  • 21. Data: 2021-08-21 23:44:03
    Temat: Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 21 August 2021 at 23:12:02 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    jakieś głosowanie i ktoś napierdolil do pustych łbów działkowiczów że jak uwlaszcza
    to zaraz będą na działkach warsztaty
    dawnych pokomunistycznych gap to nic takiego się nie stanie. Kilka milionów jest
    takich działek w RODach w Polsce.
    https://goo.gl/maps/RCKmZPWXbTpRSS4i6 na 99,99999% teren by deweloperzy wykupili
    i...po działkach.
    chwilę ktoś umrze, spadkobiercy zaraz toto sprzedadzą... zapewne na początek zaczną
    "upierdliwe" działania, żeby reszta też sprzedała...
    przypadku zmiany właściciela. Działki nie można sprzedać. Można sprzedać jedynie to
    co na niej jest. Kupowanie działki w ROD jest skrótem myślowym. Nie ma możliwości
    kupienia ziemi.
    zabezpiecza działki przed wszelkimi zakusami. Na wywłaszczenie raczej nie pomogą, ale
    zapewniają,że nikt (deweloperzy...)
    "uwłaszczenie" to nawet jak działkowcy za 0PLN je dostaną, to kilka lat i będzie po
    działkach... Jeśli jest kilkuset właścicieli, to sporo z nich zacznie sprzedawać, a
    nowy właściciel prowadzeniem ogrodów działkowych raczej nie będzie zainteresowany...
    Aktualnie "jakoś" to działa, np. sąsiad z bloku odkąd pamiętam, (~40 lat?) co weekend
    jeździ sobie na tą działeczkę... jak mu w zamian dadzą na wypasioną furę ;) to może i
    fajnie wygląda na początku, ale po kilku latach będzie bez niczego :( ani kasy ani
    działki...

    ali-chlopi-panszczyzniani-lochy-szalasy-okopciale-bu
    dy/cnrp33b,07640b54

    rm=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

    wybudowana ponad gruntem, czyli nie grozi wilgoć i reumatyzm, pleśń, robactwo.

    > To że do 35m? jest bez pozwolenia nie znaczy że wszystko można na działkach
    zbudować.
    wiadomo, projekt trzeba zgłosić do zatwierdzenia przez zarząd

    Nie wiem, kto zatwierdza projekty domów pietrowych z ogrzewaniem c.o., ale skoro
    takie są budowane i nikt ich nie burzy, to znaczy, że jak się chce to się da.

    Czyli dzisiaj to miastowy bezrolny, przejmuje rolę chłopa pańszczyźnianego w mieście,
    gdy nie ma kasy na własny dom, budując chatę chłopa pańszczyźnianego, zwaną altaną
    ogrodową.
    I jak chłopa pańszczyźnianego , obowiązują go nakazy feudała i ekonoma, co mu w
    chałupie wolno, a co nie wolno>

    Genial;ne.
    Ogródki działkowe to model bezrolnego chłopstwa pańszczyźnianego.
    Bo to nie są dacze znane z Rosji.
    Czyli też ogrody działkowe, ale duże, a na nich duże domy mieszkalne, caloroczne.

    Czyli pańszczyzna w Polsce nie zginęła, nadal jest obecna, ale przeniosła się ze wsi
    do miast, pod nazwą ogródków działkowych.

    I stąd te konflikty społeczne, bo w tym samym miejscu spotyka się lumpenproletariat,
    czyli osoby biedne, które uprawiały działki na warzywa, pomidory, krzewy owocowe jak
    porzeczki, agrest , no i drzewa owocowe.

    Ale status działkowców jest statusem bezrolnego chłopa panszczyxnianego
    i pewnie jakiś historyk średniowiecza zapożyczył wszystkie ograniczenia, limity, kary
    z tamtej epoki, aby działkowca poniżyć jak chłopapańszczyźnianego, pozbawionego
    wszelkich praw, oprócz grzebania w ziemi.

    Dobrze, że działkowcy nie muszą jeszcze oddawać dziesięciny na zarząd

    W takiej Anglii są pokazy i konkursy p;lonów, jako publiczna impreza a w Polsce jest
    to zakazane, bo po co z chłopa robić ogrodnika

  • 22. Data: 2021-08-22 01:06:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 23:44:04 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > W takiej Anglii są pokazy i konkursy p;lonów, jako publiczna impreza a w Polsce
    jest to zakazane, bo po co z chłopa robić ogrodnika
    Nie wiem czy pojmujesz że ta grupa to nie jest miejsce na jakieś gorzkie żale. Masz
    jakiś problem egzystencjonalny to idź do psychologa. Oczywiście nie ma bezwzględnego
    zakazu poruszania tutaj tematów różnych. Warunkiem jest znalezienie żywca do
    pogadania. Nikt tutaj nie ma w twojej sprawie mocy sprawczej. Taka ma rząd. Ale jak
    agitować to nie tutaj tylko na polityce.

  • 23. Data: 2021-08-22 09:44:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-20 o 17:25, a a pisze:
    > Ma to być drewno z rozbiórki,. belki stropowe i deski.
    > Jak będzie 100 palet towarowych to się odzyska deski.
    > Krótkie ale czyste, bez chemii, konserwantów, toksyn.
    >
    > Widziałem remont dużego domu z dachem 4-spadowym i zrzucono cały dach, tam były
    belki, niestety je już wywieziono.

    > Szukamy dalej, może market budowlany będzie mial materiały uszkodzone ,
    przeterminowane, do utylizacji.

    > Dzięki, ale na olx, sprzedajemy jest 1000 takich ofert bo sama rozbiórka to wysokie
    koszty a dodatkowo trzeba zapłacić za wywóz gruzu do utylizacji, a potem skuwanie
    fundamentów.

    > Niemiła robota.

    Jesteś naiwny :)

    Drewno z rozbiórki starych budynków jest towarem bardzo chodliwym i jest
    w cenie. W Polsce jest sporo firm, które podejmują się rozbiórek takich
    domów w zamian za to stare drewno. Są też firmy, które zrobią remont
    starego domu czy stodoły w zamian za stare drewno. Przyjeżdżają,
    remontują, dają nowe deski, nowe belki, a klienta to nic nie kosztuje.
    Wiesz dlaczego? Bo na tym starym drewnie mają taką przebitkę. Dlatego
    też stare belki są wywożone z takich robót i znikają, bo jest to bardzo
    chodliwy i drogi towar. Drewno takie kosztuje kilka razy więcej jak
    drewno świeże.

    Trafić taką okazję to nie lada sztuka. Kilkanaście lat temu robiłem
    remont domu. Zdejmowałem dachówkę, którą wymieniałem na nową w starym
    domu. Jak tylko zaczęły się prace dachowe to zjawili się chętni, którzy
    się zaoferowali wymiany tych starych belek na nowe. Niestety nie miałem
    zamiaru wymieniać starej więźby, bo belki były zdrowe, choć miały już
    ponad 70 lat.

    Tak więc jak Ci się uda trafić taką okazję to będziesz "gość". Zazwyczaj
    zdrowe drewno z rozbiórek ma już nowych nabywców zanim zostanie
    rozebrane. To co nie znajduje natychmiast zainteresowanych to  jest
    drewno zbutwiałe lub mocno zżarte przez kornika czy kołatka. Takie
    drewno nie nadaje się do budowy nowego domu.

    Pomyśl sobie jakie masz szanse pozyskania takiego drewna, skoro
    konkurencja daje coś w zamian. Czy to podejmie się rozbiórki, wywozu i
    utylizacji gruzu o czym sam napisałeś, że jest to kosztowna i niemiła
    robota, czy też daje w zamian nowe materiały.

    Piszesz o paletach. Tyle, że zdobycie palet z dobrego drewna sosnowego
    nie jest takie łatwe. Z drewna sosnowego budowane są tzw. EURO palety,
    za które pobierana jest kaucja. Dlatego nie zdobędziesz takich palet za
    darmo. Nowe takie palety kosztują ponad 100zł za sztukę. Za używane
    pobierana jest kaucja w wysokości kilkudziesięciu złotych.

    Jest natomiast sporo palet, które można pozyskać za darmo lub za
    niewielką opłatę. Ale są to palety niecertyfikowane, które głównie się
    produkowane z drewna topolowego. Drewno topolowe jednak nie nadaje się
    jako materiał budowlany. Jest to drewno lekkie, miękkie, słabe pod
    względem mechanicznym, łatwo się łamie i rozłupuje, trudne jest w
    obróbce, aby uzyskać gładką powierzchnię. Ponadto szybko butwieje i jest
    mało trwałe. Ponieważ podczas obróbki drewna topolowego bardzo trudno
    jest uzyskać gładką powierzchnię i na powierzchni pozostają kłaczki
    włókiem to jest to drewno łatwo zapalne i pali się idealnie. Dlatego też
    z jednego z gatunków topoli - osiki produkuje się zapałki.

    Drewno do budowy domów musi być powierzchniowo strugane w celu pozbycia
    się kłaczków, aby stało się trudno zapalne.

    Jeżeli chodzi o kontenery to miałem okazję przebywać w takim domu
    zbudowanym z takich kontenerów. Gdybym nie widział tych kontenerów
    wcześniej i w trakcie budowy to nawet bym nie przypuszczał, że dom
    został z nich zbudowany. Na zewnątrz normalny styropian, siatka i tynk
    cienkowarstwowy, a wewnątrz płyta gips-karton.

  • 24. Data: 2021-08-22 19:58:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 22 August 2021 at 09:44:30 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > został z nich zbudowany. Na zewnątrz normalny styropian, siatka i tynk
    > cienkowarstwowy, a wewnątrz płyta gips-karton.
    zapałek się już nie produkuje
    topole z wycinek skupuja trumniarze bo surowiec dostają za frico, a jest latwy w
    obróbce
    i dlatego lobbysci wymuszają wycinanie milionów topoli w miastach, bo są niczyje

    Ale kontenera nie chcę bo metalowy i pelno stoi biurowych kontenerów, sklepów
    kontenerowych ale to jest zawsze metal a nie drewno, czyli nie nadaje się do
    zamieszkania.

    Tam w środku skrapla się para wodna i syfieje pleśń, grzyb, jak w karawanach.

    Znalazłem już deski podłogowe calówki z remontu kamienicy, ale jest ich jeszcze mało,
    za frico, poczekam, aż wymienią więcej.

    |Kuzyn zbudował taki domek nad jeziorem Pluski, na Mazurach, drewniany.
    Ja 54 lat temu pomogłem koledze zbudowac taki drewniany na działce z dachem
    dwuspadowym i werandą, gankiem.
    Potem obiliśmy siatką , styropianem i tynkiem ceramicznym.

    Zatem nie potrzeba heblować na gładko, bo co na zewnątrz to jest tynk, a w środku
    deski, albo sklejka i też jest gładko, ale i sucho, bo domek oddycha, nie poci się,
    nie plesnieje, nie zatęchnie, nie smierdzi na wiosnę.

    Jak wypożyczę samochód ciężarowy to objadę okoliczne budowy, remonty i zwiozę drewna
    na 2 chałupy.
    Styropian odpadowy jest za frico, duże worki.
    Jest cały, ale łamią na mniejsze kawałki, aby się dało ubić.

    Cudzej stodoły nie będę rozbierał, bo takiej ilości materiału nie potrzebuję
    Blaszaki, kontenery, nadwozia chłodnie są dobre na magazyny, na narzędzia, na garaż,
    ale nie nadają się do mieszkania, a zimą mostki cieplne doprowadzą do skraplania się
    pary i pleśni międzywarstwowej, czyli będzie śmierdziało i zatęchnie.

  • 25. Data: 2021-08-22 21:27:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-22 o 19:58, a a pisze:
    > zapałek się już nie produkuje
    Twierdzisz, że te, które są w sklepie to one urosły na drzewie i tylko
    je sadownik zebrał? :)

> [...]
    zamieszkania.

    > Tam w środku skrapla się para wodna i syfieje pleśń, grzyb, jak w karawanach.

    Tak by było gdybyś kontenera nie ocieplił. Ale wystarczy tylko z
    zewnątrz ocieplić styropianem i w środku już nic się nie będzie wykraplać.

    Nie chce mi się robić tutaj kolejnych wykładów. Jeżeli jesteś ciekaw to
    poszukaj w necie co to jest "punkt rosy" i kiedy powstaje.

> [...]
    deski, albo sklejka i też jest gładko, ale i sucho, bo domek oddycha, nie poci się,
    nie plesnieje, nie zatęchnie, nie smierdzi na wiosnę.

    Po pierwsze dom ocieplony styropianem "nie oddycha", bo styropian nie
    przepuszcza ani powietrza, ani pary wodnej.

    Po drugie o tym czy w domu będzie grzyb i stęchlizna decydują:

    - ilość wytwarzanej wewnątrz pary wodnej

    - jakość ocieplenia (współczynnik lambda, grubość i przenikalność dla
    pary wodnej)

    - grubość i izolacyjność termiczna ściany (współczynnik lambda i
    przenikalność dla pary wodnej)

    - jakość wentylacji

    - temperatura wewnątrz domu

    Rzecz cała polega na tym, że jeżeli dom będzie źle wentylowany lub
    grubość ocieplenia będzie zbyt mała w stosunku do grubości ściany i jej
    parametrów to nieważne z czego dom będzie zbudowany to wewnątrz będziesz
    miał hodowlę grzyba i pleśni.

    Im grubsza ściana, im lepsza termicznie i im bardziej przenikliwa dla
    wilgoci od wewnątrz, tym grubsze musi być ocieplenie takiej ściany przy
    użyciu styropianu, aby uniknąć hodowli grzyba w tych ścianach.

    W przypadku kontenera stalowego wystarczy mniejsza grubość ocieplenia
    styropianem od zewnątrz, aby wewnątrz nie było środowiska sprzyjającego
    hodowli grzyba.

> [...]
    się pary i pleśni międzywarstwowej, czyli będzie śmierdziało i zatęchnie.

    Problemy z mostkami termicznymi dotyczą każdego rodzaju ściany. Przy
    czym w przypadku mostków termicznych w ścianie zbudowanej z drewna
    szybciej wyhodujesz grzyba.

    P.S.

    Budownictwo kontenerowe ma jeszcze inną, dużą zaletę - Dom zbudowany z
    takich kontenerów stanowi klatkę Faradaya, która izoluje od smogu
    elektromagnetycznego, a poza tym daje najwyższy stopień bezpieczeństwa
    dla ludzi i wewnętrznych instalacji w przypadku wyładowań atmosferycznych.

    Jeżeli chodzi o mnie to gdybym się miał teraz budować to stawiałbym dom
    tylko i wyłącznie z gazobetonu (Ytong).

    Ściany z tego materiału o grubości 40cm odpowiadają ścianie z innego
    materiału ocieplonej ok. 12-15cm styropianu, ale w porównaniu do ścian
    ocieplanych styropianem, zapewniają idealny mikroklimat. Przepuszczają
    powietrze i wilgoć (oddychają), kumulują w sobie nadmiar wilgoci, a
    kiedy powietrze jest suche to ją oddają do wewnątrz, zapewniając stałą
    wilgotność wewnątrz domu, jaka jest potrzebna dla ludzi.

    Domów takich nie potrzeba już docieplać, bo są wyjątkowo ciepłe, a przy
    tym zapewniają dobry mikroklimat.

    Jeżeli chodzi o materiały z rozbiórek to jaką masz pewność, że nie
    przywleczesz desek czy innego materiału zakażonych zarodnikami pleśni i
    grzyba, albo skażonych chemicznie?

  • 26. Data: 2021-08-22 23:57:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 22 August 2021 at 21:27:09 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Jeżeli chodzi o materiały z rozbiórek to jaką masz pewność, że nie
    > przywleczesz desek czy innego materiału zakażonych zarodnikami pleśni i
    żaden kontener, żaden Ytong z gipsu oczyszczającego spaliny w elektrocieplowniach.
    Bloczki ceramiczne z gliny muszą zostać wypalone, aby uzyskały sztywnośc i nie piły
    wody
    Ytong pije wodę i po to są poziome ekrany

    ==
    Budownictwo kontenerowe ma jeszcze inną, dużą zaletę - Dom zbudowany z
    takich kontenerów stanowi klatkę Faradaya, która izoluje od smogu
    elektromagnetycznego,

    Nie pisz bzdur, kup sobie książkę do fizyki ze szkoły podstawowej.

    Kontener przed niczym nie izoluje, gdyż w środku jest zasięg telefonii komórkowej.

    Gdy badałem zgony na raka w Turzy Śląskiej wokół nadajnika telefonii komórkowej, dla
    Rady Europy, Komisji Europejskiej i WHO to wypromowałem na całym świecie modę na
    badanie emisji mikrofal przez telefony komórkowe i sprowadziłem czujniki mikrofal i
    każdy mógł sa,modzielnie sprawdzic, jak się mikrofale rozchodzą w mieszkaniu, domu,
    gdyż czujniki reagowały diodą czerwoną, która swieciła według mocy mikrofal, ale
    potem Unia zakazała importu tych czujników do Europy, aby nikt nie mógł zbadac
    ekspozycji na mikrofale i dochodzić podszkodowania w przypadku pacjentów uczulonych
    na mikrofale.

    Zatem kontener nie jest żadną klatką Faradaya i nikt nie będzie i przed niczym nie
    ekranuje.

    Kontener na budowę, na garaż, na narzędzia, ale nigdy do mieszkania w polskim
    klimacie, gdyż wydyuchana para wodna osiada na zimnej blasze, potem się skrapla i
    pojawia się zawilgocenie jak w kamperze.

    To dlatego w kamperach zakazano zasilania oswietlenia na 230V, gdyż para wodna
    spływała od sufitu po ścianach i w wyniku porażenia prądem ginęli turyści, bo faza
    była na mokrej ścianie.

    Klatką Faradaya nie jest też metalowa puszka na herbatę z UK.
    Wkładamy telefon, zamykamy wieczko metalowe, dzwonimy, a telefon jest widziany w
    sieci i dzwoni i słyszymy sygnał dzwonienia.(każdy może sam sprawdzic za frico)

    Aby coś mogło się zwać klatka faradaya to musi być zespawane

    Ale nikt nie chce przebywac w zaspawanym kontenerze bez okien i wentylacji.

    I kontener ma jeszcze dotkliwa wadę, że wymaga dźwigu do ustawienia i dźwigu do
    załadowania i rozładowania i demontaż na złom nie jest możliwy

    Zatem nigdy dziadostwa, bo klimat zimowy w Polsce to nie Kalifornia bez mrozów i
    sniegu.

  • 27. Data: 2021-08-23 00:07:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 22 August 2021 at 23:57:22 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    załadowania i rozładowania i demontaż na złom nie jest możliwy

    > Zatem nigdy dziadostwa, bo klimat zimowy w Polsce to nie Kalifornia bez mrozów i
    a tu przestroga, żadnego blaszaka, pakamery, chłodni, kontenera, komu życie miłe

    https://plejada.pl/newsy/jacek-chmielnik-aktor-z-vab
    ank-zginal-tragiczna-smiercia/t9mzrgp

    "Jacek Chmielnik był aktorem charakterystycznym i bardzo popularnym. Jego kreacja w
    filmach "Vabank" i "Kingsajz" zaskarbiła mu dozgonną atencję widzów, chociaż on sam
    zdecydowanie wolał deski teatrów. Błyskotliwa kariera aktorska została jednak
    przerwana wyjątkowo tragicznym wydarzeniem. Aktor zginął porażony prądem we własnym
    domku letniskowym.

  • 28. Data: 2021-08-23 00:42:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-22 o 23:57, a a pisze:
> [...]
    wody
    > Ytong pije wodę i po to są poziome ekrany

    Nie poziome ekrany tylko izolacja pozioma, a taką izolację musi posiadać
    każdy dom, niezależnie od technologii budowy.

    To picie wody przez Ytong to jest właśnie ta zaleta o której pisałem, że
    materiał ten wchłania nadmiar wilgoci i oddaje ją, kiedy jest jej za mało.

    > Nie pisz bzdur, kup sobie książkę do fizyki ze szkoły podstawowej.

    Skończyłem więcej szkół niż tylko podstawową i muszę Cię niemiło
    zaskoczyć z wykształcenia jestem elektronikiem-automatykiem i wiem o
    czym piszę.

    > Kontener przed niczym nie izoluje, gdyż w środku jest zasięg telefonii komórkowej.

    Przykro mi, ale chyba nie stać było Twoich rodziców na książkę z fizyki
    z zakresu szkoły podstawowej.

> [...]
    ekspozycji na mikrofale i dochodzić podszkodowania w przypadku pacjentów uczulonych

    Jesteś autorem teorii spiskowych? :)

    > Zatem kontener nie jest żadną klatką Faradaya i nikt nie będzie i przed niczym nie
    ekranuje.

    No popatrz, a często w takich budynkach jest się trudno dodzwonić. Zaś
    zasięg bywa, bo budynki takie posiadają okna oraz drzwi.

    > Kontener na budowę, na garaż, na narzędzia, ale nigdy do mieszkania w polskim
    klimacie, gdyż wydyuchana para wodna osiada na zimnej blasze, potem się skrapla i
    pojawia się zawilgocenie jak w kamperze.

    A niby jakim cudem ta blacha ma być zimna?

    Poza tym "co ma piernik do wiatraka?"

    > To dlatego w kamperach zakazano zasilania oswietlenia na 230V, gdyż para wodna
    spływała od sufitu po ścianach i w wyniku porażenia prądem ginęli turyści, bo faza
    była na mokrej ścianie.

    "Co ma piernik do wiatraka?"

    Idąc Twoim tokiem rozumowania, domy z drewna to wielkie g..., bo miałem
    okazję kiedyż się załatwiać w takim sraczu zbudowanym z desek
    drewnianych. Było tam kurewsko zimno, wiało po gołym tyłku, a do tego
    okropnie śmierdziało. Zapewne tak samo będzie śmierdzieć w domu z drewna
    i tak samo będzie nieprzyjemnie i zimno :)

> [...]
    sieci i dzwoni i słyszymy sygnał dzwonienia.(każdy może sam sprawdzic za frico)

    Może zamiast pisać takie głupoty, byłbyś łaskaw samemu to sprawdzić i
    zweryfikować swoje teorie.

    > Aby coś mogło się zwać klatka faradaya to musi być zespawane

    Spróbuj wsadzić telefon do tej puszki z herbatą.

    Uwielbiam teoretyków ..... ;)

> [...]
    załadowania i rozładowania i demontaż na złom nie jest możliwy

    > Zatem nigdy dziadostwa, bo klimat zimowy w Polsce to nie Kalifornia bez mrozów i

    Zapewne koszt dźwigu może człowieka zrujnować. Od 100 do 200zł za każdą
    godzinę pracy. Ustawienie takiego pojedynczego kontenera to góra godzina
    pracy z półgodzinną przerwą na kawę. Tak się składa, że pomagałem
    znajomemu ustawiać 2 takie kontenery z których powstała część domu.
    Później robiłem mu tam instalację CO i wodną. Cała operacja dźwigowemu
    zajęła niecałe 4 godziny, a tylko dlatego tak długo, że teren był
    grząski i trzeba było poukładać deski po których mogła wjechać
    ciężarówka z kontenerami na podwórko, a ponadto kontenery do transportu
    zostały rozmontowane i musieliśmy je ponownie poskładać. My ze znajomym
    skręcaliśmy, a dźwigowy podnosił i trzymał dźwigiem poszczególne elementy.

  • 29. Data: 2021-08-23 00:52:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-23 o 00:07, a a pisze:
> [...]
    przerwana wyjątkowo tragicznym wydarzeniem. Aktor zginął porażony prądem we własnym

    Co ma wspólnego śmierć Chmielnika i wadliwa instalacja elektryczna w
    jego domu z blaszakami?

    Myśląc Twoim tokiem rozumowania domy z gazobetonu zagrażają życiu
    ludzkiemu, a dowodem jest ten wypadek śmiertelny:
    https://gazetalubuska.pl/tragedia-na-budowie-na-os-e
    uropejskim-mezczyzna-spadl-z-wysokosci-zginal-na-mie
    jscu-zdjecia/ga/13342445/zd/30152571

  • 30. Data: 2021-08-23 11:25:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W którym roku pie....nął Cię piorun?