  • 1. Data: 2009-10-07 10:19:15
    Temat: grubość ocieplenia domu ...
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Jestem po szczęśliwie zakończonej budowie domu - stan surowy otwarty.
    Ściany zewnętrzne wybudowane są z solbetu o grubości 30cm.
    Miałem zamiar jako ocieplenie zewnętrzne dać styropian o grubości około
    18 cm, jednak pojawiły się wątpliwości :
    Każdy z budowlańców z którymi rozmawiam, łapie się za głowę ze słowami
    "A po co takie grube??".
    Sugerują mi ocieplenie 8 - max 12 cm - osobiście wydaje się mi że to za
    mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 2. Data: 2009-10-07 10:46:22
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 7, 12:19 pm, Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> wrote:
    > Jestem po szczęśliwie zakończonej budowie domu - stan surowy otwarty.

    Znaczy po wstępnych przepychankach. Prawdziwa budowa dopiero przed
    Tobą.

    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    Takie jak masz w projekcie. Nikt z tym dyskutował nie będzie.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-10-07 10:59:06
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/07/09 | 03:46, ZbyszekZ napisal(a):

    > Znaczy po wstępnych przepychankach. Prawdziwa budowa dopiero przed
    > Tobą.

    Niestety, zdaję sobie z tego sprawę....

    > Takie jak masz w projekcie. Nikt z tym dyskutował nie będzie.

    W projekcie ściany są z Ytong 34cm a ocieplenie z wełny 8cm ...
    Chciałbym po prostu dobrze dobrać grubość styropianu, tak aby nie
    wywalić bez sensu kasy oraz nie wyziębić domu.

  • 4. Data: 2009-10-07 11:01:19
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Sugerują mi ocieplenie 8 - max 12 cm - osobiście wydaje się mi że to za
    > mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    Już sama ściana z BK wydaje się być ciepłą.
    18cm... niby dużo, ale niedawno ktoś się pytał o kołki,
    do styropianu 30cm... więc wszystko jest względne.

    Ale tak jak zasugerował Zbyszek, najlepiej sprawdź z projektem.

    Aleksander.

  • 5. Data: 2009-10-07 11:05:24
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ale tak jak zasugerował Zbyszek, najlepiej sprawdź z projektem.

    i dodaj 5 cm :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-10-07 11:51:12
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Weź pod uwagę, że średnio 1/3 ciepła ucieka przez ściany. Nie ma sensu
    przesadzać w ocieplaniu ścian. Lepiej dołóż do izolacji stropu/dachu - jak
    tam masz w projekcie oraz rozważ rekuperator do wentylacji.
    IMO 18 cm styropianu na ścianie ma sens o ile dom będzie bez okien i bez
    wentylacji. Budujesz taki? Chyba nie.
    Jacek

  • 7. Data: 2009-10-07 16:15:33
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20091007101915.GC76626@histeria.pl...

> [...]
    > mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    Czym będziesz ogrzewał dom i jaki chcesz osiągnać standard energetyczny
    budynku. Decydując się na lepsze ocieplenie ścian warto pomysleć kompleksowo
    o oszczędności energii. To co masz w projekcie jest trochę bez sensu, bo do
    postawienia ścian nośnych wystarczy 25 cm porothermu, no ale ściany już
    zbudowałeś z czegoś innego.

    Jeśli masz zamiar zbudować dom energooczędny, to 18 cm styropianu jest
    zupełnie w normie. Do wyboru jest jednak kilka gatunkopw styropianu
    elewacyjnego, znacznie różniącego się parametrami. Współczynnik przewodzenia
    ciepła może wynosić 0,040 W/mK jak i 0,031 W/mK.
    Możesz dać 15 cm droższego styropianu o charakterystycznym szarym kolorze
    (np. Termoorganika Platinum), co będzie odpowiadało 20 cm zwykłego
    styropianu elewacyjnego.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 8. Data: 2009-10-07 17:20:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel Kowalski wrote:
> [...]
    > za mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    jeśli budujesz dom pasywny to tak dawaj te 18cm.

    ale pytam sie:

    jakie okna dajesz? jaki współczynnik zakładam, że co najwyżej 0.8 no i
    oczywiście montaż ze wszelkimi szykanami (taśmy membrany itp?

    oczywiste w domu solidny reku z podwójnym wymiennikiem oraz GWC.

    ogrzewanie pewnie jakaś pompą ciepła?

  • 9. Data: 2009-10-07 17:21:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JS wrote:
> [...]
    > okien i
    > bez wentylacji. Budujesz taki? Chyba nie.

    solbet to odpowiednik ytonga 30 cm ma niezłe parametry cieplne.

  • 10. Data: 2009-10-07 17:22:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Druid29 wrote:
> [...]
    > jest trochę bez sensu, bo do postawienia ścian nośnych wystarczy 25
    > cm porothermu, no ale ściany już zbudowałeś z czegoś innego.

    przy 18cm styro to wystarczy 20 cm czegoś mocne i taniego :) po czorta
    dawać porotherm.