  • 1. Data: 2012-12-19 22:57:42
    Temat: Do "paprykarzy" :-)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    http://kucharz.wieszjak.pl/konserwowanie/310221,Mary
    nowana-papryka-nadziewana-serem-owczym.html

    Ostatnio zajadam się kupnym produktem, moje późne odkrycie - a tu proszę,
    prościzna do zrobienia w sezonie, jeno przygotowac sobie zaplecze
    surowcowe, a właśnie teraz czas na zakup nasion, oczywiście w moim od lat
    sprawdzonym i ulubionym www.tomatogrowers.com :-)

    Ciekawe, jak długo taki przetwór da się przechować w ciągu zimy - ktoś
    robił?
    --
    XL a może macie preferencje odmianowe co do nasion? - podpowiedzi mile
    widziane

  • 2. Data: 2012-12-20 13:38:57
    Temat: Re: Do "paprykarzy" :-)
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

> [...]
    > surowcowe,
    >
    > Ciekawe, jak długo taki przetwór da się przechować w ciągu zimy - ktoś

    Do następnego lata, o ile wcześniej nie zjesz ;)
    Ser owczy można też zastąpić serkiem fromage.
    Zamiast zalewy octowej można zastosować delikatną oliwę lub łagodny olej (wg
    uznania i własnego smaku) - w tym wypadku używamy wcześniej marynowanej
    papryki.

    Pozdrawiam,
    JBP

  • 3. Data: 2012-12-20 14:02:38
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

> [...]
    > sprawdzonym i ulubionym www.tomatogrowers.com :-)
    >
    > Ciekawe, jak długo taki przetwór da się przechować w ciągu zimy - ktoś
    W węgierskim kramie na Kleparzu czasem jest ten specyjał. Kupiłem go raz,
    tylko raz na Targach Smaku, oj, to już nie dla mojej wątroby...
    pozdr
    Stefan

  • 4. Data: 2012-12-20 21:49:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 13:38:57 +0100, JBP napisał(a):

    > Do następnego lata, o ile wcześniej nie zjesz ;)

    No to super :-)

> [...]
    > uznania i własnego smaku) - w tym wypadku używamy wcześniej marynowanej

    Dokładnie taki mam zamiar. Sam przepis upewnił mnie tylko, że z tym serem
    można paprykę zapasteryzować - bądź co bądż ser to białko i miałam obawy...
    Już zanim znalazłam przepis, "wydedukowałam" organoleptycznie, ze ta
    papryczka wcześniej musiała być właśnie zamarynowana, potem napełniona
    serkiem i dopiero wtedy zalana oliwą. No i nawet wymyśliłam, że w razie
    "nieprzechowalności" sera zapasteryzuję papryczkę w zalewie octowej samą,
    bez nadzionka, a np dzień przed użyciem nadzieję i wymienię zalewę na oliwę
    :-)

    --
    XL

  • 5. Data: 2012-12-20 21:56:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 14:02:38 +0100, Stefan napisał(a):

    > W węgierskim kramie na Kleparzu czasem jest ten specyjał. Kupiłem go raz,
    > tylko raz na Targach Smaku, oj, to już nie dla mojej wątroby...

    U nas jest tylko w "Piotrze i Pawle" i to różne rodzaje, cóż za bogactwo -
    a ponieważ pierwszy i zarazem jedyny sklep "P&P" w Kielcach otwarto dopiero
    niedawno przy okazji powstania galerii "Korona", to i miałam okazję dopiero
    niedawno skosztować tego specjału. Musze powiedzieć, ze samodzielna
    konsumpcja całego kolejnego słoika/pudełka owegoż nie przyprawiła mnie o
    żadne dolegliwości poza poczuciem niespełnienia z uwagi na cenę. Moje
    zamiłowanie do przetworów, pogląd iż nie świeci garnki lepią, no i
    łakomstwo spowodowały, że od nowego sezonu na papryczkę z serkiem
    przeznaczę specjalną półkę na regale w piwnicy, bo chętnych w domu będzie
    na nią dosyć :-)
    --
    XL

  • 6. Data: 2012-12-20 22:46:50
    Od: Anai <Anai@na_gazecie.pl>

    W dniu 19.12.2012 22:57, Ikselka pisze:

> [...]
    >
    > Ostatnio zajadam się kupnym produktem, moje późne odkrycie - a tu proszę,
    > prościzna do zrobienia w sezonie, jeno przygotowac sobie zaplecze

    No właśnie... Tylko skont tu ofczy ser wzionć? ;)

    --
    Pozdrówki
    Anai

    ***** Moje słit focie: http://infobot.pl/r/26aE *****
    ******* http://annape.digart.pl/digarty/ *********
    "...dla mnie dobroczyńcy zwierząt są jak jacyś chrześcijanie. Wszyscy
    tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
    korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo
    kopnąć kota..." J.M. Coetzee Hańba

  • 7. Data: 2012-12-23 23:49:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 22:46:50 +0100, Anai napisał(a):

    nowana-papryka-nadziewana-serem-owczym.html

    > No właśnie... Tylko skont tu ofczy ser wzionć? ;)

    O, właśnie, zapomniałam nadmienić, że ten "owczy" tutaj traktuję raczej
    baaaardzo wariacyjnie - moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
    stronę krowiego - chyba feta zmiksowana z mascarpone, jakieś takie kremowe
    serowokrowie nadzienie w każdym razie :-D

    --
    XL

  • 8. Data: 2012-12-25 08:30:17
    Od: uciu <g...@i...pl>

    tak na marginesie - spróbujcie sobie słodkich papryczek nadziewanych
    serem z kauflanda... kupuje się je na dkg/kg w dziale, gdzie mają serki
    w plasterkach/sałatki itp. Cena 4x lub 5x za kg (w zależności od promocji)
    Nigdzie i nigdy nie jadłem lepszych nadziewanych papryczek, a te ze
    słoiczków tez nie są tak dobre. To tylko moja opinia i mojej rodziny:)

    uciu

  • 9. Data: 2012-12-26 11:18:20
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
    > stronę krowiego - chyba feta zmiksowana z mascarpone,

    O tak, feta to wybitnie krowi ser ;-)

    > jakieś takie kremowe
    > serowokrowie nadzienie w każdym razie :-D

    Znaczy - mascarpone z odrobiną fety.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 10. Data: 2012-12-26 19:40:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2012 11:18:20 +0100, krys napisał(a):

    > moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
    >
    > O tak, feta to wybitnie krowi ser ;-)

    https://www.hipernet24.pl/nowy/prodinfo.php?item_id=
    5048
    To mówisz, że to owcze mleko? Hmmm, skoro tak, to ani chybi z mleka
    specjalnych polarnych owiec, rasa tzw "lodowa", co to trawę spod szreni od
    św. Michała (29 września) aż do wiosny wygrzebuje kopytkami na hali...
    :->

    > Znaczy - mascarpone z odrobiną fety.

    Tak samo, jak feta z owcy...
    --