  • 1. Data: 2009-10-07 10:24:17
    Temat: pytanie o WINB
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy w kompetecjach tego organu jest wydanie nakazu wstrzymania robót
    remontowo budowlanych wykonywanych przez PKP na działce stanowiącej moją
    własność. Inwestor złozył dokumenty robót wraz z nieprawdziwym oświadczeniem
    o prawie do dysponowania gruntem. Ponieważ organ nie wniósł sprzeciwu co do
    tego zgłoszenia to roboty się rozpoczęły i trwają w najlepsze.

    Bogdan

  • 2. Data: 2009-10-07 17:17:42
    Temat: Re: pytanie o WINB [BTW]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bogdan wrote:
> [...]
    > oświadczeniem o prawie do dysponowania gruntem. Ponieważ organ nie
    > wniósł sprzeciwu co do tego zgłoszenia to roboty się rozpoczęły i

    i tyle warte są te wszystkie skomplikowane procedury obowiązujące w RP

    chcącemu krzywda sie nie stanie. chcącemu zrobić samowolę.

    generalnie teraz coraz więcej osób wychodzi z założenia że zamiast sie w
    różnych sprawach budowlanych kopać z urzędami lepiej jest zrobić
    neielgalanie i potem sie martwić. zwykle zanim sie PINB zaoriwntuje to już
    sie nei da przywrócić stanu poprzedniego i państwo wspaniałomyślnie daje
    sobie siana.

  • 3. Data: 2009-10-07 17:57:33
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    zgłoszenie-czyli brak decyzji, którą możnaby próbować uchylać. Pozostaje
    jedynie złozyć zawiadomienie do prokuraturyo złożeniu nieprawdziwego
    oświadczenia . A budowa na ukończeniu.

    bogdan

  • 4. Data: 2009-10-07 18:11:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > sie nei da przywrócić stanu poprzedniego i państwo wspaniałomyślnie daje

    Dokładnie jest tak jak mówisz. Sam pewne rzeczy formaalnie olałem i zrobilem
    po swojemu.

    Kris

  • 5. Data: 2009-10-07 18:26:16
    Temat: Re: pytanie o WINB
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    >
    > Czy w kompetecjach tego organu jest wydanie nakazu wstrzymania robót
    > remontowo budowlanych wykonywanych przez PKP na dzia?ce stanowi?cej moj?

    IMHO nie. Roboty ma wstrzymac PINB po zlozeniu przez ciebie zeznan do protokolu. Do
    WINB mozesz z kolei skarzyc sie na nieskuteczne dzialanie PINB.

  • 6. Data: 2009-10-07 21:44:47
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > IMHO nie. Roboty ma wstrzymac PINB po zlozeniu przez ciebie zeznan do
    > protokolu. Do WINB mozesz z kolei skarzyc sie na nieskuteczne dzialanie
    > PINB.

    W moim przypadku WINB jest organem pierwszej instancji bowiem dzialka lezy
    na terenie zamknietym PKP

  • 7. Data: 2009-10-09 23:45:29
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > neielgalanie i potem sie martwić. zwykle zanim sie PINB zaoriwntuje to
    > już sie nei da przywrócić stanu poprzedniego i państwo wspaniałomyślnie

    Z czym ma się PINB orientować? ;) Powiem tak, osoba która
    przepracowała min. 1,5 roku w nadzorze budowlanym wskaże niemal
    bezbłędnie wszystkie samowole, np. przejeżdżając przez daną
    miejscowość (mam na myśli budynki).

  • 8. Data: 2009-10-10 00:00:08
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Bogdan pisze:

    > Czy w kompetecjach tego organu jest wydanie nakazu wstrzymania robót
    > remontowo budowlanych wykonywanych przez PKP na działce stanowiącej moją
    > własność.

    Czyli remontują Ci jakiś budynek za free? Fajnie, chyba że Ci się
    "koncepcja" nie podoba ;)

    > Inwestor złozył dokumenty robót wraz z nieprawdziwym oświadczeniem
    > o prawie do dysponowania gruntem. Ponieważ organ nie wniósł sprzeciwu co do
    > tego zgłoszenia to roboty się rozpoczęły i trwają w najlepsze.

    Albo faktycznie tak jest, albo wydaje Ci się że to Twoja własność.
    Jeżeli "faktycznie" to zawiadom ten organ, który przyjął owe dokumenty
    robót z fałszywym oświadczeniem i prokuratora. Z tym, że (kiedyś o
    oczy mi się chyba obiło ;) ) bezpodstawne oskarżenie chyba jest karalne ?
    I jeżeli wiesz, który organ przyjął te dokumenty to połowa sukcesu do
    ustalenia właściwości PINB czy ZWINB. Jak wojewoda to ZWINB, jak
    starosta to PINB albo ZWINB - bo zdarza się że urzędy wojewódzkie
    przekazują do rozpatrzenia takie sprawy staroście - nieraz ;)
    A jeżeli to Twoja własność - ta działka, to PINB, no chyba że masz
    tory na działce.

  • 9. Data: 2009-10-10 00:03:27
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    detektyw pisze:
    ZWINB

  • 10. Data: 2009-10-10 10:52:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    detektyw wrote:

    > Z czym ma się PINB orientować? ;) Powiem tak, osoba która
    > przepracowała min. 1,5 roku w nadzorze budowlanym wskaże niemal
    > bezbłędnie wszystkie samowole, np. przejeżdżając przez daną
    > miejscowość (mam na myśli budynki).

    tylko że rozsądny pracownik PINB ma zmysł polityczny który pozwala mu nie
    widzieć tego czego widzieć nie powinien.