  • 11. Data: 2014-04-01 13:11:50
    Temat: Re: Posadzka w garazu..
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 10:16:41 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    net...

    > Znam garaż, gdzie jest 36m2 w jednym kawałku i nic nie pękło, a minął już
    >
    > prawie rok, od kiedy był zalewany :-) W dodatku sam pomagałem go zalewać i
    >
    > robiliśmy to ze zwykłej betoniarki. No ale tam jest wylewka 1:2 (cement "1"
    >
    > i dobry "ostry" piasek). Jak ktoś bierze firmę co robi 1:6 to niech się nie
    >
    > dziwi że mu później pęka.
    >

    > Ps. No i tam są niepolecane przez Ciebie włókna a nie siatka :-) Ale to nie
    >
    > ma znaczenia - mój kierownik (a dobry był) twierdził że ważniejsze jest by
    >
    > dać cement "1" i zrobić proporcje 1:2 a to czy się da włókna czy siatkę to

> [...]

    Wez, Ergie, poczytaj sobie troche na temat betonów, zanim zaczniesz innym doradzac.
    Im wiecej cementu w betonie, tym wieksza szansa ze dojdzie do spekan ( rysy
    skurczowe), bo to wlasnie cement, po zwiazaniu sie kurczy.
    Slabe betony tez pekaja, ale z innych powodow.
    Włókna w betonie zapobiegaja pekaniu ( do pewnego stopnia).
    Wazna jest krzywa przesiewu kruszywa i proporcja w/c ( woda/cement) no i dobre
    wymieszanie i pielegnacja.

  • 12. Data: 2014-04-01 13:22:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 13:04:32 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Bloto tez ladnie wsiaka. Za 2-3 lata bedzie mial gotowe fugowanie.
    I o to chodzi żeby wsiąkało. dlatego nie dam żadnej izolacji poziomej
    > A ta woda, zima, w nieogrzewanym garazu zamarznie i zwiekszy swoja objetosc >dosc
    znacznie.
    Garaż przytulony do budynku temperatura raczej nigdy nie spadła poniżej 0stC a jest
    tak już kilkanaście lat.
    > Wszystko pojdzie w gorę, albo rozpieprzy ściany.
    Jakiś naprawdę duży zbieg dziwnych okoliczności by musiałby być. Widziałeś kiedyś aby
    chodniki czy parkingi z kostki poszły w góre?

  • 13. Data: 2014-04-01 13:25:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Wez, Ergie, poczytaj sobie troche na temat betonów, zanim zaczniesz innym
    > doradzac.

    Oj, czytałem, czytałem :-)

    > Im wiecej cementu w betonie, tym wieksza szansa ze dojdzie do spekan (
    > rysy skurczowe), bo to wlasnie cement, po zwiazaniu sie kurczy.
    > Slabe betony tez pekaja, ale z innych powodow.

    Po pierwsze dlatego właśnie używa się cementu jedynki aby zminimalizować
    skurcz, a po drugie nie pisałem o rysach skurczowych tylko pękaniu po
    obciążeniu - po prostu cienka płyta ze słabego betonu (albo piasku z
    odrobina cementu) na miękkim styropianie nie ma szans się nie złamać.

    > Włókna w betonie zapobiegaja pekaniu ( do pewnego stopnia).

    Włókna jak i sitaka maja ten sam cel - zapobieganie rysom skurczowym, ale
    konstrukcyjnie nie wzmacniają betonu i jak płyta jest cienka i leży na
    miękkim to może pękać.

    > Wazna jest krzywa przesiewu kruszywa i proporcja w/c ( woda/cement) no i
    > dobre wymieszanie i pielegnacja.

    Przy betonie oczywiście że ważna jest różnorodność kruszywa (od drobnych do
    grubych) ale piszemy a wylewce czyli piasek z cementem - tu nie ma
    granulacji - istotne jest aby piasek był tzw. "ostry" i gruboziarnisty bo z
    pyłu nic sensownego nie wyjdzie.

    A pielęgnacja swoją drogą. I im więcej cementu tym bardziej należy o tym
    pamiętać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-04-01 13:29:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Bloto tez ladnie wsiaka. Za 2-3 lata bedzie mial gotowe fugowanie.
    > A ta woda, zima, w nieogrzewanym garazu zamarznie i zwiekszy swoja
    > objetosc dosc znacznie.

