  • 1. Data: 2010-11-20 22:39:09
    Temat: Dziura w rurze - kto płaci za naprawę ?
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Dobry wieczór!
    Sytuacja jak na szkicu :

    http://img9.imageshack.us/img9/5380/placyk.jpg

    Kto płaci za naprawę ?
    Ja czy wodociągi ?

    Moim zdaniem do pierwszego zaworu nic mnie nie interesuje,
    czyli naprawa na koszt dostawcy wody.
    A jak jest na prawdę ?

    Z góry dzięki za wszelkie info, bo u źródeł będę mógł spytać
    dopiero w poniedziałek, a dziura nie jest mała :(

  • 2. Data: 2010-11-20 22:52:37
    Temat: Re: Dziura w rurze - kto płaci za naprawę ?
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Kto płaci za naprawę ?
    > Ja czy wodociągi ?

    Przyłącze jest twoje i ty za nie odpowiadasz.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-11-21 09:14:37
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kto płaci za naprawę ?
    > Ja czy wodociągi ?
    >
    > Moim zdaniem do pierwszego zaworu nic mnie nie interesuje,

    Odpowiedź znajdziesz w twojej umowie na dostarczanie wody.

  • 4. Data: 2010-11-21 12:35:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie info, bo u źródeł będę mógł spytać
    > dopiero w poniedziałek, a dziura nie jest mała :(

    a którą cześć tego robiłeś ty a którą część robiły wodociągi?

    no i drugie pytanie, kto zrobił tę dziurę :)

    gdybyś jednak musiał sam to naprawiać to teoretycznie nawiertaka
    (odgałęzienie z głównej rury) powinna pozwalać na zakręcenie wody (trzeba
    sie do niej dokopać), do rur można zaś kupić zestawy naprawcze (opaska z
    szerokiej taśmy stalowej nierdzewnej, z gumą, zakłada sie to na rurę tak aby
    zasłonić dziurę i dokręca solidnie śruby, Napewno coś takiego widziałem w
    Krakowie w Zielgazie w Węgrzcach).

  • 5. Data: 2010-11-21 14:59:31
    Od: " " <m...@g...pl>

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Umowy niestety nie potrafię odnaleźć.

    "a którą cześć tego robiłeś ty a którą część robiły wodociągi?"
    Przyłącze robione było kilkadziesiąt lat temu.

    "no i drugie pytanie, kto zrobił tę dziurę :)"
    Rdza ;) Przeżarło w kilku miejscach.
    Dlatego łatanie odpada i moim zdaniem trzeba od głównej
    rury pociągnąć plastikową rurę do wnętrza domu.
    Stara stalowa ma 2", więc mam nadzieję że uda się w nią wcisnąć
    nową i nie rwać asfaltu.

    "gdybyś jednak musiał sam to naprawiać to teoretycznie nawiertaka
    (odgałęzienie z głównej rury) powinna pozwalać na zakręcenie wody (trzeba
    sie do niej dokopać)"

    Nawet taka wkopana kilkadziesiąt lat temu ?

  • 6. Data: 2010-11-21 16:24:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > (odgałęzienie z głównej rury) powinna pozwalać na zakręcenie wody
    > (trzeba sie do niej dokopać)"
    >
    > Nawet taka wkopana kilkadziesiąt lat temu ?

    a to może być różnie... :)

    dodam ze jeśli to było robione kilkadziesiąt lat temu to jest szansa że to
    jest właśność wodociągów i to oni bedą musieli zrobić wymianę przyłącza.
    Sprawdź sobie w umowie.

    Bo jeśłi sam to bedziesz musiał zrobić to współczuję kosztów i formalności.

  • 7. Data: 2010-11-21 17:03:05
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Lis, 23:39, " " <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Z góry dzięki za wszelkie info, bo u źródeł będę mógł spytać
    > dopiero w poniedziałek, a dziura nie jest mała :(

    Kiedys bylo ze wodociagi odpowiadaly do licznika, ale to bylo jakies 2
    lata temu. pozniej wodociagi wyslaly aneksy do umow ze odpowiadaja
    tylko za rure glowna lacznie z nawiertka. Reszta nalezy do ciebie.

  • 8. Data: 2010-11-21 19:27:22
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    > Kiedys bylo ze wodociagi odpowiadaly do licznika, ale to bylo jakies 2
    > lata temu. pozniej wodociagi wyslaly aneksy do umow ze odpowiadaja
    > tylko za rure glowna lacznie z nawiertka. Reszta nalezy do ciebie.

    Zwazywszy na to, że każda gmina może mieć swoją spółkę komunalną to wiadomość jest
    bardzo precyzyjna :).

  • 9. Data: 2010-11-26 07:05:36
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Nikt Ci tu nie odpowie. Musisz przeczytać umowę i późniejsze aneksy.
    Ewentualnie możesz się wykłócać w wodociągach używając za argument, że na
    rurze głównej nie ma zaworu, więc przyłącze stanowi z nią całość. Możesz też
    straszyć, że żądasz, aby odcięli dopływ na zaworze (tym, którego nie ma) bo
    wypływ wody powoduje szkody. Jak nie zakręcą to będziesz występował o
    odszkodowanie.
    Jacek