  • 11. Data: 2009-09-25 07:37:16
    Temat: Re: Dom pasywny
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 24 Wrz, 17:19, scream <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    tytan-cynk.aspx ? W

    > Nie słyszalem. Ale tak czy inaczej - to nie w Polsce :)

    > W rzeczywistości wywalą na ten dom tyle kasy, że możnaby zbudować małe
    > osiedle zwyczajnych dobrej jakości domów, ze średnimi kosztami ogrzewania
    > :)

    Dopytam się i odpowiem :)... jak sam wyliczałem, jest to koszt
    mieszczący się w "średniej" postawienia willi pod Warszawą - reszta
    kosztów zdecydowanie na plus, nie mówiąc o powierzchni użytkowej
    wynoszącej w tym obiekcie ponad 500 m2...
    Warto przy okazji tej dyskusji rozgraniczyć pojęcia "pasywny
    budynek" (wobec czego i dla kogo) i "energooszczędny budynek" (do
    jakiego stopnia, jak długo itd.)