  • 11. Data: 2023-08-22 16:30:25
    Temat: Re: Drzewo sąsiada napiera na budynek
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 22 sierpnia 2023 o 12:49:48 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Wziąć fizycznego, niech odkopie i odetnie korzeń równo z płotem.
    > Chatki to nie naprawi, ale przynajmniej nie będzie gorzej.

    > Typowa sprawa cywilna, a instytucja to adwokat.
    > Sorry, ktoś ten wydatek na załatwienie tematu musi ponieść, jak sąsiad
    > nie chce po dobroci.
    Zadrzeć z sasiadem wieśniakiem to jak by zaczac sobie grób kopać.

  • 12. Data: 2023-08-22 16:56:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 22 August 2023 at 16:30:27 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    > Zadrzeć z sasiadem wieśniakiem to jak by zaczac sobie grób kopać.

    Co za bełkot

    On musi bardzo ciotki nienawidzieć, że dopuścił do zniszczenia jej mienia

    "Ma chatkę-puchatkę ~40m2 (całoroczną), ale stojącą ~60cm od ogrodzenia.

    Belkocze o jakiejś milicji, gdy sprawa zieleni to wydzial ochrony środowiska i
    koleżanka ze szkoły była szefem tego wydziału

    Korzenie nie podlegają ochronie i należało je wyciąć natychmiast

    Ale ma ciotka niekumatego Zenka to straci chatkę, bo się zawali

    Ciotka nie powinna sie przyznawać do tego niekumatego bratanka czy siostrzeńca,

    bo on ma mózg tam gdzie innym zaczyna się doopa.

  • 13. Data: 2023-08-22 21:00:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.08.2023 12:49, Cavallino wrote:
    > Typowa sprawa cywilna, a instytucja to adwokat.
    > Sorry, ktoś ten wydatek na załatwienie tematu musi ponieść, jak sąsiad
    > nie chce po dobroci.

    Tak myślę...a jeżeli chatka ubezpieczona, to "przeciwdziałać
    powiększeniu szkody" jakoś należy działać. To może oni coś zasugerują.

    Polecę:

    1. Telefon do nadzoru.
    2. Telefon do ubezpieczenia (jeżeli jest).
    3. Sprawę w sądzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2023-08-22 21:01:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.08.2023 12:45, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przyjda z nadzoru budowlanego i każą chałupine rozebrać.

    A żebyś wiedział, że o tym pomyślałem - a ta chałupka sprzeeeed lat, to
    ma w ogóle odbiór? Ale już ciotki nie chciałem pytać...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2023-08-22 23:09:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Polecę:
    >
    > 1. Telefon do nadzoru.
    > 2. Telefon do ubezpieczenia (jeżeli jest).

    Kurwa, weź szpadel, piłę i upierdol. W/w możesz też ale zostaniesz
    bohaterem a zapobiegniesz dalszej dewastacji natychmiast. Nie wiem na co
    czekałeś tyle czasu, że uschnie? Skoro sąsiedzi to skurwysyny to nie ma
    się co zastanawiać nanosekundy. Ja tak zawsze robię, bo zło pozostawione
    samemu sobie triumfuje :)

    U mnie sąsiad zaniedbał Sumaka-octowca. Kurwa mi wylazła po mojej
    stronie i naruszyła fundament. Nawet się go nie pytałem, odciąłem co
    mogłem a pozostałe kikuty nawierciłem Fi10 i wlałem Orkan. Po pół roku,
    chuj szczelił Sumaka i zdech. Problem solved :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-08-23 14:17:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > jej sąsiada "walczyć o jej" skoro sama nie jest w stanie. Ale jest jakaś
    > instytucja lub droga żeby jej wskazać? Myślałem o nadzorze budowlanym?

    Jeżeli rozmowy nic nie dają to napisać pismo do sąsiada za
    potwierdzeniem odbioru. Jeżeli sąsiad oleje sprawę to należy skierować
    pismo do Urzędu Miasta/Gminy i opisać całą tę sytuację, napisać także,
    że rozmowy z sąsiadem nie są skuteczne, a cała ta sytuacja grozi
    uszkodzeniem mienia oraz katastrofą budowlaną.
    Urzędy bardzo nie lubią brać odpowiedzialności na siebie. W tej sytuacji
    urząd skieruje do sąsiada pismo o wykonanie wszelkich czynności w celu
    usunięcia zagrożenia i wyznaczy termin. Jeżeli sąsiad to oleje to będą
    go gnębić karami. Nie ma możliwości, aby tego nie zapłacił, bo urzędy
    świetnie sobie radzą ze ściąganiem wszelkich należności.

