  • 1. Data: 2012-03-06 15:20:39
    Temat: Dom dwulokalowy, dwupokoleniowy
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    Cześć Grupo,
    Szanowni Budowlańcy, czy w swoich poszukiwaniach projektu wymarzonego
    nie spotkaliście się z sensownym projektem domu dwulokalowego?
    Prawdopodobnie będę zmuszony zamieszkać z teściami;-) Wymyśliłem, że
    optymalny projekt powinien przewidywać jedno mieszkanie na parterze (salon +
    kuchnia (aneks), sypialnia, łazienka), wspólne pomieszczenie gosp. W drugim
    większym na parterze tylko salon z aneksem, mały kibelek. Reszta tzn. 3
    sypialnie i łazienka na górze. To co na razie znalazłem jest albo za małe,
    albo za duże. Na razie nie skupiam się na usytuowaniu i stronach świata. Na
    razie w miarę ok wydają się projekty Raul z Archipelagu i Z187 z Z500.pl Nie
    ukrywam, że wolałbym coś ciut mniejszego i tańszego w postawieniu (wiem,
    wiem, że dom buduje się na lata i on nie urośnie, ale mierz siły na
    zamiary). Zamieszkać mają dwie rodziny 2+1 z możliwością rozwoju i 2+0.
    Polecicie coś?

    Tomek-N

  • 2. Data: 2012-03-06 15:32:36
    Temat: Re: Dom dwulokalowy, dwupokoleniowy
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    > zamiary). Zamieszkać mają dwie rodziny 2+1 z możliwością rozwoju i 2+0.
    > Polecicie coś?
    >
    > Tomek-N

    Ja bym polecił nie pakować się w mieszkanie z teściami. No chyba, że chcesz
    rozwód :) a potem stamtąd uciec.

  • 3. Data: 2012-03-06 15:36:34
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    > Ja bym polecił nie pakować się w mieszkanie z teściami. No chyba, że
    > chcesz
    > rozwód :) a potem stamtąd uciec.
    Czyli już jeden pozytyw;-)

  • 4. Data: 2012-03-06 16:18:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > postawieniu (wiem, wiem, że dom buduje się na lata i on nie urośnie, ale
    > mierz siły na zamiary). Zamieszkać mają dwie rodziny 2+1 z możliwością

    Kilka lat temu widziałem coś podobnego w muratorze. Na parterze kuchnia
    salon i łazienka oraz przejście do drugiego mieszkania które ma też
    niezależne wejście z zewnątrz. To drugie mieszkanko miało pokój z aneksem
    kuchennym, sypialnię i łazienkę. Pozostałe sypialnie były na piętrze.
    Wyglądało to bardzo sensownie.

    Innym razem widziałem (też w muratorze) projekt domu do budowy etapami - w
    pierwszym etapie powstaje pokój z kuchnia i malutka łazienka, a w drugim
    etapie ta kuchnia staje się większa łazienką, łazienka ubikacją a dobudowany
    jest dodatkowy pokój i kuchnia. Możesz pomyśleć o czymś podobnym w tym
    sensie, żeby w przyszłości jak teściowie odejdą na tamten świat jakoś to
    połączyć w sensowna całość bez większych kosztów i przeróbek. Np ich
    przedpokój z osobnym wejściem może po zamurowaniu stać się zamykanym
    schowkiem na ogrodowe graty z dostępem od zewnątrz.

    Pozdrawiam
    Ergie

    Tomek-N

  • 5. Data: 2012-03-06 19:24:37
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "budokan" <b...@o...pl> wrote in message

    > Ja bym polecił nie pakować się w mieszkanie z teściami. No chyba, że
    > chcesz rozwód :) a potem stamtąd uciec.

    Dokładnie hehe :-) Sam ucieknie :-)
    To nie ma żadnego sensu.

