  • 11. Data: 2012-09-24 10:43:07
    Temat: Re: Ceny kolektorów słonecznych
    Od: Senderbell <s...@b...com>

    W dniu 2012-09-23 21:29, 4CX250 pisze:

    > Ale ja mam banksterów w dupie i jak idę na jakieś większe zakupy np. ciuchy,
    > elektronika, to wprost mówię że będę płacił gotówką więc oczekuję rabatu.

    Na stacji benzynowej też oczekujesz rabatu ?

    SenderBell

  • 12. Data: 2012-09-24 10:47:30
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 10:00:16 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Rabatu jak najbardziej można udzielać. Nielegalne jest żądanie ceny
    >
    > wyższej niż "cena na półce".

    Tylko że sklepy nie doliczają przy kasie za płatność kartą. Doliczyły obsługę do cen
    na półce. I jak ktoś płaci gotówką to płaci za wszystko więcej. Ten co płaci kartą
    też płaci więcej. Z tym że on płaci jeszcze więcej niż by wynikało z ceny bo płaci za
    posiadanie karty. Jak nie w formie jawnej typu opłata z wydanie karty to na przykład
    mniejszym oprocentowaniem pieniędzy. I to wszystko po to żeby ktoś mógł w każdej
    chwili sprawdzić jakim papierem toaletowym sobie dupę wyciera.

  • 13. Data: 2012-09-24 10:58:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Chory kraj to i polityka handlowa chora.
    > Zadac od sklepu za obsluge transakcji karta kilku procent to chyba nie
    > jest normalne?

    Ano nie jest, ale MasterCard skutecznie zbojkotował porozumienie o obniżce
    prowizji i przyjdzie nam czekać na stosowną ustawę lub rozporządzenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-09-24 10:58:45
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 10:43:08 UTC+2 użytkownik Senderbell napisał:

    > Na stacji benzynowej też oczekujesz rabatu ?
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > SenderBell

    A dlaczego nie wołać o rabat na stacji benzynowej? Że stacja benzynowa to dzieci
    lepszego Boga? Dyktatura płacących gotówką może być bardzo silna. Wystarczy że 80%
    płacących gotówką darło by ryja przy płaceniu za benzynę że chcę rabat. I by był.
    Konkurencja pomiędzy firmami by to sprawiła.

  • 15. Data: 2012-09-24 11:19:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Tylko że sklepy nie doliczają przy kasie za płatność kartą.
    >Doliczyły obsługę do cen na półce.

    Nie doliczyly...

    > I jak ktoś płaci gotówką to płaci za wszystko więcej.

    Guzik prawda.
    Wyobrazasz sobie, ze mniejszy sklep, sprzedajac towar drozej niz przykladowa
    biedronka jest w stanie podniesc cene o koszty obslugi karty?

    TK

  • 16. Data: 2012-09-24 11:39:18
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 11:20:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > Wyobrazasz sobie, ze mniejszy sklep, sprzedajac towar drozej niz przykladowa
    >
    > biedronka jest w stanie podniesc cene o koszty obslugi karty?

    Oczami wyobraźni widzę jak właściciel małego małego rodzinnego i co najważniejsze
    polskiego sklepiku osiedlowego z własnego zysku dopłaca do klientów płacących kartą.
    Jest obok mnie kilka takich sklepików. Ceny mają o 30% wyższe niż w marketach. Oko bu
    Ci wyjęli żeby zarobić a Ty wciskasz teksty że w takich sklepikach są Matki Teresy.

  • 17. Data: 2012-09-24 11:57:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    napisał:
> [...]

    >o 30% wyższe niż w marketach. Oko >bu Ci wyjęli żeby zarobić a Ty wciskasz
    >teksty że w takich sklepikach są Matki Teresy.

