  • 1. Data: 2009-06-22 05:40:23
    Temat: Czy dodatkowo ubujac teren pod kostke granitowa?
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Mam przygotowany teren pod kostke granitowa - usuniety humus, nawieziony
    zwir. Kostki na razie nie bede kladl ale bede jezdzil po tym terenie.
    Czy po kilku miesiacach takiego ubijania nadal przed samym polozeniem
    bede musial ubic (co niektozy mowia zagescic ale ja fachowiec nie jestem
    ;-) ) ten teren? Czy wystarczy moze tylko wyrownac i klasc?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-06-22 06:57:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Cze, 07:40, Piotr <p...@n...tlen.pl> wrote:
> [...]
    > bede musial ubic (co niektozy mowia zagescic ale ja fachowiec nie jestem
    > ;-) ) ten teren? Czy wystarczy moze tylko wyrownac i klasc?

    zagęszczone będzie tylko tam gdzie przejechałeś kołami. Po środku nie.
    W dodatku materiał rozejdzie się na boki i "pod kołami" będzie go
    mniej niż na środku. Koleiny będą się tworzyć potem nawet po
    wyrównaniu terenu.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-06-22 07:08:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musial ubic (co niektozy mowia zagescic ale ja fachowiec nie jestem ;-) )
    > ten teren? Czy wystarczy moze tylko wyrownac i klasc?

    Jeśli kilka miesiecy ten żwir leży i jeżdzisz po nim. pada deszcz na niego
    itp to zageszczanie niepotrzebne. Samo sie zagęsciło.
    U mnie na podjeździe leży tak już rok i teraz jak autem wjeżdzam to nawet
    ślady nie zostaja tak stwardniało.
    A jeśli to podjazd tylko dla osobówki to spokojnie może być.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-06-22 15:36:17
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 09:08:19 +0200, kris napisał(a):

    > A jeśli to podjazd tylko dla osobówki to spokojnie może być.

    Zależy od podłoża. U mnie na miękkim podłożu w ciągu 6 lat "ujeżdżania"
    koleiny nadal powstają, mimo nasypania łącznie ok. 30-40cm tłucznia. Po
    prostu podłoże się rozsuwa i "pracuje". Ale prócz osobówek jeździ też
    szambowóz (3x w mies.), cysterna z olejem (2x w roku)

    T.

  • 5. Data: 2009-06-26 20:36:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Cze, 17:36, Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:

    > Zależy od podłoża. U mnie na miękkim podłożu w ciągu 6 lat "ujeżdżania"
    > koleiny nadal powstają, mimo nasypania łącznie ok. 30-40cm tłucznia. Po
    > prostu podłoże się rozsuwa i "pracuje". Ale prócz osobówek jeździ też

    A masz jakies krawezniki po bokach ?

    Powinny byc zamocowane na zaprawie, na malej lawie betonowej, wtedy
    grunt nie powinien miec miejsca zeby sie rozsuwac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.