  • 1. Data: 2014-03-28 04:40:23
    Temat: PGE zerwanie umowy o przyłącze na miesiąc przed termninem?
    Od: noname <x...@x...pl>

    Cześć,
    umowę o przyłącze zawarłem ~2 lata temu (musiałem do PNB),
    budowa potrwa długo - raptem fundamenty mam,
    prąd do betoniarki mam (będę) miał z rodzinnego domu obok (15m),
    przyłącze zdążyli wybudować -choć mi nie potrzebne (może za 4 lata?),
    przyszła faktura do zapłaty za przyłącze wg. umowy ~2000zł,
    za ~miesiąc mam termin przyłączenia wg umowy ($1)
    i teraz tak:
    - Idę do PGE i mówię czy można przesunąć/aneks bo nie mam WLZ i za pusty
    licznik przez 3-4 lata nie chcę płacić, prądu mi nie trzeba.
    - Babka mówi, że za przyłącze muszę zapłacić (oni robili) i nic tu nie
    zmienimy, OK, pytam o te płacenie za licznik ..[ona] sugeruje by się nie
    wywiązać z umowy (terminu) [..czego? budowy WLZta? zgłoszenia żem gotów?]
    ..że to będzie następna umowa .. jakoś tak pokrętnie, popatrzyła w kompa i
    na krótkiej pogadance się kończy.

    Sugestia jest taka: zapłać fakturę a umowę rzuć na dno pudła (PGE ponoć nie
    naciska na sprawdzanie terminów umów (??))

    Przyznam, nie podobała mi się (z zachowania), teraz odkopałem umowę i widzę
    np.:
    "Strony mogą naliczyć kary .. 0.05% ..wartości wstępnej..brutto.. każdy
    dzień zwłoki .. terminu określonego w $1 ust.5"

    Mam też prawo zerwania umowy z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    Czyli co?
    Płacę za przyłącze, zrywam umowę, za miesiąc wpadam w termin i pozostaje 2
    miesiące po terminie od których mogą liczyć 0.05% dziennie (od 2000zł)?
    Nie płacić za przyłącze wpierw, zerwać umowę i zapłacić za przyłącze?

    Ktoś przerabiał? Jak najkorzystniej z tego wybrnąć?
    WLZ/tablicy absolutnie nie dam rady w tym roku zbudować, a jak strzelą focha
    to mogą mi tego prądu nigdy nie zakładać.

  • 2. Data: 2014-03-28 09:18:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 marca 2014 04:40:23 UTC+1 użytkownik noname napisał:
    > Ktoś przerabiał? Jak najkorzystniej z tego wybrnąć?
    Dokładnie to pewnie ?budyń będzie wiedział- ja napiszę jak było u mnie.
    Przyłącze zrobili skrzynke postawili, zapłaciłem ok2tys zł a licznik powiesili
    dopiero wtedy jakim zgłosiłem taką potrzebę-i dopiero od wtedy płaciłem rachunki.
    Taryfę miałem od razu normalną nie żadną budowlana(wystarczyło że pokazałem że jestem
    zameldowany na działce na której był budowany dom) pomimo tego że tablicy jeszcze nie
    miałem. Po prostu powiesili licznik udostępnili zaciski za licznikiem i mogłem tam
    sobie podłączać co chcę. Przez kilka miechów prowizorycznie tam przedłużacz
    podłączałem do betoniarki itp. jak przed sama przeprowadzką zrobiłem rozdzielnię w
    garażu to zakopałem przewód łączący skrzynkę z rozdzielnia i podłączyłem go. ZE nigdy
    nie interesowało co jest "za licznikiem" i kiedy tam cokolwiek podłączę.

  • 3. Data: 2014-03-28 10:01:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "noname" napisał w wiadomości grup

    > Ktoś przerabiał? Jak najkorzystniej z tego wybrnąć?

    Miałem tak z gazem - za przyłącze zapłaciłem jak je zrobili i przysłali
    fakturę. Miałem w umowie datę od której zobowiązuję się pobierać gaz, ale
    tego nie robiłem jeszcze przez dwa następne lata. Dopiero po tym czasie do
    nich pojechałem z papierkiem o gotowości instalacji (czy jakoś tak to się
    nazywa) i wtedy zamontowali licznik i zaczęli przysyłać normlane faktury.

    O te dwa lata opóźnienia nikt się nie czepiał.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-03-28 10:03:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "noname" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > "Strony mogą naliczyć kary .. 0.05% ..wartości wstępnej..brutto.. każdy
    > dzień zwłoki .. terminu określonego w $1 ust.5"

    energetyka wrocławska nie ezgekwuje takich zapisów, moze twoj atez,
    natomiast jak rozwiażesz umowe to za ponowne przyłączenie zapłacisz jeszcze
    raz 2000zł.

    Przeczytaj umowe jeszcze dokładnie, u mnie stoi ze mnie powiadomia o
    odbiorze. Nie powiadomili a odbiór był (beze mnie). Zatem czekam, a pusta
    szafka stoi :)

    b.

  • 5. Data: 2014-03-28 11:43:33
    Od: noname <x...@x...pl>

    Podziękował, nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi :)

    Czyli byłem nadpodejrzliwy wobec kobiety z BOK.
    OK, płace, i "zapominam" ..i jak zawsze spać człowiekowi spokojnie nie dane.

  • 6. Data: 2014-03-28 12:12:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2014 11:43, noname pisze:

    > Podziękował, nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi :)
    >
    > Czyli byłem nadpodejrzliwy wobec kobiety z BOK.
    > OK, płace, i "zapominam" ..i jak zawsze spać człowiekowi spokojnie nie dane.

    Pamiętaj, że jak będą mieli ciśnienie na wyduszenie kasy (problemy
    finansowe, albo ktoś będzie chciał się wykazać) to mogą z takiego haka
    skorzystać.