  • 1. Data: 2009-10-07 11:36:18
    Temat: jak zabezpieczyć okna dachowe na zimę w stanie surowym otwartym ...
    Od: Funky <d...@t...pl>

    Witam!

    Buduje dom i mam zamiar go w tym roku zadaszyć. Na dachu będę miał
    zamontowanych 5 okien i w związku z tym zastanawiam się, jak je
    zabezpieczyć na wypadek gdyby nie udało mi się w tym roku wstawić
    okien i drzwi zewnętrznych. Chodzi mi oczywiście o zabezpieczenie
    przed warunkami atmosferycznymi, bo ze złodziejami to chyba nie będę
    miał problemu. Mam nadzieję:)

    Wystarczy pozabijać otwory w ścianie dechami? A może nawet tego nie
    trzeba robić? Bedzie jakiś problem z wilgocią? Zakładam, że niska
    temperatura im nie zaszkodzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-07 11:49:37
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/07/09 | 04:36, Funky napisal(a):
> [...]
    >
    > Wystarczy pozabijać otwory w ścianie dechami? A może nawet tego nie
    > trzeba robić? Bedzie jakiś problem z wilgocią? Zakładam, że niska

    Nie wiem jaki masz plan robót, ale ja skończyłem kilka dni temu budowę
    do stanu surowego otwartego - dach mam odeskowany i opapowany - bez
    żadnych otworów.
    W przyszłym roku wpada ekipa od dachu, wytną sobie w deskach otwory na
    okna, obsadzą je itd itd itd.
    Wydaje mi się że takie wyjście jest optymalne jeżeli chodzi
    o bezpieczeństwo i zabezpieczenie poddasza na zimę.

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 3. Data: 2009-10-07 12:08:30
    Od: Funky <d...@t...pl>

    On 7 Paź, 13:49, Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> wrote:

    > Nie wiem jaki masz plan robót, ale ja skończyłem kilka dni temu budowę
    > do stanu surowego otwartego - dach mam odeskowany i opapowany - bez
    > żadnych otworów.

    Plan jest taki, że ja nie deskuję całego dachu (tylko nadbitka) i nie
    będę stosował papy. Od razu membarana i dachówka.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-07 12:16:13
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    Funky pisze:
> [...]
    >
    > Wystarczy pozabijać otwory w ścianie dechami? A może nawet tego nie
    > trzeba robić? Bedzie jakiś problem z wilgocią? Zakładam, że niska

    Pozamykaj okna w dachu i nic im nie będzie.

  • 5. Data: 2009-10-07 13:29:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Qwerty pisze:

    > Pozamykaj okna w dachu i nic im nie będzie.

    A co z tymi dechami w otworach okiennych i drzwiowych? Ja mam plan
    podobny jak wątkotwórca - zostawić chałupę zadaszoną na zimę i mam tam
    chyba ze cztery, czy pięć okien dachowych.

    Jak sprawa będzie wyglądać, jeśli nie zdążę i zostawię zalany strop? czy
    wtedy też trzeba zabijać dechami otwory okienne i drzwiowe?

    pozdr.
    robercik-us

  • 6. Data: 2009-10-07 13:40:09
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    robercik-us pisze:

> [...]
    >
    > Jak sprawa będzie wyglądać, jeśli nie zdążę i zostawię zalany strop? czy
    > wtedy też trzeba zabijać dechami otwory okienne i drzwiowe?

    Zabijasz dechami jeżeli nie chcesz żeby Ci śniegu nadmuchało do środka,
    lub prowizorycznie przed niepożądanymi gośćmi, ewentualnie jeżeli
    spodziewasz się trąby powietrznej w zimie. Jeżeli chodzi o wilgotność
    czy temperatury wewnątrz budynku, nie ma to znaczenia.

  • 7. Data: 2009-10-07 14:31:47
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Funky pisze:

    > Plan jest taki, że ja nie deskuję całego dachu (tylko nadbitka) i nie
    > będę stosował papy. Od razu membarana i dachówka.
    > Pozdrawiam
    To okna też możesz zamontować później, zostanie ci tylko trochę zbędnych
    dachówek.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 8. Data: 2009-10-07 18:08:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Funky" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Wystarczy pozabijać otwory w ścianie dechami? A może nawet tego nie
    >trzeba robić? Bedzie jakiś problem z wilgocią? Zakładam, że niska

    Wilgoci itp sie nie obawiaj. Jedna zima oknom dachowym nie zaszkodzi.
    Obawiaj się złodziei.. Demontaz okna dachowego to kilka minut i potrzebna
    tyllko wkretarka. Dodatkowo takie okno łatwo upłynnić w przeciwieństwie do
    okin np pcv robionych "na wymiar'.
    Obawiaj sie zlodziei niczego więcej.

    Kris