  • 11. Data: 2023-08-23 02:06:49
    Temat: Re: Pewno juz wiecie
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 01:32:48 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Teoretycznie jesteś dobry. Oczami wyobraźni widzę jak rozmawiasz z kontrolerami z
    URE i ich nie wpuszczasz. Oni jak przyjda na kontrolę to będą 99% pewni ze cos
    znajda. Oni nie przyjda kontrolować bo instalacja jest kontrolowana na bieżąco.
    Jest przepis że o kontroli należy zawiadomić 7 dni wcześniej. URE jeszcze u mnie nie
    gościł ale np. UKE tak i tak właśnie było. Chyba że milicja szuka np. nielegalnego
    softu to wpadają z zaskoczenia, ale u mnie prawie samo Open Source. Na bieżąco jest
    kontrolowany licznik zdalnego odczytu, ale autokonsumpcji nie widzą. Nie mam
    podrasowanego falownika i nie oddaję większej mocy niż zgłoszona. Teoretycznie może
    się zdarzyć lekkie przekroczenie jak jest zimno i słonecznie, ale monitoruję oddawaną
    moc i napięcia faz, w razie przekroczenia załączam bojler dla świętego spokoju (by
    uniknąć zbędnych wyłączeń falownika, oraz nie musieć tłumaczyć że nie jestem
    wielbłądem).

  • 12. Data: 2023-08-23 07:26:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Ruszają kontrolę u fotowoltaikarzy. Będą sprawdzali w terenie to co wiedza czyli
    kto sobie dołozył paneli albo podkręcił falownik.

    Zgroza. U mnie Enea nie ogarnia wystawienia faktury, którą miałem dostać
    w lutym. Jak jakiś geniusz wymyśli kontrole to pewnie moje wnuki się
    załapią :]

  • 13. Data: 2023-08-23 09:07:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 23.08.2023 o 01:14, M M pisze:
    > Z drona mogą oglądać panele czy tabliczki, ale nie wiem jak mieliby sprawdzać gdzie
    te panele są podłączone.
    To musiałby być z nimi fachowiec, chyba nie liczysz na to że strażnik
    zna się na instalacjach?
    A tak w ogóle to chodzi o deklarację ogrzewania i będą sprawdzać czy
    grzejesz tym czym zadeklarowałeś.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2023-08-24 02:51:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 09:07:41 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > zna się na instalacjach?
    > A tak w ogóle to chodzi o deklarację ogrzewania i będą sprawdzać czy

    Nie musza mieć fachowca.
    "Jak przebiega formalna kontrola fotowoltaiki podłączonej do sieci Tauronu?
    W pierwszej kolejności Tauron dystrybucja w oparciu o posiadane dane pomiarowe
    wysyła pisma z informacją do właścicieli mikroinstalacji fotowoltaicznych o wykrytych
    nieprawidłowościach oraz sposobie ich wyeliminowania.

    W przypadkach, gdy zamontowana mikroinstalacja jest niezgodna z przepisami prawa oraz
    zawartą umową, która określa zasady wprowadzania energii do sieci z mikroinstalacji,
    Tauron podaje ścieżki formalnego uregulowania takiej sytuacji.

    Jeśli klienci Tauron Dystrybucja nie reagują na otrzymane wezwanie następnym krokiem
    jest przeprowadzenie fizycznej kontroli mikroinstalacji u klienta. Po potwierdzeniu
    nieprawidłowości takie przypadki są skierowane do Urzędu Regulacji Energetyki (URE)."
    Takich tekstów znajdziesz duzo w necie na wpiszesz " kontrole fotowoltaiki"
    wyszukiwarkę. Znam włascicieli trzech domow z fotowoltaika. Dwoje ma podrasowane
    instalacje bo się kretyni chwalili. Trzeci czy ma podkręcona nie wiem. Załozmy ze
    nie. Z mojego doświadczenia wynika ze 66% uzytkownow działa niezgodnie z umowa jaka
    podpisało. Kontrolę będą się odbywały a w zasadzie juz się kończą w oparciu o dane
    archiwalne. Nie ma mozliwosci uzycia linii obrony ze zainstalowane wczoraj i
    wlasciciel nie zdarzył w jakims urzędowym terminie powiadomić. Podobnie z
    falownikami. One archiwizuje pewne dane tak jak licznik energii. Jak przepytają
    falownik czy było w nim zmieniane napięcie maksymalne to poda czas w jakim to
    zrobiono z dokładnością do sekundy. Liczniki elektroniczne tez archiwizuja pewne
    dane. Jeśli w okolicy podkręconej instalacji pojawiły się reklamacje i konieczność
    wypłaty odszkodowań odbiorcom energii wynikających ze zbyt wysokiego napięcia. To
    jesli uda się skorelować czas awarii z czasem przekroczenia napięcia to
    ubezpieczyciel dystrybutora wystapi z regresem do cwaniaka/ów. Do tego uważam ze
    bezumowne nadwyzka powinna być odpisana z konta oszusta, podzielona i dopisana do
    kont tych co przestrzegali umowy i przez zbyt wysokie napięcie generowane przez
    oszustow nie mogli magazynować albo sprzedawać pradu do sieci.

  • 15. Data: 2023-09-25 20:06:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Zgroza. U mnie Enea nie ogarnia wystawienia faktury, którą miałem
    > dostać w lutym. Jak jakiś geniusz wymyśli kontrole to pewnie moje
    > wnuki się załapią :]

    Ja mam okres rozliczeniowy do konca listopada.
    Fakture dostałem w sierpniu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."