    Kiedyś przerabiałem podobny problem, ale w drugą stronę.
    Chciałem wyciąć na własnym podwórku 8 drzew, które urosły do wysokości
    20-25m, a pieprzony urząd mi odmawiał zgody i tylko kazali mi
    poprzycinać te drzewa. Co gorsza, gdyby drzewo po takiej przycince
    uschło w przeciągu krótkiego czasu to traktowane by to było jako
    samowolna wycinka bez zgody i groziły za to wysokie kary. Wtedy jak
    liczyłem to mógłbym dostać nawet ok. 2 mln zł kary, bo takie pojebane
    mieliśmy prawo.
    Ktoś mi podsunął pomysł. Kupiłem gorzałę i poszedłem do najbliższych
    sąsiadów prosząc ich aby wysyłali pisma do urzędu ze skargą na mnie i
    na te drzewa, że stanowią zagrożenie dla ich mienia oraz życia.
    Faktycznie stanowiły dla nich jakieś tam zagrożenie. Praktycznie po
    tygodniu dostałem pismo z urzędu, że mam przedsięwziąć wszelkie możliwe
    kroki w celu usunięcia zagrożenia.
    Wtedy napisałem do wydziału środowiska pismo z prośbą o wycinkę,
    dołączając to pismo z urzędu.
    Po 2 czy 3 dniach ktoś przyjechał z ochrony środowiska, obejrzał te
    drzewa i za kilka kolejnych dni miałem już pozwolenie na ich wycinkę.
    Wcześniej pierdoliłem się z tymi chwastami ponad 10 lat prosząc
    kilkakrotnie o pozwolenie. Wcześniej się nie dało, a później urzędy
    nawet nie korzystały z przysługujących im terminów na odpowiedź.

    Dobrą metodą jest też ubezpieczenie domu i skorzystanie z takiego
    ubezpieczenia. Jeżeli sąsiad nie będzie posiadał swojego ubezpieczenia
    od takich sytuacji to ubezpieczyciel, który wypłaci odszkodowanie zwróci
    się do sąsiada regresem o zwrot wszystkich kosztów.
    Jeżeli jednak ma takie ubezpieczenie to ubezpieczyciel jednej strony
    zwróci się do ubezpieczyciela drugiej strony o zwrot kosztów wypłaconego
    ubezpieczenia. Tak to działa.

  • 17. Data: 2023-08-23 16:29:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 August 2023 at 14:17:29 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > Jeżeli jednak ma takie ubezpieczenie to ubezpieczyciel jednej strony
    > zwróci się do ubezpieczyciela drugiej strony o zwrot kosztów wypłaconego

    Nie odpisujcie w tym wątku

    On jest przygłupem i wymyśla bzdurne tematy, aby się promować kosztem usenetu

    Ubezpieczenie nie obejmuje szkód naturalnych, którym można było zapobiec.

    Czyli nie wyplaci odszkodowania za zalanie mieszkania, gdy wadliwa instalacja wodna i
    cieknie od roku

  • 18. Data: 2023-08-23 16:47:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 14:17:29 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    .

> [...]
    > od takich sytuacji to ubezpieczyciel, który wypłaci odszkodowanie zwróci
    > się do sąsiada regresem o zwrot wszystkich kosztów.

    Bardzo sporadycznie ubezpieczyciel wystąpi z regresem.
    Musiałby udowodnić że szkoda powstała w wyniku umyślnego działania sąsiada lub jego
    znacznego zaniedbania.

  • 19. Data: 2023-08-24 20:02:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A żebyś wiedział, że o tym pomyślałem - a ta chałupka sprzeeeed lat, to
    > ma w ogóle odbiór? Ale już ciotki nie chciałem pytać...

    Ale w ogóle w czym problem?
    bierz piłę (lisica czy jak ona tam się nazywa potocznie) szablastą,
    znajdź korzeń i odetnij. To co przechodzi na stronę ciotki możesz sobie
    wycinać. wezwanie sąsiada do usunięcia już było więc możesz ciąć(znaczy
    ciotka może)

  • 20. Data: 2023-08-24 20:05:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kurwa, weź szpadel, piłę i upierdol. W/w możesz też ale zostaniesz
    > bohaterem a zapobiegniesz dalszej dewastacji natychmiast. Nie wiem na co

    i to jedynie słuszne rozwiązanie a nie bieganie po sądach w sprawie
    sąsiada... Przecież ten sąsiad dalej tam będzie mieszkać i może stać się
    zmorą.. po co to...

> [...]
    > mogłem a pozostałe kikuty nawierciłem Fi10 i wlałem Orkan. Po pół roku,
    > chuj szczelił Sumaka i zdech. Problem solved :]

    :) człowiek czynu:)
    acz to ostatnie jak udowodnione to może stać się kuku.
    Zawsze możesz nieudolnie pryskać chwasty i 'zacząć odganiać się od osy
    lancą' :D