy ze będzie potrzebował to i tamto to dzwoniłem do hurtowni i za
    godzinę wszystko było na placu. Zresztą do dzisiaj tak z nimi współpracuje oczywiście
    już w mniejszej skali ale jak cos potrzebuję to jadę biorę, wystawiają WZ i na koniec
    miesiąca im płacę
    Ale np zlewy, kible, bidet, umywalki, stelaże, zawory, wężyki, osprzęt elektryczny i
    tego typu pierdoły to z allegro/Internetów zamawiałem bo lokalnie takich cen mi
    zaproponować nie mogli.

  • 66. Data: 2021-01-28 09:24:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 27 stycznia 2021 o 17:09:46 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Eee, 40x40 czy 60x60 to w miarę to samo i tego jest najwięcej. Dlatego
    > tak Ci się wydaje. Ale spróbuj 120x90, 90x90 lub nawet w drugą stronę -
    > mozaikę z kwadracików 5x5. Cena zależy głównie od płytki.

    Ale płytki 120*90 czy 90x90 tez mogą kosztować 30zł/m2 lub 300zł m2
    Także samo mozaika

  • 67. Data: 2021-01-28 09:49:30
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-28 o 02:01 +0100, lleeoo napisał:
    > Ale tak, usiłowanie podjęcia zlecenia za max 9000 za 18000 to
    > oszustwem nazwać trzeba bo jak inaczej.

    Ja tam wolę to nazywać wolnorynkowym zyskiem.

    Mateusz

  • 68. Data: 2021-01-28 11:26:58
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 02:01, lleeoo pisze:
> [...]
    > to mi chodzi.
    > Ale tak, usiłowanie podjęcia zlecenia za max 9000 za 18000 to

    Gdzie można dowiedziec się jaka powinna być cena za dane zlecenie?

    yabba

  • 69. Data: 2021-01-28 13:21:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > Gdzie można dowiedziec się jaka powinna być cena za dane zlecenie?

    Pierwsze rozporządzenie tego typu (rejestr maksymalnych cen usług
    i towarów) wydał cesarz Dioklecjan (III/IV wiek n.e.). Od tego czasu
    wyewoluował model wieloczynnikowy kształtowania się cen -- wartości
    graniczne stały się dynamiczne i nie tak ostre. Nie ma też jednego
    źródła wiedzy, ale jak najbardziej da się ją zdobyć (też nie zawsze
    za darmo).

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2021-01-28 13:57:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 28 stycznia 2021 o 11:27:42 UTC+1 yabba napisał(a):
> [...]
    > >

    > Gdzie można dowiedziec się jaka powinna być cena za dane zlecenie?

    Ale interesuje Ciebie cena maksymalna jakiej grupy:
    1. fachofcy w beretce z antenka
    2. pozostali ?