  • 1. Data: 2023-08-22 12:27:30
    Temat: Pewno juz wiecie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ruszają kontrolę u fotowoltaikarzy. Będą sprawdzali w terenie to co wiedza czyli kto
    sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.

  • 2. Data: 2023-08-22 13:22:38
    Temat: Re: Pewno juz wiecie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2023 12:27, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ruszają kontrolę u fotowoltaikarzy. Będą sprawdzali w terenie to co wiedza czyli
    kto sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.

    Całe pół promila właścicieli aż zaksztusiło się piwem.

  • 3. Data: 2023-08-22 13:37:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 22 sierpnia 2023 o 12:27:32 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Ruszają kontrolę u fotowoltaikarzy. Będą sprawdzali w terenie to co wiedza czyli
    kto sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.
    Kto i na jakiej podstawie może wejść na teren prywatnej posesji?

  • 4. Data: 2023-08-22 14:31:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2023 o 13:37, Kris pisze:
    kto sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.
    > Kto i na jakiej podstawie może wejść na teren prywatnej posesji?

    Oni nie wchodzą, tylko sprawdzają odczyty.
    A w razie stwierdzenia naruszenia, mają powiadamiać URE.

  • 5. Data: 2023-08-22 16:45:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 22 sierpnia 2023 o 14:31:49 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    kto sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.
    > Oni nie wchodzą, tylko sprawdzają odczyty.
    > A w razie stwierdzenia naruszenia, mają powiadamiać URE.
    Sama nazwa Urząd Regulacji Energetyki wskazuje ze grzywny zaczynają się do dziesięciu
    tysięcy złotych do tego jak prosument to wypowiedzenie umowy ze skutkiem
    natychmiastowym. Moga zaproponować, oczywiście po zapłaceniu kary, ze beda odkupowac
    nadwyzki na nowych zasadach.

  • 6. Data: 2023-08-22 19:23:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 22 sierpnia 2023 o 13:37:29 UTC+2 Kris napisał(a):
    kto sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.
    > Kto i na jakiej podstawie może wejść na teren prywatnej posesji?
    Nie muszę wchodzić. Mogą z drona policzyć panele. Mogą porownac z innymi. Trzech
    sasiadow na jednej ulicy ma 10 kW i najwięcej chwilowo mieli 10,5 kW. A czwarty tez
    ma 10 kW i chwilowo oddawał 20kW. Albo jak wyłączali bo za wysokie napięcie to znowu
    ten czwarty daje prąd do sieci bo mu się falownik nie wyłączył jak innym.

  • 7. Data: 2023-08-22 20:56:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.08.2023 13:37, Kris wrote:
    > Kto i na jakiej podstawie może wejść na teren prywatnej posesji?

    Jak wziął dofinansowanie do instalacji, to i tabliczkę na płocie będą
    sprawdzać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2023-08-23 01:14:26
    Od: M M <m...@g...com>

    Z drona mogą oglądać panele czy tabliczki, ale nie wiem jak mieliby sprawdzać gdzie
    te panele są podłączone. Można przecież mieć też off-grid i tego się nigdzie nie
    zgłasza, posiadanie paneli na dachu nie jest równoznaczne że moc z nich jest oddawana
    do sieci. Nakazem w drzwi załomocą o 6 rano i będą szczegółowo sprawdzać instalacje
    w domach? Jak ktoś grubo przegina to sam się prosi o kłopoty, wszystko trzeba robić
    z głową, jak ktoś ma nadmiar mocy względem zgłoszenia to niech konsumuje na miejscu
    tylko ten nadmiar choćby włączając bojler, wtedy z punktu widzenia ZE już nie ma
    przekroczenia i nie zapala się lampka "temu wrogowi ludu przysłać kontrolę".

  • 9. Data: 2023-08-23 01:31:48
    Od: M M <m...@g...com>

    Tak swoją drogą, to Urząd Regulacji Energetyki mógłby się lepiej zająć nieuczciwymi
    praktykami sprzedawców energii, nie tylko wobec konsumentów ale i firm też. Bo mi
    grupa Obajtka uporczywie odrzuca reklamacje powołując się na mityczne OWU (na www
    mają tylko wersję dla konsumentów ale nie dla firm, jak się prosi o dokument to
    przysłali jakąś starą wersję a nie tę na którą się powołują odrzucając reklamacje,
    cytując zapisy w innym brzmieniu i z innym numerem punktu niż w tym co przysłali) że
    niby mieli prawo sobie uśrednić zużycie (tak jakby nie mieli danych) pomimo że jako
    prosument mam licznik zdalnego odczytu i powinni rozliczyć rzeczywiste, przecież
    dokładne dane mają. W listopadzie 2022 energia była bardzo droga więc starałem się
    oszczędzać, po odjęciu magazynu prosumenta powinno być w ogóle zero a i tak zapłacić
    trzeba było mimo że nie zużyłem, to na co komu jakieś rządowe tarcze. Zresztą ten
    wniosek by od grudnia mieć taniej energię na działalność gospodarczą też na początku
    odrzucili że niby dokument nie podpisany, ale wtedy jeszcze nie byli tak bezczelni i
    reklamację uznali (spojrzeli jeszcze raz i zauważyli że jednak podpisany), teraz idą
    w zaparte. Szukam radcy prawnego obeznanego z tematami energetycznymi, nie wiem czy
    nie będzie trzeba iść do sądu. A może do prasy?

  • 10. Data: 2023-08-23 01:32:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 01:14:28 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    przekroczenia i nie zapala się lampka "temu wrogowi ludu przysłać kontrolę".
    Teoretycznie jesteś dobry. Oczami wyobraźni widzę jak rozmawiasz z kontrolerami z URE
    i ich nie wpuszczasz. Oni jak przyjda na kontrolę to będą 99% pewni ze cos znajda.
    Oni nie przyjda kontrolować bo instalacja jest kontrolowana na bieżąco.