  • 1. Data: 2014-03-30 19:03:32
    Temat: Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność?
    Od: <qwerty>

    Witam,

    Czyściłem ostatnio rurę spalinową łączącą piec na ekogroszek (Defro
    Komfort Eko 25kW) z kominem (systemowy Schiedel) i zauważyłem, że są w niej
    już 3 dziurki (wyżery) o średnicy 1mm a w kilku innych miejscach są kropki
    rdzy o średnicy 2mm. Rura (szyber) spalinowa ma już 4 lata, przez pierwsze 2
    sezony piec byl wyłączony latem a następne 2 sezony już grzał cały rok.
    Długość rury to około 40 cm, rura jest w pozycji poziomej, szyber jest cały
    czas otwarty na max, w kotłowni wilgotność na poziomie 50%, wentylacja jest
    sprawna, palę Retopalem z Piast.

    1. Czy to jest normalne zjawisko?
    2. Ile zazwyczaj wytrzymują takie rury?
    3. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2014-03-30 19:13:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 1. Czy to jest normalne zjawisko?
    > 2. Ile zazwyczaj wytrzymują takie rury?
    > 3. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia?

    Masz czapkę na dachu, czy otwarty wylot?

    Mieszkałem kiedyś w domu, gdzie tę rurę trzeba było wymieniać co sezon, ale
    to dlatego że deszcz ją mocną moczył. Po przebudowie końcówki komina tak by
    deszcz nie leciał do środka w takiej ilości. Potrzeba wymiany rur zniknęła
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-03-30 21:06:42
    Od: <qwerty>

    Czapka zardzewiała 3 lata temu po roku "używania" i obecnie nie ma nic.

  • 4. Data: 2014-03-31 09:36:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czapka zardzewiała 3 lata temu po roku "używania" i obecnie nie ma nic.

    No to nie dziw się, że teraz rura rdzewieje skoro woda leje się do środka
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-03-31 10:04:15
    Od: <qwerty>

    > No to nie dziw się, że teraz rura rdzewieje skoro woda leje się do środka
    > :-)

    Nie jestem o tym do konca przekonany, gdyż w tym nowym kominie na samym dole
    jest odprowadzenie wody i nigdy nie bylo tam ani kropli wody. W starym
    kominie już nieistniejącym zbudowanym z cegły i paleniu w zwykłym piecu tzn.
    śmieciuchu rura wytrzymywała aż do zmainy pieca czyli około 15 lat bo nie
    pamiętam aby mój tata ją wymieniał. Nie wiem czy była z lepszej stali bo ja
    jej nie kupowałem i nie montowałem.

    Ponadto nie będę zmieniał daszka co rok bo tyle on wytrzymie maksymalnie
    przy paleniu ekogroszkiem, poza tym ja na dach nie wyjdę bo jest bardzo
    wysoko a nikt mi za darmo tego daszka nie zamontuje.

  • 6. Data: 2014-03-31 16:14:56
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Ponadto nie będę zmieniał daszka co rok bo tyle on wytrzymie maksymalnie
    > przy paleniu ekogroszkiem, poza tym ja na dach nie wyjdę bo jest bardzo
    > wysoko a nikt mi za darmo tego daszka nie zamontuje.
    Dziwne rzeczy sie u Was dzieja. U moich taki strazak juz kika lat sie
    dzielnie kreci. Pala weglem kamiennym.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2014-03-31 16:35:23
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Marek" wrote in message news:lhbt8f$2fm$2@speranza.aioe.org...
    > Dziwne rzeczy sie u Was dzieja. U moich taki strazak juz kika lat sie dzielnie
    > kreci. Pala weglem kamiennym.

    Tak, u mnie też zwykła kwasówka 4 czy 5 rok już sobie daje radę.
    Bez daszka / strażaka.
    Tylko kolor nieco zmieniła na odcinku: czopuch - ściana.
    (co prawda palę drewnem, nie węglem, a piec to 17 letni śmieciuch).