  • Data: 2018-10-11 08:10:57
    Temat: Falownik i różnicówka
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Pytałem już na grupie elektornika i inżynieria, ale milczą.
    Wy tu (prawie) wszystko więc, więc zapytam:
    Mam urządzenie zasilane 1 fazowo o mocy niecałe 1000 W.
    Regulacja obrotów silnika jest na falowniku. Jeżeli podłączam to do
    sieci, gdzie jest zabezpieczenie różnicowo-prądowe, to co jakiś czas je
    wywala. Pomierzyłem wszystkie możliwe stany izolacji i jest ok.
    Co ciekawe, najczęściej wybija przy wyłączaniu. W sieci bez różnicówki
    nie ma tego problemu.
    Znajomy elektryk mówi, że falownik z racji kondensatorów "nie lubi się"
    z różnicówką.
    Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?
    Jacek