  • 6. Data: 2012-03-06 21:11:44
    Od: "Tomek-N" <n...@i...pl>

    > Dokładnie hehe :-) Sam ucieknie :-)
    > To nie ma żadnego sensu.
    Jezu, jakie Wy musicie mieć doświadczenia:-)

  • 7. Data: 2012-03-07 07:12:55
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-06 20:24, kiki pisze:

    > "budokan" <b...@o...pl> wrote in message

    > Dokładnie hehe :-) Sam ucieknie :-)
    > To nie ma żadnego sensu.

    nie jest dokładnie tak, trzeba tylko ustalić twarde reguły. Wtedy
    mieszkasz jak z sąsiadem. Ja tak mam, ale pierwsze co to zrobiłem osobne
    wejście (bo było wspólne), rozdzieliłem wszystkie media (gaz, prąd,
    woda) i nauczyłem ich że do mnie przychodzi się w gości więc się puka i
    nie codziennie ;)
    O regułach trzeba pogadać jeszcze przed zdecydowaniem się zamieszkania,
    bo nie z każdym da się dogadać, a nie zawsze to wcześniej widać

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-03-07 14:49:24
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    > O regułach trzeba pogadać jeszcze przed zdecydowaniem się zamieszkania, bo
    > nie z każdym da się dogadać, a nie zawsze to wcześniej widać

    No i tu jest pies pogrzebany. Wszystko z czasem zmienia się - diametralnie.
    Ludzie są nie do poznania. Nawet najlepszy teść / teściowa po kilku latach
    będzie znienawidzoną jędzą / starym zrzędą. A co dopiero jak się z nią
    mieszka? To już jest przechlapane na całej linii. Oczywiście są wyjątki -
    ale myślę, że zbyt dużo ryzykujesz budując dom do wspólnego mieszkania z
    teściami. Nie wiadomo jak to będzie.

    Ustalenie reguł ma sens, jednakże te reguły z czasem mogą obrócić przeciwko
    Tobie. Powiedzą - co to za rodzina?! Jak to nie możemy przychodzić
    codziennie? Jesteśmy dla Ciebie obcy? itd. itp. Lepiej nie ryzykuj, Stary :)

  • 9. Data: 2012-03-07 14:56:54
    Od: "budokan" <b...@o...pl>

    I jeszcze jedno. Zdecydowałeś się na związek małżeński. Każdy wie, że nie ma
    związku bez konfliktów i kłótni. Myślę, że jak teściowie zobaczą jakiś
    konflikt to zjadą Cię po całej linii, żonę przekabacą na swoją stronę i
    będziesz na straconej pozycji. Związek powinien być raczej zamknięty
    hermetycznie, a kłótnie i ewentuale konflikty powinny być rozwiązywane
    wewnątrz. Na zewnątrz mogą wyjśc tylko w momencie, gdy zdecydujesz się na
    ewentualne zakończenie związku. Wyjść, oczywiście tylko w rodzinie, aby
    zrozumieli podjętą decyzję.

    Wiem, że to brzmi jak jakieś drastyczne doświadczenia. No i powiem Ci, że
    tak jest. A teraz dane GUS:

    Liczba rozwodów:
    rok 2000: 43 tys.
    rok 2001: 45 tys.
    rok 2002: 45 tys.
    rok 2003: 49 tys.
    rok 2004: 56 tys.
    rok 2005: 67,6 tys.
    rok 2006: 71,9 tys.
    rok 2007: 66,6 tys. (26,8% liczby nowo zawartych małżeństw)
    rok 2008: 65,5 tys. (25,4% liczby nowo zawartych małżeństw)
    rok 2009: 65,3 tys.
    rok 2010: 61,3 tys.

    Czyli wychodzi na to, że co 4 małżeństwo się rozpada. Myślisz dalej, że
    zamieszkanie z teściami jest dobrym pomysłem?

  • 10. Data: 2012-03-07 15:09:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 15:56:54 +0100, budokan napisał(a):

    >My?le, ?e jak te?ciowie zobacz? jaki?
    > konflikt to zjad? Cie po ca?ej linii, ?one przekabac? na swoj? strone i
    > bedziesz na straconej pozycji.

    Amen!

    --
    Maciek