    Finalna cena produktu to cena zakupu plus marza, ktora powinna pokrywac
    koszty i zysk. W pierwszej kolejnosci pokrywa koszty, inaczej zaczynasz sie
    wysprzedawac, a zysk po prostu moze byc za maly w stosunku do alternatywnych
    rozwiazan, lub moze go nie byc wogole. Latwo zauwazyc, ze cena sprzedazy to
    korelacja kosztow i ceny zakupu. Jezeli cena zakupu bedze wysoka to nie
    oczekuj, ze cena sprzedazy bedzie niska. Marza natomiast nie moze byc zbyt
    wysoka, bo taka nie gwarantuje konkurencyjnosci na rynku. Wiec nie da sie
    ustalic marzy jaka sie chce. Innymi slowy jezeli marza jest zbyt niska to
    nie pokrywa kosztow i zysku, wiec interes trzeba zwinac. To samo kiedy marza
    bedzie zbyt wysoka, bo nikt tego nie kupi. Wiec nie da sie w cene sprzedazy
    wrzucic wszystkich skladowych kosztow dzialalnosci ot tak sobie podnoszac
    stale ceny. To tak jak z Twoja wyplata. Zarabiasz niby tyle samo, tylko
    wydajesz na paliwo, prad i zarcie ciagle coraz wiecej. Presja malych sklepow
    jest ilosc klientow to Twoja strona wyplaty. Z drugiej strony sa koszty, to
    Twoja strona zakupow. Wydawac mniej nie bedziesz, bo zyc jakos trzeba,
    zarobic wiecej tez nie da sie ot tak tylko dla tego, ze koszty wzrosly. Sila
    rzeczy masz mniej na inne sprawy. Tak jest wlasnie z zyskiem malego sklepu.
    Po prostu spada. To co moglyby robic dwie, trzy osoby robi jedna, reszta na
    bruk.
    Swoja droga, sieci handlowe to osobny rozdzial i ja akurat mysle o nich zle.
    Te pierdzielenie o miejscach pracy to zwykly cyrk.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-09-24 12:06:15
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2012-09-23 20:12, Marcin N pisze:
    > 4 lata temu (około szczytu hossy) kolektory słoneczne (kompletne zestawy
    > z bodaj dwoma panelami) "chodziły" po ok 5-6 tys zł. Tak mi opowiadał
    > znajomy, który je montował.
    >
    > Dziś (ta sama gmina) pojawiły się dopłaty unijne rzędu 45% na te panele.
    > I co stało się z ceną? Po dopłacie dalej płacę 6 tys (czyli ok 10 tys
    > bez dopłaty).
    >
    > Po co te dopłaty, skoro powodują jedynie windowanie cen? To dla mojego
    > dobra dopłacam z podatków każdemu, kto ma ochotę być "ekologiczny"?

    Niektóre lekarstwa staniały trzykrotnie, gdy je Arłukowicz wycofał z
    listy leków refundowanych.
    Nieetyczne, ale to jest ujemna strona wolnego rynku, cena jest wynikiem
    popytu i podaży. (Czasem też układu)

    Adam

  • 19. Data: 2012-09-24 12:34:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 września 2012 10:43:08 UTC+2 użytkownik Senderbell napisał:
    > Na stacji benzynowej też oczekujesz rabatu ?

    Conajmniej kilka stacji paliw oficjalnie udziela rabatu za płatnośc gotówka.
    Ale też niektóre banki zwracają klientom kilka procent(2-5) od kwot zapłaconych
    karta.
    Ja np dostaje 5% zwrotu za wszystkie zakupy dokonane w sklepach internetowych/allegro
    itp jeśli płace karta lub tzw. "szybka płatnością elektroniczna" Kilka stówek co
    miesiąc wpada z tego tytułu- a ostatnio płaciłem 6tys za wycieczkę to zwrotu będzie
    tylko z tego tytułu 300zł.
    Podręczników też kupiłem dla całej rodziny w sierpniu za 2000zł więc kolejna stówka
    zwrotu.
    Mnóstwo na allegro kupujemy to tez się trochę z tych 5% uzbiera. Rachunek za
    tel+internet płatny karta i jest 5% taniej. Itd..
    A jak napisałem wyżej sporo banków oferuje zwrot kilku procent za płatności dokonane
    karta w sklepach stacjonarnych czy na stacjach benzynowych.

  • 20. Data: 2012-09-24 15:26:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Senderbell" <s...@b...com> napisał w wiadomości

    > Na stacji benzynowej też oczekujesz rabatu ?

    Nie.
    I co weselej ci?

    Marek