  • 1. Data: 2011-03-24 20:48:44
    Temat: Dach dużej wiaty
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Witam :).

    Drodzy grupowicze, mam problem... Rok temu
    zbudowałem dużą wiatę i nie zdąrzyłem jej przykryć
    (miała być blacha trapezowa) zanim dopadły mnie
    totalne tarapaty finansowe. Zatem stoi tylko konstrukcja
    z rurek, a dach ma dwie powierzchnie (dwuspadowy)
    prostokątne 10x3m. Na zimę próbowałem to prowizorycznie
    przykryć niebieską plandeką z Agromy i mimo, że dałem
    "łaty" ze sznurka co 20cm i plandekę po wierzchu
    obwiązałem jak baleron wichura zniszczyła wszystko.

    Problem w tym, że potrzebuję tej wiaty (przykrytej).
    Pytanie do Grupy: czym najtaniej to przykryć? Nawet
    może nie docelowo (choć prowizorki zostają na lata ;) )
    ale tak "na teraz", żebym mógł w tej wiacie pracować...

    Co jest najtańsze? Jakieś OSB zaimpregnować, czy
    ki ciul? Poradźcie coś proszę...

    --
    Yozwig

  • 2. Data: 2011-03-25 09:54:11
    Temat: Re: Dach dużej wiaty
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2011 21:48, Yozwig pisze:

> [...]
    > "łaty" ze sznurka co 20cm i plandekę po wierzchu
    > obwiązałem jak baleron wichura zniszczyła wszystko.

    Pierwsza sprawa: te niebieskie standardowe są cholernie cienkie.
    Poszukaj na Allegro opisanych jako podwójnej lub potrójnej grubości.

    Druga sprawa - sznurek słaba sprawa, bo tylko przyciska a nie blokuje
    "szurania" plandeką, które ją przeciera. Ja mam składzik na drewno
    zrobiony ze starych palet z "konstrukcją" dachu z desek szalunkowych
    (zbita z dwóch warstw "oś" dachu podparta słupkami, do tego na boki
    "krokwie" z takich dech i jeszcze kilka w poprzek. Na to narzuciłem
    plandekę i przymocowałem kilkoma deskami od góry - przykręcanymi do
    desek na dole, dzięki czemu plandeka w paru miejscach jest trzymana "w
    kleszczach". Warto też porządnie ją napiąć, żeby mniej mogła się "telepać".

    Zobaczymy, ile wytrzyma ;)

    Poprzednia, cienka (niebieska) i mocowana tylko za krawędzie na dole
    wytrzymywała około roku.

  • 3. Data: 2011-03-25 18:38:12
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:imhoo4$p0s$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 24.03.2011 21:48, Yozwig pisze:

    > Pierwsza sprawa: te niebieskie standardowe są cholernie cienkie.
    > Poszukaj na Allegro opisanych jako podwójnej lub potrójnej grubości.

    Nie chciałbym już "iść w plandeki". Jak wichura
    rozbierała mi wiatę z tej niebieskiej jedyne czego
    się bałem, to żeby nie rzuciło tej plandeki na
    pobliską linię energetyczną... To jednak wielki
    żagiel (6x10m)...

    Macie jakieś pomysły jeszcze?

    --
    Yozwig

  • 4. Data: 2011-03-26 08:08:43
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Yozwig napisał(a):
> [...]
    > rozbierała mi wiatę z tej niebieskiej jedyne czego
    > się bałem, to żeby nie rzuciło tej plandeki na
    > pobliską linię energetyczną... To jednak wielki

    I slusznie :)

    > Macie jakieś pomysły jeszcze?

    Na pobliskim zlomowisku poszukac blachy trapezowej. Jak ma byc tanio i
    trwale, to chyba tylko takie wyjscie pozostaje.
    A co? Postanowiles zakryc zauoburkom? ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 5. Data: 2011-03-26 09:00:33
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na pobliskim zlomowisku poszukac blachy trapezowej. Jak ma byc tanio i
    > trwale, to chyba tylko takie wyjscie pozostaje.

    W CeBis`ie na złomie blacha trapezowa? ;)
    To je niemożebne ;)

    > A co? Postanowiles zakryc zauoburkom? ;)

    Załoburkom zrobię z prawdziwej T18 bo tego jest
    niewiele. Wiatę zbudowałem na piaskowanie i inne
    działalności labzegofskie... No ale pod gołym niebem
    to średnio się laubzeguje... Pewną nadzieją natchnął
    mnie ten oto link: www.blachtex.pl

    --
    Yozwig

  • 6. Data: 2011-03-27 15:32:59
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działalności labzegofskie... No ale pod gołym niebem
    > to średnio się laubzeguje... Pewną nadzieją natchnął

    a nie myslales zeby dac deski i pape?
    materialowo najtaniej
    a jak trafisz 19mm deski to juz wogole...

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-03-27 16:43:39
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a nie myslales zeby dac deski i pape?
    > materialowo najtaniej
    > a jak trafisz 19mm deski to juz wogole...

    Mnie się wydawało, że drewno jest sakramencko
    drogie... Ile taka deska 19mm by kosztowała
    na jednostkę długości przy danej szerokości?

    A papa zwykła czy termozgrzewalna? Ze zwykłą
    walczyłem całe lata na garażu przy domu rodzinnym
    a i tak zawsze ciekło (co tu nie jest aż tak krytycznie
    ważne).

    --
    Yozwig

  • 8. Data: 2011-03-27 20:26:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Mar, 18:43, "Yozwig" <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mnie się wydawało, że drewno jest sakramencko
    > drogie... Ile taka deska 19mm by kosztowała
    > na jednostkę długości przy danej szerokości?

    10x6x0,019 = 1,14m3. licz po gdzies pewnie 500-600 pln / m3. Jak ma
    byc tanio to szukaj desek po szalunkach od kogos z budowy - dechy
    2,5cm dorwiesz w okolicy 200 pln / m3.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-28 09:38:11
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    e.googlegroups.com...
> [...]

    10x6x0,019 = 1,14m3. licz po gdzies pewnie 500-600 pln / m3. Jak ma
    byc tanio to szukaj desek po szalunkach od kogos z budowy - dechy

    Znaczy trza mi szukać desek...
    A jak z tą papą? Kryje się jeszcze smołówką, czy
    już obowiązuje termozgrzewalna? Mam złe wspomnienia
    ze smołówką ale jak ma być tanio.... Poza tym trochę
    kijowato się prezentuje...

    --
    Yozwig