  • 1. Data: 2009-04-08 11:41:33
    Temat: Czym pomalowac okna drewniane?
    Od: pokrec <p...@p...wywalto.onet.pl>

    Wiem, wiem, ale guglanie nie przynosi rezultatow. Miliard sklepow, 2
    miliardy rodzajow farb a kazda - na dziesiatki lat i zachwalana jako
    najlepsza na rynku. Tyle, ze ostatnia taka "na dziesiatki lat" wlasnie
    mi zlazi. Jestem zdecydowany zedrzec stara farbe (bezbarwna) do golego
    drewna i pomalowac - najchetniej tez bezbarwna. Ktos moze mnie
    nakierowac na wlasciwy lakier? Moze nie byc tani, byle wytrzymal dlugo.
    Jesli czas trzymania faktycznie bedzie dluzszy niz te 10 - 15 lat, to
    moge dac nawet 200 zl / litr (jesli nie bedzie na rynku tanszej oferty
    za to samo). Ktos moze ma wlasne doswiadczenia pozytywne i zechcialby
    sie podzielic nimi?
    Dzwi od garazu pomalowalem 2 lata temu impregnatem Dulux z woskiem - do
    dzis nic im nie jest. Trzymaja sie jak pomalowane wczoraj. Czegos
    takiego chcialbym i od okien, tyle, zeby to bylo w miare mozliwosci
    bezbarwne / jasne w kolorze drewna. Ten Dulux niestety, w odmianie
    "kasztan" - miala byc jasnobrazowo - bezowa, wyszedl na drzwiach od
    garazu w kolorze bardziej przypominajacym pinie (marchewkowatobrazowy),
    ale tego sie nie czepiam - tez mi kolorystycznie pasuje do calosci. Okna
    jednak w takim kolorze to juz by nie byly ok...
    Teraz z okien oblazi mi "drewnochron polysk". Mozecie polecic cos
    sensownego na zasadzie - raz a dobrze i estetycznie?
    Pzdr,
    POKREC.

  • 2. Data: 2009-04-08 12:16:45
    Temat: Re: Czym pomalowac okna drewniane?
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Teraz z okien oblazi mi "drewnochron polysk". Mozecie polecic cos
    > sensownego na zasadzie - raz a dobrze i estetycznie?

    Sprawdź Sikkensa. Swego czasu szukałem czegoś dobrego i polecono mi właśnie
    ich farby, tylko nie wiem czy będą mieli naprawdę bezbarwną. W każdym razie
    kolorów "lazur" czyli uwidaczniających strukturę drewna mieli sporo.

    W każdym razie duży polski producent okien drewnianych stosuje Sikkensa, więc
    jakby co:

    http://www.sikkens.com.pl/

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 3. Data: 2009-04-08 12:43:51
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > ale tego sie nie czepiam - tez mi kolorystycznie pasuje do calosci.
    > Okna jednak w takim kolorze to juz by nie byly ok...

    Wiec moze bezbarwny Sadolin Base jako grunt, bo grunt to grunt, a potem
    byle co i jest dobrze. Przynajmniej mi sie sprawdza.
    Jest tez Sadolin z woskiem, ale balem sie o przyczepnosc do tego i nie
    próbowalem. Ten Sadolin Base wspaniale penetruje drzewo. Wzdluz sloi wlazi
    nawet na dwa centymetry. O sosnie pisze.

  • 4. Data: 2009-04-08 17:06:15
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "pokrec" <p...@p...wywalto.onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Teraz z okien oblazi mi "drewnochron polysk". Mozecie polecic cos
    > sensownego na zasadzie - raz a dobrze i estetycznie?

    zapomnij o jakiejkolwiek farbie, lakierze, wosku czy innego mazidla. Pomysl
    o nakladkach aluminiowych. Szwedzi, Norwegowie i Finczycy lubia drewno ale
    na zewnatrz daja aluminiowe nakladki. Inaczej sie nie da, no chyba ze lubisz
    co 5 lat malowac.

  • 5. Data: 2009-04-08 21:11:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:

> [...]
    > lubia drewno ale na zewnatrz daja aluminiowe nakladki. Inaczej sie
    > nie da, no chyba ze lubisz co 5 lat malowac.

    no genialna rada.

    ma se to aluminium mlotkiem naklepac czy napylic w prózni. :)

  • 6. Data: 2009-04-09 18:40:16
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > no genialna rada.
    >
    > ma se to aluminium mlotkiem naklepac czy napylic w prózni. :)

    nie , wystarczy pomyslec

  • 7. Data: 2009-04-09 20:12:09
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > nie , wystarczy pomyslec

    i odpowiadac zgodnie z pytaniem.
    a pytanie bylo o to czym pomalowac okna a nie o jakies aluminiowe nakladki.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-04-10 20:10:53
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    Jeżeli chcesz malować od zewnątrz to nie powinien być to lakier/
    impregnat/inne cholerstwo bezbarwne. Jakiej byś firmy nie pomalował
    bezbarwnym, za długo nie pociągnie. Jako podkład jak najbardziej, ale
    warstwa wierzchnia narażona na promieniowanie UV powinna mieć pigment,
    wtedy wytrzyma dłużej.

  • 9. Data: 2009-04-11 10:39:53
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Bibi napisał(a):
> [...]
    > bezbarwnym, za długo nie pociągnie. Jako podkład jak najbardziej, ale
    > warstwa wierzchnia narażona na promieniowanie UV powinna mieć pigment,

    A to dziwne. Mam od ~7 lat wstawione male okienko drewniane firmy
    Milewski(?). Pomalowane jakims lazurem czyli lakierem transparentnym. No
    i kurde nic sie nie dzieje i nie wyglada, zeby chcialo sie dziac :)
    Okienko owo potraktowalem doswiadczalnie i na podstawie tych kilku lat
    eksploatacji wiem juz, ze jezeli bede wymienial okna, to wlasnie tylko
    na drewniane.