  • 1. Data: 2009-10-07 18:47:55
    Temat: Wylewka na wjazd przed garażem - Czy robię to dobrze ?
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    Witam jutro chce zrobic wylewke przed garazem na wjazd autem osobowym,
    3m szer. ok 70 cm dl.

    Dysponuje takimi materialami: 5 workow z cementem "portlandzki
    mieszany", 2 siatki zbrojeniowe 2mx50cm, 4 styropiany ok 1,2m x 50 cm
    x 5 cm grubosci, piasek wezme z piaskownicy.

    Prosze o porade jak zrobic ta wylewke, podloze jest dosc mocno ubite i
    stabilne, teren na ktorym stoi garaz jest na nizinie, malo slonca,
    duzo wody i wilgoci.

    Troche poczytalem jak sie robi takie wynalaski i tak mysle to zrobic

    Wybrac ziemi na ok 15 cm, ubic porzadnie, polozyc styropian na sam
    spod na calej powierzchni wylewki, podsypac troche gruzem z cegiel
    ( ktore jutro rozwale mam ich z 15 ) na ten styropian, i zalac betonem
    ( proporcje 1:3 cement piach ) siatke zbrojeniowa ulozyc na tym gruzie
    tak aby byla ok 3 cm od gornej powierzchni wylewki. Co o tym myslicie?

  • 2. Data: 2009-10-07 18:57:31
    Temat: Re: Wylewka na wjazd przed garazem - Czy robie to dobrze ?
    Od: "Lukasz" <g...@o...pl>

    . Co o tym myslicie?

    a w jakim celu dajesz ten styropian?

  • 3. Data: 2009-10-07 19:32:56
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    On 7 Paź, 20:57, "Lukasz" <g...@o...pl> wrote:
    > . Co o tym myslicie?
    >
    > a w jakim celu dajesz ten styropian?

    Widzialem jak z 2 lata temu sasiad obok robil tez taka wylewke ,
    wybral ziemi, styropian na dno troche kamieni i zalal betonem, stoi do
    dzis nie popekana, nie wiem czy on bedzie mi potrzebny, poprostu
    napisalem jakie mam materialy i prosze was o porade jak to zrobic zeby
    bylo trwale, taki opis, pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-07 19:54:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Paź, 21:32, Lukasz <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > dzis nie popekana, nie wiem czy on bedzie mi potrzebny, poprostu
    > napisalem jakie mam materialy i prosze was o porade jak to zrobic zeby

    Przede wszystkim to wywal ten styropian - to jest izolacja termiczna,
    ktora w tym wypadku WOGOLE nie jest potrzebna. Ma byc jezeli robilbys
    wylewke w ogrzewanym garazu, ale nie na zewnatrz ;-) Piasku dzieciom
    tez nie zabieraj!!

    Wlasciwie skoro podloze jest ubite i stabilne to po co go chcesz
    popsuc ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-10-07 22:27:22
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > dzis nie popekana, nie wiem czy on bedzie mi potrzebny, poprostu
    > napisalem jakie mam materialy i prosze was o porade jak to zrobic zeby

