  • 1. Data: 2022-02-16 17:23:33
    Temat: Samozapłon steropianu: Pożar ciężarówki ze styropianem w Myśliborzu
    Od: a a <m...@g...com>

    Pożar ciężarówki ze styropianem w Myśliborzu

    Chwile grozy w Myśliborzu. Przy ulicy Dworcowej zapaliła się naczepa ciężarówki,
    która przewoziła ładunek płyt styropianowych. Na miejsce udała się straż pożarna z
    Myśliborza i miejscowości Ławy.

    https://www.onet.pl/informacje/twojeradio/pozar-ciez
    arowki-ze-styropianem-w-mysliborzu/kpkre8k,30bc1058

  • 2. Data: 2022-02-16 17:25:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 16 February 2022 at 17:23:36 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    Myśliborza i miejscowości Ławy.

    > https://www.onet.pl/informacje/twojeradio/pozar-ciez
    arowki-ze-styropianem-w-mysliborzu/kpkre8k,30bc1058
    ==Płonący styropian wydziela toksyczne opary szkodliwe dla człowieka, dlatego jego
    spalanie może być niebezpieczne i brzemienne w skutkach.

  • 3. Data: 2022-02-16 21:14:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 16 lutego 2022 o 10:25:30 UTC-6 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > ==Płonący styropian wydziela toksyczne opary szkodliwe dla człowieka, dlatego jego
    spalanie może być niebezpieczne i brzemienne w skutkach.

    Masz w artykule ze to nie samozaplon tylko awaria hamulcow.

  • 4. Data: 2022-02-16 23:27:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 16 February 2022 at 21:14:38 UTC+1, ptoki wrote:

> [...]
    jego spalanie może być niebezpieczne i brzemienne w skutkach.
    > Masz w artykule ze to nie samozaplon tylko awaria hamulcow.
    a miałeś kiedyś samoc hód

    i miałeś awarię hamulców ?

    Na zym ona polega ?

    zatarte łożysko bębna, zatarte kloc ki, szczęki

    no i gdzie tam steropian ?

    Tutaj był ladunek elektryczny

    a napisza byle co, żeby ubezpieczalnia wypłaciła odszkodowanie.

    Przyczepa zaladowana steropianem nie waży tony, bo steropian lekki,
    czyli ładunek nie przekracza masy dopuszczalnej, czyli hamulce nie pracuja pod
    obciązeniem i nie następuje przegrzanie termiczne.

    Ale w tym samym dniu oglądałem jak się zapaliła przyczepa rolnicza przeładowana
    trzcina cukrową i tam właśnie wyjasnili ( na kanale FB), że zapaliła się od ładunku
    elektrycznego, gdyż przejeżdżała pod napowietrzną linią energetyczną
    i tez się zaczęła palic od góry

  • 5. Data: 2022-02-20 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

> [...]
    > FB), że zapaliła się od ładunku elektrycznego, gdyż przejeżdżała
    > pod napowietrzną linią energetyczną i tez się zaczęła palic od

    serio nie widziałes nigdy ciezarówki któa zapaliła się od zablokowanego
    hamulca?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 6. Data: 2022-02-20 19:29:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 16 lutego 2022 o 16:27:24 UTC-6 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    elektrycznego, gdyż przejeżdżała pod napowietrzną linią energetyczną

    Wez se kawalek styro i sprobuj zapalic. I pokaz na filmiku jak sie pali bez
    zewnetrznego plomienia.
    Mozesz go zapalic plomieniem, iskra, tarciem, czym tam chcesz.
    Ale ma sie palic minute przynajmniej po odstawieniu zrodla ognia/energii.
    Czas start.

    Styro sie nie zapali samoczynnie. NIE MA NA TO SZANSY.

    A co do hamulcow, zaciagnij go w przyczepie i jedz. Nawet pusta ci sie zapali jak
    odpowiednio daleko pojedziesz i odpowiednio mocno go wlaczysz.

  • 7. Data: 2022-02-20 20:30:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 lutego 2022 o 19:29:42 UTC+1 ptoki napisał(a):

> [...]
    >
    > A co do hamulcow, zaciagnij go w przyczepie i jedz. Nawet pusta ci sie zapali jak
    odpowiednio daleko pojedziesz i odpowiednio mocno go wlaczysz.
    Masz pojęcie o okręcie. Jak zaciągniesz hamulec to jeśli jest sprawny to z miejsca
    samochód nie ruszy. Zwłaszcza ciężarówka. W ciężarówkach hamulce nie są na linki
    tylko pneumatyczne. Hamulce hamują jak nie ma ciśnienia w układzie. Czyli jak wcisnął
    kierowca pedał to upuścił powietrza i przyczepa zaczęła hamować. Ręczny w przyczepie
    jest zero jedynkowym. Jak by pękł przewód od powietrza, albo kierowca by nie
    podłączył przewodu z powietrzem do przyczepy to nie ruszy z miejsca bo koła będą
    zablokowane bez szansy na obrócenie się. A jak są lżejsze przyczepy na przykład do
    dostawczakow czy lawety na jeden samochód to mają hamulce najazdowe. Najazdowy
    szybciej nie zadziała jak się uszkodzi niż zablokuje koła. Amen