  • 1. Data: 2012-01-22 11:15:13
    Temat: Czomber
    Od: " skryba" <s...@g...pl>

    Robi się ciepło, zima raczej w odwrocie - czas myśleć o grillowaniu w ogrodzie.
    Jakie są Wasze doświadczenia w zakresie uprawy czombru. Uwagi, podpowiedzi?
    Jeszcze kilka lat temu można było nabywać tą paczkowaną przyprawę w sklepach. Od
    kilku lat stała się niedostępna. Bywa w sklepach zielarskich. Podobnie stało się
    z popularną kiedyś przyprawą barbecue. Zna może ktoś jej skład i proporcje
    składników do samodzielnego przygotowania? Właśnie ją stosowałem do grillowania
    i potrawy z nią grillowane miały wyjątkowy smak.

    Pozdrawiam smakowicie
    skryba

  • 2. Data: 2012-01-22 14:20:16
    Temat: Re: Czomber
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-22 12:15, skryba pisze:
> [...]
    > składników do samodzielnego przygotowania? Właśnie ją stosowałem do grillowania
    > i potrawy z nią grillowane miały wyjątkowy smak.
    :)
    Zapewne chodzi Tobie o czubrycę, najbardziej chyba popularną przyprawę
    na Bałkanach, której podstawowym składnikiem jest cząber górski
    (Satureja montana) a ponadto rożne odmiany papryki
    ,pieprz, czosnek.

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 3. Data: 2012-01-22 19:53:25
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 11:15:13 +0000 (UTC), skryba napisał(a):

> [...]
    > składników do samodzielnego przygotowania? Właśnie ją stosowałem do grillowania
    > i potrawy z nią grillowane miały wyjątkowy smak.

    Nie cierpię czĄbru - poza zupą fasolową.
    --
    XL

  • 4. Data: 2012-01-22 22:31:27
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-22 20:53, XL pisze:

    > Nie cierpię czĄbru - poza zupą fasolową.
    :)
    U nas w domu zarówno suszony nie tylko do fasolowych czy grochowych
    ale tak jak pisze powyżej Skryba do mięsa na ruszt,
    a ponadto do sosów, przysmażanych pyr czy frytek.
    Wystarczy tez dać parę zielonych na jakiś sklepowy pomidor
    czy zółty ser a kanapka zaczyna pachnieć wędliną.

  • 5. Data: 2012-01-22 22:34:14
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 23:31:27 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    > Wystarczy tez dać parę zielonych na jakiś sklepowy pomidor
    > czy zółty ser a kanapka zaczyna pachnieć wędliną.

    Ty to masz problemy - mięta ma pachnieć jabłkiem albo cytryną, a pomidor
    wędliną. ja wolę jak mięta pachnie miętą, pomidor pomidorem, a wędlinę jem,
    ponieważ to ona ma mi pachnieć wędliną :-D
    --
    XL

  • 6. Data: 2012-01-22 23:15:23
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2012-01-22 23:34, XL pisze:

> [...]
    > wędliną. ja wolę jak mięta pachnie miętą, pomidor pomidorem, a wędlinę jem,
    > ponieważ to ona ma mi pachnieć wędliną :-D
    Nie przekręcaj bo nie napisałem,że MA a MOŻE pachnieć
    a to nie pomidor ma pachnieć wędliną ale kanapka tylko z pomidorem cz
    serem i paroma listkami cząbru górskiego pachnie również wędliną.
    Dla mnie większość sklepowych szynek jest niejadalna przez swoją
    bezsmakowość i bezpłociowość
    Dlatego z raz w miesiącu kupuję mięso i kiełbasę z domowego, które
    później wędzę tak jak lubię na wiśniowym drewnie i dużej ilości jałowca.
    Każdy z nas jest inny i każdy z nas ma prawo mieć swoje smaki
    i nikt przez to nie jest lepszy czy gorszy
    :)
    A odnośnie problemów to lubiąc takie smaki
    kiedys pisałem do Wrigleja dlaczego są same słodkie tzn miętowe i
    owocowe gumy a nie ma takich o smaku cebulowym,czosnkowym czy wędzonki?
    :)
    Dotychczas jeszcze i nie odpisali
    :)))

  • 7. Data: 2012-01-22 23:21:47
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 00:15:23 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    > kiedys pisałem do Wrigleja dlaczego są same słodkie tzn miętowe i
    > owocowe gumy a nie ma takich o smaku cebulowym,czosnkowym czy wędzonki?

    To świetny pomysł, przecież skoro czipsy smakowe są, to czemu nie gumy? -
    człowiek by sobie tylko pożuł, a nie musiał jeść i jeść - odchudzanie
    byłoby prostsze, bowiem nie wiązałoby się z pożegnaniem z ulubionymi
    smakami :-D

    > :)
> [...]

    Może producenci perfum pójdą śladem Twych sugestii? Perfumy o zapachu np
    smakowitej goloneczki na pewno znalazłyby wzięcie...
    :-D
    --
    XL

  • 8. Data: 2012-01-24 18:12:24
    Od: " skryba" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XL <i...@g...pl> napisał(a):

    > Może producenci perfum pójdą śladem Twych sugestii? Perfumy o zapachu np
    > smakowitej goloneczki na pewno znalazłyby wzięcie...
    > :-D

    Toż to prawie wezwanie do kanibalizmu.
    Brrrrrr. Strach się bać.

    Pozdrawiam
    skryba pełen obaw

    Był pewien artysta pod Coethen
    Z wyrytym na dupie bukietem.
    Kształt jego zdumiewał,
    Barw dobór -- olśniewał,
    Lecz zapach, niestety, był nie ten.
    (C) Antoni Marianowicz

  • 9. Data: 2012-01-26 20:43:23
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 18:12:24 +0000 (UTC), skryba napisał(a):

    > Toż to prawie wezwanie do kanibalizmu.
    > Brrrrrr. Strach się bać.

    Myślisz, że "Pachnidło" mogłoby stać się rzeczywistoscią?
    33333-)
    --
    XL