    Ja osobiscie ten "patent" popieram. Warstwa styropianu ma na celu
    odizolowanie termiczne wylewki (plyty) od gruntu podloza dzieki czemu nie
    przemarznie on ponizej tego styro. A jak nie przemarznie to woda gruntowa nie
    bedzie podciagana do gory, nie beda sie zima tworzyc pod wylewka tafle lodowe
    wypierajace plyte do gory po to by na wiosne ona opadla nizej niz byla wylana.
    Warstwa styro w duzym stopniu chroni rowniez przed przemarzaniem posadzke
    wewnatrz garazu. Tak, ze Twoj sasiad, zapewne chyba sam tego nie wymyslil
    tylko zerzanl od kogos kto tak zrobil i nie mial problemow.
    Jest to zatem rozwiazanie godne rozpowszechnieniu; w koncu ten kawalek
    styropianu nie kosztuje duzo a zalatwia wiele. Z tym, ze beton nalezy wykonac
    na kruszywie dla niego odpowiednim przykladowo pol na pol piasek i zwir i
    cementu tyle aby na kubik betonu wypadlo 16 szt. 25 kg workow cementu
    portlandzkiego (400 kg). I do tej siatki zbrojeniowej dorzucilbym jeszcze dwa
    prety zebrowane wzdluz plyty. Masa betonowa ma byc gesta i dobrze recznie
    ubita i zatarta; woda wolna nie ma prawa pojawic sie na powierzchni. Korzystne
    jest dodanie odpowiedniej ilosci plastyfikatora. No i przez pare dni beton
    nalezy pielegnowac czyli polewac woda aby nie wysechl tylko zwiazal.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2009-10-08 05:44:34
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > ( proporcje 1:3 cement piach ) siatke zbrojeniowa ulozyc na tym gruzie
    > tak aby byla ok 3 cm od gornej powierzchni wylewki. Co o tym myslicie?

    Te cegły lepiej sobie odpuść. Cegła pod wpływem wilgoci się rozpadnie.
    Gruz betonowy ewentualnie kamienie.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2009-10-08 10:37:13
    Od: Tomek Jetrzycki <t...@b...eu>

    Lukasz pisze:
> [...]
    > mieszany", 2 siatki zbrojeniowe 2mx50cm, 4 styropiany ok 1,2m x 50 cm
    > x 5 cm grubosci, piasek wezme z piaskownicy.

    Taka uwaga formalna: cement + piasek = zaprawa NIE beton. Do betonu
    musisz mieć jeszcze żwir. Beton pewnie miałby większą wytrzymałość, ale
    pewnie ta zaprawa też da radę na podjazd.

    Tomek

  • 8. Data: 2009-10-08 12:33:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    >Warstwa styro w duzym stopniu chroni rowniez przed przemarzaniem posadzke
    >wewnatrz garazu> Pzdr.
    > --

    Autor pytal o wylewke przed garazem wiec ten styropian chyba
    niepotrzebny?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 9. Data: 2009-10-08 17:05:32
    Od: Łukasz Kozłowski <k...@g...com>

    Witam wiec dzis wylalismy ta wylewke :)

    Z przodu na wjazd do garazu tak : 3 m na 1,1 m ziemie wybralismy z 12
    cm, na spod dalismy folie potem na to styropiany grube na 2 cm,
    pozniej dosc sporo gruzu z plyt chodnikowych 50x50 cm, na to siatke
    zbrojeniowa i cement ( 1:3 cem:piach) dosyc zadko rozrobilismy i
    wsio. :)

    z Tylu garazu gdzie pada woda z dachu, dalem wylewke grubosc na ok
    10cm na dlugosc 15 cm odrazu na ubity piach :) bedzie sie to jakos
    trzymac?

    Szalunek zrobilismy z desek , co o tym myslicie ? dobrze to
    zrobilem :) ?

  • 10. Data: 2009-10-08 18:10:14
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Łukasz Kozłowski napisał:
> [...]
    > pozniej dosc sporo gruzu z plyt chodnikowych 50x50 cm, na to siatke
    > zbrojeniowa i cement ( 1:3 cem:piach) dosyc zadko rozrobilismy i
    IMHO źle. wybranie tak, gruz tak, siatka, może być - a może i nie być,
    ale odpowiedz mi po co dałeś styropian ?

    > z Tylu garazu gdzie pada woda z dachu, dalem wylewke grubosc na ok
    > 10cm na dlugosc 15 cm odrazu na ubity piach :) bedzie sie to jakos
    > trzymac?
    będzie. jak rozumiem był gruz, albo żwir ?

    > Szalunek zrobilismy z desek , co o tym myslicie ? dobrze to
    > zrobilem :) ?

    Ważne że własnoręcznie.

    pozdrawiam
    rafał