  • 1. Data: 2014-04-01 09:01:10
    Temat: Posadzka w garazu..
    Od: Kris <k...@g...com>

    Sytuacja zastana jest taka:
    W garażu(18m2) wylana jest wylewka betonowa/chudziak.
    Istnieje konieczność podwyższenia posadzki o 15cm.
    Betonu 7cm pewnie wystarczy aż nadto
    Czy dobrym pomysłem jest nawiezienie na obecną posadzke 7-8cm żwiru i na to 7cm
    wylewki?
    Żwiru w tym miejscu mam nadmiar to chciałbym go wykorzystać więc nawiózł bym te
    7-8cm, wyrównał i umieszał ten 1m3 betonu i wylał na ten żwir.
    Garaż nieogrzewany ale to bez znaczenia w sumie w tym temacie.

  • 2. Data: 2014-04-01 09:49:30
    Temat: Re: Posadzka w garazu..
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Apr 2014 00:01:10 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    7-8cm, wyrównał i umieszał ten 1m3 betonu i wylał na ten żwir.
    > Garaż nieogrzewany ale to bez znaczenia w sumie w tym temacie.

    W sumie czemu nie. Jesli zagescisz go odpowiednio i posrzadnie zazbroisz
    wylewke (normalna siatka, nie zadne tam wynalazki typu wlokno w betonie) to
    nie powinno byc pekac.

    Nie wiem tylko, czy nie lepiej byloby lac na folie. Garaz jest pewnie na
    tyle duzy, ze wypadaloby podzielic posadzke na 2 zdylatowane czesci... Ale
    to tylko moje wynurzenia "wiejskiego budowniczego" ;)

    --
    Maciek

    Kobiety są zasadniczo trudne w obsłudze
    Na szczęście mają pare paneli dotykowych i myszkę

  • 3. Data: 2014-04-01 10:03:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 09:49:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > W sumie czemu nie. Jesli zagescisz go odpowiednio
    Te 7-8cm żwiru to nie ma co za bardzo zagęszcząć- warstwa na tyle cienka że nie
    powinno siadać. Ale oczywiście postaram, się to jakoś zagęścić

    > i posrzadnie zazbroisz
    > wylewke (normalna siatka, nie zadne tam wynalazki typu wlokno w betonie) to
    > nie powinno byc pękać.
    Przy normalnym zazbrojeniu to pewnie by i 5cm betonu starczyło ale fakt siatka tam
    nie zaszkodzi.
    > Nie wiem tylko, czy nie lepiej byloby lac na folie.
    Żadnej foli. Grunt pod spodem such jak pieprz więc folia tylko będzie kłopoty
    sprawiać. A tak jak się coś rozleje czy posadzkę wężem umyje to najwyżej wsiąknie w
    grunt

    > Garaz jest pewnie na
    > tyle duzy, ze wypadaloby podzielic posadzke na 2 zdylatowane części
    3,2*5,5m

  • 4. Data: 2014-04-01 10:16:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    net...

> [...]

    > tyle duzy, ze wypadaloby podzielic posadzke na 2 zdylatowane czesci... Ale
    > to tylko moje wynurzenia "wiejskiego budowniczego" ;)

    Znam garaż, gdzie jest 36m2 w jednym kawałku i nic nie pękło, a minął już
    prawie rok, od kiedy był zalewany :-) W dodatku sam pomagałem go zalewać i
    robiliśmy to ze zwykłej betoniarki. No ale tam jest wylewka 1:2 (cement "1"
    i dobry "ostry" piasek). Jak ktoś bierze firmę co robi 1:6 to niech się nie
    dziwi że mu później pęka.

    Ps. No i tam są niepolecane przez Ciebie włókna a nie siatka :-) Ale to nie
    ma znaczenia - mój kierownik (a dobry był) twierdził że ważniejsze jest by
    dać cement "1" i zrobić proporcje 1:2 a to czy się da włókna czy siatkę to
    ma mniejsze znaczenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-04-01 10:29:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-01 09:01, Kris pisze:
> [...]
    7-8cm, wyrównał i umieszał ten 1m3 betonu i wylał na ten żwir.
    > Garaż nieogrzewany ale to bez znaczenia w sumie w tym temacie.

    Podsyp piachu i uloz kostke. Koszt jakies 500-600 zyla. Za ew. roznice
    szkoda sie pierdzielic caly dzien z betonem.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2014-04-01 11:00:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 10:29:47 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Podsyp piachu i uloz kostke. Koszt jakies 500-600 zyla. Za ew. roznice
    > szkoda sie pierdzielic caly dzien z betonem.
    Też to rozważałem- robota lżejsza, szybsza i przyjemniejsza a różnica w cenie gdzieś
    tak 300zł(żwiru nie liczę bo mam go tam gratis). Ja z tego bezpośrednio korzystał nie
    będę to i tak pod wynajem idzie to cudów tam nie zamierzam tworzyć ale żeby trwałe i
    w miare estetyczne było. Przed chwilą dzwoniłem- najtańsza kostka betonowa to 26zł
    czyli ok 500zł na całość.
    Chyba tak zrobię.

  • 7. Data: 2014-04-01 11:09:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > nie zamierzam tworzyć ale żeby trwałe i w miare
    > estetyczne było. Przed chwilą dzwoniłem- najtańsza kostka betonowa to 26zł

    Kostka ma też tę zaletę że w zimie woda z błota pośniegowego ładnie wsiąka

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-04-01 11:19:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-01 11:00, Kris pisze:

> [...]
    żeby trwałe i w miare estetyczne było. Przed chwilą dzwoniłem- najtańsza kostka
    betonowa to 26zł czyli ok 500zł na całość.

    A no.
    Cement jak tu ktos radzi "1" tani wcale nie jest. Woda ktorej nikt nie
    liczy, prad ktorego nikt nie liczy, przywiezienie betoniarki, czego nikt
    nie liczy. Do tego siatka zbrojeniowa i caly dzien grzebania dla
    niepewnego efektu koncowego. Przydalby sie ktos do pomocy, bo 18m^2
    gladkiego betonu taczka to wcale nie jest malo. Ale przy okazji mozna
    przypomniec sobie mlode lata grzebania w blocie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2014-04-01 12:04:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 11:19:13 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > gladkiego betonu taczka to wcale nie jest malo. Ale przy okazji mozna
    > przypomniec sobie mlode lata grzebania w blocie. :-)
    Ano racje masz.
    Tym bardziej że zadzwoniłem do zaprzyjaźnionej firmy która robi bloczki betonowe i
    1m3 betonu sprzedali by mi za 220zł. Ja na 1m3 potrzebowałbym pewnie min 16 worków
    cementu a to już jest pewnie 160zł. Oszczędność finansowa: równowartość flaszki
    wódki- nie warto.

  • 10. Data: 2014-04-01 13:04:32
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 11:09:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Kostka ma też tę zaletę że w zimie woda z błota pośniegowego ładnie wsiąka

    Bloto tez ladnie wsiaka. Za 2-3 lata bedzie mial gotowe fugowanie.
    A ta woda, zima, w nieogrzewanym garazu zamarznie i zwiekszy swoja objetosc dosc
    znacznie.
    Wszystko pojdzie w gorę, albo rozpieprzy sciany.