  • 1. Data: 2022-02-16 16:03:47
    Temat: Ceny utylizacji paneli fotowoltaicznych
    Od: maniek4 <s...@w...fju>

    Uszanowanie.

    Orientuje się ktoś ile to może kosztować w przyszłości?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2022-02-27 00:13:48
    Temat: Re: Ceny utylizacji paneli fotowoltaicznych
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-02-16 o 16:03, maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Orientuje się ktoś ile to może kosztować w przyszłości?
    >
    > Pozdro.. TK

    W tej chwili chyba 2 zł za kg, oferta detaliczna na pojedyncze sztuki. W
    hurcie musowo że będzie taniej.

    L.

  • 3. Data: 2022-02-28 13:23:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 27 February 2022 at 00:13:52 UTC+1, Lisciasty wrote:

    > W tej chwili chyba 2 zł za kg, oferta detaliczna na pojedyncze sztuki. W
    > hurcie musowo że będzie taniej.
    >
    > L.
    2zł za 1 kg, gdy panele ważą do 5-10-15kg to nie jest mała kwota

    Przejeżdżam obok firmy, która utylizuje okna plastikowe

    Na placu sterty stłuczki szklanej bo oddzielają szkło od plastikowych ram ze
    stalowymi wzmocnieniami i mechanizmem otwierania okna, zawiasami.

    Panele są laminowane folią EVA, która się topi w niskiej temperaturze i dlatego się
    nadaje do laminacji próżniowej.

    Ramę aluminiową łatwo zdemontować
    i dostajem y taflę szkła z której należy oddzielić folię z przyklejonymi ogniwami
    fotowoltaicznymi, połączonymi taśmą niklową

    I tu jest problem.
    Albo mrozić albo ogrzewać i folię z ogniwami oddzielić od tafli szkła hartowanego
    strugiem o bardzo ostrym ostrzu krawędziowym
    Ręcznie nie odrywałem

    Gdy panel potrzaskany to po oddzieleniu ramy z aluminium, taki odpad trafia do huty i
    szklo kartowane się topi, krzem się topi, folia odparowuje i się spala i zostają
    taśmy z niklu na sicie

    Ale jest to szkło zanieczyszczone, przemysłowe,
    podobnie jak reklamowane plastikowe butelki PET z coli z odzysku, recyklingu.

    Nigdy takiej coli nie kupię, bo widzę na śmietnikach te plastikowe butelki i żadna
    obróbka temperaturowa zanieczyszczeń mineralnych nie usunie.

    Dlatego powinien być zakaz produkcji butelek PET do napojów z surowca odpadowego z
    recyclingu, czyli brudnego, skażonego

    Raz widziałem Zenka, gdy grzebal w kosaach przy ulicy i wyb ierał butelki plastikowe
    PET.
    Zapytałem mu po co to mu, a on że na żurek, bo sprzedaje w tych butelkach na targu
    (po ich umyciu)

    I już wiem, że nie należy kupować na targu żurku w plastikowych butelkach, bo mogą
    poc hodzić ze śmietników i są skażone.

  • 4. Data: 2022-03-01 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > 2zł za 1 kg, gdy panele ważą do 5-10-15kg to nie jest mała kwota

    W chuj duza powiedziałbym... Zwłaszcza jak chce sie coś udowodnic...
    Swoja droga trzymałes kiedys 15kg panel w rece? :))))

    A tak serio mam 14 paneli na dachu - wychodzi ze utylizacja 200zł...
    Rachunek za prąd z jednego miesiaca... Panie to sie nie opłaca :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem