  • 1. Data: 2014-04-01 09:26:47
    Temat: Drewniany płot
    Od: Bolko <s...@g...com>

    I znowu trzeba naprawić/ zrobić od nowa.
    Zuważyłem jedną rzecz że tam gdzie deska nie dolega do poprzeczki
    To tak nie butwieje.
    Wymyśliłem teraz że włożę podkładkę między dechę a poprzeczkę.
    Pytanie z czego zrobić TANIĄ podkładkę tak aby woda swobodnie ściekała.
    Zwykła wydaje się zbyt cienka.

    I będą w składzie budowlanym zauważyłem betonowe paliki
    które wykorzystywane są w sadownictwie do podtrzymywania drzewek.
    I tak pomyślałem żeby zrobić z nich poprzeczki tylko:
    1) nie złamią się jak zacznie wiać?
    2) jak szybko przymocować do nich dechy?

    Płot z czegoś innego nie wchodzi e grę bo deski stanowią też ekran akustyczny.
    Dom jest koło drogi krajowej.

  • 2. Data: 2014-04-01 09:32:41
    Temat: Re: Drewniany płot
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wymyśliłem teraz że włożę podkładkę między dechę a poprzeczkę.
    > Pytanie z czego zrobić TANIĄ podkładkę tak aby woda swobodnie ściekała.
    > Zwykła wydaje się zbyt cienka.

    Kupić rurę pex albo elektroinstalacyjną fi 15-18 i pociąć na plasterki
    0,5-1cm grubości.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-04-01 13:41:00
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 01.04.2014, 09:26, Bolko pisze:
> [...]
    > 2) jak szybko przymocować do nich dechy?
    >

    > Płot z czegoś innego nie wchodzi e grę bo deski stanowią też ekran akustyczny.

    Może lepiej wykorzystaj modrzew, ten ponoć wytrzymuje 15 do 20 lat na
    styku z ziemią.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2014-04-06 22:36:22
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    Wzdłuż poprzeczki rozciągnij gruby drut ,wtedy uzyskasz naturalny dystans
    miedzy sztachetą ,drut może być taki do naciągu siatki jest pokryty pcv +.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-04-06 23:41:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-01 09:26, Bolko pisze:
    > I znowu trzeba naprawić/ zrobić od nowa.
    > Zuważyłem jedną rzecz że tam gdzie deska nie dolega do poprzeczki
    > To tak nie butwieje.
    Sąsiad robiąc płot obłożył łaty (czyli poprzeczki) blachą: od góry i od
    strony sztachet (blacha zagięta na kształt odwróconego L). To
    rozwiązanie też jest dobre, bo u mnie już część zgniła a u niego się
    trzyma, chociaż płoty z tego samego okresu.
    Jak chcesz tanie i dokładnie wykonane podkładki, to wejdź na stronę
    www.contakt.pl i wpisz w okienko wyszukiwania PA6. Masz do wyboru, do
    koloru podkładek z poliamidu, a jak chcesz coś grubszego, to możesz
    wybrać nakrętki. Niecałe 10 gr za sztukę, więc nie opłaca się rzeźbić
    samodzielnie.
    Co do materiału na płot, to dobrą trwałość ma olcha.
    Jacek

  • 6. Data: 2014-04-07 00:07:39
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 23:41:57 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > samodzielnie.
    >
    > Co do materiału na płot, to dobrą trwałość ma olcha.

    Trochę lepszą od słomy ma trwałość.

  • 7. Data: 2014-04-07 10:56:27
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-07 00:07, k...@g...com pisze:

    > Trochę lepszą od słomy ma trwałość.
    toś Kogutku walnął:
    drewno olchy może nie należy do najpiękniejszych, ale jest trwalsze od
    iglastych zwłaszcza przy zastosowaniu na płot.
    Co do słomy, to chyba trwałość pomyliła Ci się z palnością.
    Dachy słomiane kiedyś były na lata.
    No cóż - poniedziałek.
    Jacek

  • 8. Data: 2014-04-07 13:01:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 10:56:27 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    >
    > iglastych zwłaszcza przy zastosowaniu na płot.
    >
    > Co do słomy, to chyba trwałość pomyliła Ci się z palnością.

    Olcha pod względem trwałości jest praktycznie na początku listy. Nie odporna na
    czynniki atmosferyczne, na grzyby, pleśnie i co kto sobie jeszcze wymyśli. Sprawdź
    sobie w necie. Ja nie musiałem bo wiem to od dawna. No chyba że jakąś Olchę pancerną
    w przeciągu ostatnich 20 lat wyhodowali. Nic mi się nie pomyliło. To z palnością to
    Twoja wolna interpretacja żeby mieć o czym napisać.