  • 1. Data: 2012-11-20 19:32:41
    Temat: Czym oświetlić wnękę w ścianie?
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Mam taką płytką (<10cm) ale wysoką (1,5m, szerokość metr) wnękę w ścianie.
    Tynk gipsowy, listwy metalowe na kantach (wzmocnienie). Obok niej puszka
    łączeniowa fi60 z której mógłbym wziąć zasilanie i wsadzić w nią wyłącznik.
    Ale nie wiem z czego zrobić podświetlanie?
    Żarówki halogenowe 230V wymagają zrycia tynku żeby do oprawek doprowadzić
    prąd, ew. zrobić dziury pod puszki do oprawy. W zasadzie by się dało...
    Taśmy LED i żarówki 12V wymagają transformatora. Nie mam go gdzie schować.
    Z drugiej strony we wnęce ma być jakaś fototapeta - i podświetlenie ma ją
    oświetlać (nie wiem czy taśma LED położona po bokach i od góry oświetli całą
    wnękę - żarówki pewnie by dały radę) ale nie walić po oczach na zewnątrz -
    więc czy dla taśmy nie trzeba by dać jakiejś zasłony z boku i z góry? Czy
    taka osłona z paska płyty K-G będzie się trzymać? Czy wymaga wyrwania
    zabezpieczeń na krawędzi tynku (żeby w razie czego nie było pęknięć)?
    Chciałbym to podświetlenie zrobić bez demolki...