  • 1. Data: 2009-10-08 06:50:43
    Temat: Farba chlorokauczukowa na płytę gipsową
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Czy można pomalować farbą chlorokauczukową płytę gipsową.
    Generalnie są to farby do betonu, ewentualni stali.

    Ponoć lubią pękać ???

    Potrzebuję pomalować robiony okap kuchenny, jest on zrobiony z płyty
    gipsowej w to wstawiłem wyciąg. Myślałem aby od dołu przykleić płytki
    ale ten co mi go robił stwierdził, że skoro na około jako wykończenie
    dam dość ciężką deskę to płytki mogą zbytnio to obciążyć.
    Pomalował bym to dobrą farbą akrylową ale kiedyś w mieszkaniu w którym
    mieszkam coś mi na patelni prysło i zrobiło na suficie taką plamę, że
    dopiero tarcie papierem, potem zamalowanie olejną i akrylową pomogło.

    Ponoć te farby chlorokauczukowe są odporne na tłuszcze oraz na
    podwyższoną temperaturę.

    Myślałem również by zrobić cały spód z jakiejś powlekanej stali z tym,
    że ciężko coś takiego kupić, a dopiero co to powyginać.

    Może polecicie coś innego - płytki odpadają

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-10-08 13:41:52
    Temat: Re: Farba chlorokauczukowa na płytę gipsową
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Kolega ma podobny okap i pomalował lateksową od Fluggera. Nic złego się z
    tym nie dzieje choć ma to już kilka lat. Te farby są doskonale zmywalne i u
    mnie tłuste dziecięce rączki (po frytkach) nie zostawiły trwałych śladów.

    PC