    Rozumiem, że dzisiaj jest 1 kwietnia ale bez przesady. Tej wody będzie kilka
    litrów kilka razy w roku spokojnie wsiąknie w piasek/żwir pod kostką i nawet
    jak ją podniesie o 0,01 mm to nic się nie stanie - przyjdą roztopy i opadnie
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-04-01 13:34:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 13:11:50 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Wazna jest krzywa przesiewu kruszywa i proporcja w/c ( woda/cement) no i dobre
    >wymieszanie i pielegnacja.
    Mądrze to brzmi ale życie swoje.
    Ta posadzka która aktualnie jest w tym garażu była wylewana przed 2000r
    Z okolicznej "dzikiej" żwirowni przywieziono przyczepę żwiru do tego cement i woda,
    wymieszane na ziemi przed garażem grabiami i łopatami, w garażu zebrano wtedy z 20cm
    czarnej ziemi w to miejsce żwir i na to własnoręcznie mieszany jw. beton. Żadnych
    wibratorów, zagęszczania itp. Zagładzone, przez kilka dni polewane woda i tak jest do
    dzisiaj. Żadnych pęknięć czy czegoś podobnego.
    I mogłoby być dalej ale teren przed garażem został wyłożony kostką i podniesiony więc
    i posadzkę trzeba podnieść.

  • 16. Data: 2014-04-01 13:57:24
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 13:22:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >
    > Jakiś naprawdę duży zbieg dziwnych okoliczności by musiałby być. Widziałeś kiedyś
    aby chodniki czy parkingi z kostki poszły w góre?

    Nie widzialem, ale zwykle leza na ziemi, w ktora wsiaka woda.

  • 17. Data: 2014-04-01 14:14:20
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 13:25:05 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > obciążeniu - po prostu cienka płyta ze słabego betonu (albo piasku z
    >
    > odrobina cementu) na miękkim styropianie nie ma szans się nie złamać.

    Jedynka nie zawsze ma mniejszy skurcz.

    > Włókna jak i sitaka maja ten sam cel - zapobieganie rysom skurczowym, ale
    >
    > konstrukcyjnie nie wzmacniają betonu i jak płyta jest cienka i leży na
    >
    > miękkim to może pękać.

    To poczytaj, jakie wytrzymalosci mozna osiagnac, przy zastosowaniu włókien szklanych,
    jako dodatku do betonu.

> [...]
    >
    > grubych) ale piszemy a wylewce czyli piasek z cementem - tu nie ma
    >
    > granulacji - istotne jest aby piasek był tzw. "ostry" i gruboziarnisty bo z

    Autor wątku pisal o betonie.
    Pyliste kruszywo nie bedzie przeszkadzalo, wymaga tylko wiekszego dodatku cementu.

  • 18. Data: 2014-04-01 15:14:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Apr 2014 10:16:41 +0200, Ergie napisał(a):

    > twierdził że ważniejsze jest by
    > dać cement "1" i zrobić proporcje 1:2 a to czy się da włókna czy siatkę to
    > ma mniejsze znaczenie.

    O matko, a co tam parkuje - bombowiec? :)

    Ja do zwyklego garazu dalbym po prostu beton wiejski podstawowy nr 1, czyli
    na 1 szufle cementu 5 do 6 szufli spoly. A jak nie bedzie na tym plytek, to
    mozna przeciez zatrzec na gladko.

    --
    Maciek

    Kobiety są zasadniczo trudne w obsłudze
    Na szczęście mają pare paneli dotykowych i myszkę

  • 19. Data: 2014-04-01 15:23:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jedynka nie zawsze ma mniejszy skurcz.

    A kiedy nie ma? Nie studiowałem budownictwa tylko kierunki pokrewne więc
    takich niuansów mnie nie uczono.

    > To poczytaj, jakie wytrzymalosci mozna osiagnac, przy zastosowaniu włókien
    > szklanych, jako dodatku do betonu.

    Chętnie poczytam masz jakiegoś linka? Ja znam tylko właściwości poprawiające
    ognioodporność (odpryski od wysokiej temperatury), ale jak dotąd nie
    spotkałem się z opracowaniem stwierdzającym że poprawiają wytrzymałość
    płyty na złamanie.

    > Autor wątku pisal o betonie.

    W zdaniu miejscu pisze o "wylewce" a w innym o "betonie".
    Założyłem że jeśli pisze o wylewce to chodzi mu o posadzkę czyli piasek z
    cementem i o tym pisałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2014-04-01 17:18:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    net...

    > O matko, a co tam parkuje - bombowiec? :)

    Chyba bez skrzydeł.

    > Ja do zwyklego garazu dalbym po prostu beton wiejski podstawowy nr 1,
    > czyli
    > na 1 szufle cementu 5 do 6 szufli spoly. A jak nie bedzie na tym plytek,
    > mozna przeciez zatrzec na gladko.

    Czyli realnie jakieś B10-B15 przy płycie grubości 8cm o długości i
    szerokości ok. 6m leżącej na styropianie. Ni wydaje mi się aby to miało się
    utrzymać bez popękania, podczas wjeżdżania samochodem gdy obciążona jest
    tylko jedna krawędź.

    Pozdrawiam
    Ergie