  • 1. Data: 2009-10-07 08:45:39
    Temat: styrodur pod plyte fundamentowa
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie - czy warto? W projekcie nie mam zadnego docieplania plyty
    fundamentowej "od spodu". Jednak rozni specjalisci doradzaja mi polozenie
    warstwy styroduru pod plyta. Ma to podobno dac sporeoszczednosci w
    ogrzewaniu. Dom bedzie podpiwniczony.
    Macie jakies doswiadczenia i opinie w tym zakresie?

    Pozdrawiam

    Radek Buczkowski

  • 2. Data: 2009-10-07 13:24:43
    Temat: Re: styrodur pod plyte fundamentowa
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Radek B. pisze:

> [...]
    > fundamentowej "od spodu". Jednak rozni specjalisci doradzaja mi polozenie
    > warstwy styroduru pod plyta. Ma to podobno dac sporeoszczednosci w

    To zrobisz na płycie ocieplenie i na to wylewkę w piwnicy. Tak się to
    robi i ja bym raczej tak zrobił. Nie wiesz jak ten styrodur faktycznie
    będzie się zachowywał pod obciążeniem ciężarem całego domu - duża szansa
    na to, że siądzie - się spłaszczy i straci sporo ze swoich właściwości,
    a w takim wypadku to niepotrzebna strata pieniędzy.

    Mówię Ci - docieplenie pod wylewkami będzie pewniejsze, niż pod płytą
    fundamentową. Zresztą skoro w projekcie tego nie uwzględnili... znaczy
    się... :-). Nie żebym bezgranicznie wierzył 'fachowcom' :-))).

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-10-07 17:24:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > szansa na to, że siądzie - się spłaszczy i straci sporo ze swoich
    > właściwości, a w takim wypadku to niepotrzebna strata pieniędzy.

    wiesz co to jest styrodur ?:)

  • 4. Data: 2009-10-07 19:32:31
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > wiesz co to jest styrodur ?:)

    Na pewno nie jest to materiał na którym mozna postawić kilkuset tonowy
    klocek :)

    A do autora: ocieplaj pomiędzy płytą a posadzką - tak to się robi :) Ale
    wtedy nie potrzeba styroduru, chyba, że masz bardzo wilgotne tereny, ale
    wtedy bardziej martwiłbym się moknięciem samej płyty fundamentowej.
    Ja tez mam pod piwnica płytę (wylana na chudziaku). Płyta ma 10 cm i na niej
    znajdzie się izolacja p.wodna, płyta dciskowa (30 cm) i znowu izolacja
    p.wodna i dopiero styro (bo styrodur jakby nie do tego) i posadzka.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-10-07 19:41:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

    > Na pewno nie jest to materiał na którym mozna postawić kilkuset tonowy
    > klocek :)

    650 kN/m2 chyba wystarczy :)

  • 6. Data: 2009-10-07 20:50:36
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > 650 kN/m2 chyba wystarczy :)

    Typowy ma zdaje się 300 :) (przy 10% odkształceniu, nie chciałbym widzieć
    wtedy ścian)

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-10-07 20:55:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz wrote:

    > Typowy ma zdaje się 300 :) (przy 10% odkształceniu, nie chciałbym
    > widzieć wtedy ścian)

    a co sie ma stać scianom :)

    przecież przeciez waga domu rozłoży sie przez płytę na całej powierzchni
    styroduru i nawet jak on osiądzie te 10% to razem z nim osiądzie CAŁY
    budynek.

    BTW też uważam że dawanie go pod płyte nie ma sensu. bo lepiej dać w piwnicy
    sporo tańszy zwykły styropian podłogowy

  • 8. Data: 2009-10-08 06:35:16
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Marek Dyjor pisze:
    > przecież przeciez waga domu rozłoży sie przez płytę na całej powierzchni
    > styroduru i nawet jak on osiądzie te 10% to razem z nim osiądzie CAŁY
    > budynek.

    Zakladasz ze kazda plyta bedzie miala identyczne parametry, a tak moze
    nie byc. Poza tym co z tego styroduru zostanie za kilkanaście lat jak
    nasiąknie wodą? A co jak nasiąknie tylko część płyt z jednej strony domu?