  • 1. Data: 2009-04-08 10:47:15
    Temat: klejenie na dysperbicie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Jest sobie murek wymurowany z bloczków betonowych. Pomalowany został
    kilkakrotnie dysperbitem. Czy teraz można kleic na niego jakiekolwiek
    okładziny(płytka klinkierowa, piaskowiec itp) Czy do tego dyspewrbitu będa
    się kleić standartowe kleje?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-04-08 11:48:29
    Temat: Re: klejenie na dysperbicie
    Od: a...@g...com

    On 8 Kwi, 12:47, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kilkakrotnie dysperbitem. Czy teraz można kleic na niego jakiekolwiek
    > okładziny(płytka klinkierowa, piaskowiec itp) Czy do tego dyspewrbitu będa

    Cementowy klej do styro klei sie wysmienicie :) Poliuretanowy do
    styropianu (tytan EOS) trzyma jak skala. Mysle wiec ze nie powinno byc
    zadnego problemu z wszystkimi klejami na bazie cementu / pianki..
    (pianka rulez!!!!!!!!!;))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-04-08 12:08:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]

    styropianu (tytan EOS) trzyma jak skala. Mysle wiec ze nie powinno byc
    zadnego problemu z wszystkimi klejami na bazie cementu / pianki..

    Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś. Jest murek z bloczków betonowych
    pomalowany dysperbitem. Na te pomalowane bloczki chce przykleić coś(jeszcze
    nie wiem czy to będa np płytki klinkierowe czy moze płyty piaskowca a moze
    gres) Czy kklej do gresu np będzie trzymał na tym dysperbicie?

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-04-08 12:50:04
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    kris said the following on 08.04.2009 14:08:
> [...]
    > nie wiem czy to będa np płytki klinkierowe czy moze płyty piaskowca a moze
    > gres) Czy kklej do gresu np będzie trzymał na tym dysperbicie?
    raczej nie.
    Pozostaje CI chyba tylko klej bitumiczny dyspersyjny
    S.

  • 5. Data: 2009-04-08 19:08:11
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

> [...]
    > coś(jeszcze nie wiem czy to będa np płytki klinkierowe czy moze płyty
    > piaskowca a moze gres) Czy kklej do gresu np będzie trzymał na tym

    Chyba Cię dobrze zrozumiał, i tak jak pisał wszytko się klei wyśmienicie.
    Zresztą jak nie wierzysz :P to sobie próbke zrób i przyklej ją :).
    Ja testowałem styropian 10x10 cm. Kleiłem na dysperbit klejem cementowym do
    styropianu i dysperbitem.
    Po 2 dniach jak odrywałem próbkę to ta z klejem cementowym oderwała się, tzn
    styropian sie oderwał a klej został na ścienie, ta próbka klejona
    dysperbitem natomiast nie chciała za cholerę się oderwać. Styropian rozerwał
    się ale ta wrstwa przyklejona nie puściła.
    A ten klej cementowy który został musiałem skuwac młotkiem :).

    Pozdrawiam Michał

    Poz

  • 6. Data: 2009-04-08 19:40:26
    Od: a...@g...com

    On 8 Kwi, 14:08, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nie wiem czy to będa np płytki klinkierowe czy moze płyty piaskowca a moze
    > gres) Czy kklej do gresu np będzie trzymał na tym dysperbicie?

    No ja Cie dobrze zrozumialem.. Na sciany piwniczne z bloczkow
    betonowych mialem nalozona rapowke (tynk zgrubny) i to pomalowane 3-4
    x dysperbitem. Na to kleilem glownie tytanem EOS styropian. Proba
    oderwania konczyla sie albo wyrwaniem wiekszego platu dysperbitu ze
    sciany albo urwania styropianu. Czyli samo polaczenie bylo bardzo
    mocne :) Skoro dysperbit klei sie do betonu, to czemu beton (klej
    cementowy) nie mialby sie kleic do dysperbitu ? ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-04-09 11:01:05
    Od: "mim" <o...@g...pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kilkakrotnie dysperbitem. Czy teraz można kleic na niego jakiekolwiek
    > okładziny(płytka klinkierowa, piaskowiec itp) Czy do tego dyspewrbitu będa

    :)
    dysperbit , jest emulsją bitumiczną na rozcieńczalnikach wodnych .
    jego "filozofia" polega na tym , iż po odparowaniu wody powstaje (w
    założeniu) jednolita "błona" bitumiczna związana z podłożem poprzez
    mikropory , mająca (też w założeniu) stanowić powłokę izolacji
    p.wilgociowej .właściwą powłokę osiąga się przez kilkukrotnę aplikację . nie
    ma (w założeniu) funkcji i przeznaczenia kleju (! ) przez co , nie stanowi
    jednorodnej faktury z podłożem .
    i teraz , jeśli ktoś zaaplikował jednokrotne "smarowanie" podłoża
    DYSPERBITEM , to zaledwie je poczernił i wypełnił składnikiem bitumicznym
    pory podłoża , a i to nie wszystkie . przez co podłożem dla stosowanego
    później KLEJU jest faktura tego co czernił z resztą por podłoża. wówczas
    klej jeszcze trzyma się podłoża , acz jego właściwości scalania się z
    podłożem są już mniejsze gdyż w części klei się on do powłoki dysperbitu.
    klej z powłoką bitumiczną/dysperbitu klei się stosunkowo dobrze ale
    dysperbit do podłoża już istotnie słabiej niż sam klej :) przez co odrywając
    materiał przyklejony KLEJEM do podłoża z zaaplikowanym (i to kilkukrotnie)
    dysperbitem , stosunkowo łatwo będzie można oderwać go od podłoża z "błonką"
    bitumiczną :))
    naturalnie są różne przypadki i okoliczności , które mają wpływ na w/w
    założenia wyjściowe . trudno mi polemizować z przedmówcami skoro przytaczają
    okoliczności doznane empirycznie :)
    najlepiej - rozrób trochę kleju , poświęć kawałek (1-2 szt) tego co chcesz
    kleić i SPRAWDŹ jak to u Ciebie będzie się działo :)))
    w czym powodzenia
    mim