    From: "Piotr" <p...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Docieplenie domu, styropian i już nic nie wiem
    Date: Fri, 13 May 2011 09:06:57 +0200

    Witam.
    Mam silne postanowienie ocieplić dom. Bazując na setkach mniej lub bardziej
    znajomych doradcach (bo ja odróżniam dom ocieplony od nie ocieplonego
    jedynie) staneło że wystarczy styropian 12cm. Tak twierdziła większość
    radzących, niektórzy z własnego doświadczenia nawet, wiecie to taki gatunek
    co wie od zawsze wszystko (paaanie, jak my ze śwagrem te piramydy w ty
    egipotwie obkładali to tyż dwunastkom). No więc 12 niech będzie.

    Ale

    Wczoraj przybył szefo ekipy dokonać oględzin, pomarudzić i dać wykręną
    odpowiedz, czyli przyjedzie jeszcze raz we wtorek... I on mnie kompletnie
    skołował, bo stwiedził że 12 to bezsęsu. 8 wystarczy światiludzie. Zresztą
    nie ma żadnej różnicy w "przenikalności cieplnej". Tak się wyraził. Poparł
    to jakimiś badaniami, blablabla.

    I teraz: czy faktycznie przenikalność cieplna jest taka sama dla 8 cm i 12
    cm? Eeeetam?
    Dom jest dość stary, około 30 letni, zbudowany z pustaków, mur podwójny
    pusty w środku. Dach jeszcze eternit, ale tu absolutnie nic nie dam rady
    narazie ruszyć, finanse.
    Dajcie mi jakieś mądre argumenty do rozmowy, chciałbym uniknąć postawienia
    sprawy: rób pan 12, to mój dom i tak ma być. Takie sytuacje mogą spowodować
    zgrzyty i takie tam... a ja chcę mieć ciepły dom i oszczędzać na ogrzewaniu,
    a nie rozpamiętywać pajaca od 8 cm.

    Pozdrawiam
    Piotr