  • 1. Data: 2012-10-08 18:22:03
    Temat: Co to za gatunek jabłek?
    Od: mk <d...@o...pl>

    Szanowni Grupowicze
    Zwracam się z prośbą o identyfikację. Jabłka są twarde i słodkie-tyle
    mogę jednie napisać.
    Linki do zdjęć:
    http://www.bankfotek.pl/view/1340097
    http://www.bankfotek.pl/view/1340099

    Czy rozpoznajecie ten gatunek? Zbierane były 3 tygodnie temu.
    Pdr. M

  • 2. Data: 2012-10-08 20:41:21
    Temat: Re: Co to za gatunek jabłek?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 08 Oct 2012 18:22:03 +0200, mk napisał(a):

    > 1340097

    Wszystko się zgadza, także charakterystyczny woskowy nalot - McIntosh.
    Zmiękną w miarę dojrzewania po zerwaniu.
    (by XL)

  • 3. Data: 2012-10-08 23:55:57
    Temat: Odp: Co to za gatunek jabłek?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > Wszystko się zgadza, także charakterystyczny woskowy nalot - McIntosh.

    Może i Mc Intosh, tylko trochę mnie niepokoi że ani jednej plamki parcha nie
    ma. Mnie to raczej wygląda na Lobo, ale nawet ręki Lubej se nie dam
    obciąć;-)

    zdroofka Johnny

  • 4. Data: 2012-10-09 00:24:36
    Temat: Re: Odp: Co to za gatunek jabłek?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2012 23:55:57 +0200, Johnny napisał(a):

    > Może i Mc Intosh, tylko trochę mnie niepokoi że ani jednej plamki parcha nie
    > ma.

    A musi?
    http://pl.123rf.com/photo_244261_mcintosh-jablka-na-
    bialym-tle.html

    > Mnie to raczej wygląda na Lobo, ale nawet ręki Lubej se nie dam
    > obciąć;-)

    Ja rozoznaję jabłka po smaku i zapachu - z zamkniętymi oczyma. W necie
    niestety się tak nie da. Zapach i smak Mcintosha jest tak specyficzny dla
    mnie, ze nie byłoby mowy o pomyłce.

    (by XL)

  • 5. Data: 2012-10-09 00:33:11
    Temat: Odp: Odp: Co to za gatunek jabłek?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > A musi?
    > http://pl.123rf.com/photo_244261_mcintosh-jablka-na-
    bialym-tle.html

    Raczej musi! W ogródkach przydomowych Mc Intosh nie da rady wyhodować bez
    kilkukrotnych, by nie powiedzieć kilkunastokrotnych, oprysków na parcha. Ta
    fotka którą pokazujesz to na bank z sadu produkcyjnego.

    zdroofka Johnny

  • 6. Data: 2012-10-09 10:55:35
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-10-09 00:33, Johnny pisze:
    Ta fotka którą pokazujesz to na bank z sadu produkcyjnego.

    Z ogródka, z podkaropackiego.
    Robię zdjęcie,bo mam jeszcze zapas, ale zaraz będzie ogryzek :)
    O te parchy chodzi?
    http://www.bankfotek.pl/view/1340593

  • 7. Data: 2012-10-09 11:28:15
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

> [...]
    >>
    > Z ogródka, z podkaropackiego.
    > Robię zdjęcie,bo mam jeszcze zapas, ale zaraz będzie ogryzek :)

    Teraz to juz mi lepiej - może i to byc Mc Intosh;-) Mnie chodziło o te fotke
    Ikselki...

    zdfoorka Johnny