  • 1. Data: 2009-10-07 18:27:40
    Temat: oslona na przewody antenowe - jaka
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    hej
    mam antene sat i naziemna na bodynku gospodarczym obok nowowybudowanego domu
    przewody prowadzilem w tzw peszlu, i tam gdzie sa zakopane lub w scianie ok
    ale... na dachu pomieszczenia gospodarczego mam zapas przewodu ok 5 metrow i
    peszel po niecalym roku po dotknieciu sie doslownie rozpada jak skorupka
    jajka, w starym domu przewody antenowe po kilku latach popekaly od warunkow
    atmostferycznych i te nowe bym chcial jakos przed tym ochronic.
    czy moze rura arot'a bedzie odporna na warunki atmosferyczne? w co
    wprowadzic te przewody, juz wiem ze peszel dlugo nie wytrzyma

    pozdr

  • 2. Data: 2009-10-07 21:08:35
    Temat: Re: oslona na przewody antenowe - jaka
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > czy moze rura arot'a bedzie odporna na warunki atmosferyczne? w co
    > wprowadzic te przewody, juz wiem ze peszel dlugo nie wytrzyma
    >
    > pozdr

    w rure wodociągową HDPE - to zniesie wszystko oprócz pożaru.
    w rury winidurowe do układania przewodów, najlepiej te szare

  • 3. Data: 2009-10-08 19:03:02
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    Jackare pisze:

    > w rure wodociągową HDPE - to zniesie wszystko oprócz pożaru.
    > w rury winidurowe do układania przewodów, najlepiej te szare
    Windows prawda
    Tylko i wyłącznie w rurę odporną na ultrafiolet.
    Pozostałe (za wyjątkiem stali i ceramiki) rozlecą sie po kilku latach.
    Arot również.

    pozdrawiam
    SALAMON

  • 4. Data: 2009-10-09 12:31:40
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Nadmiar zwinac w dosc luzna petle, zeby sie nie rozwijalo zabezpieczyc w
    dwoch-trzech miejscach tasma izolacyjna, wlozyc w jakis grubszy worek
    foliowy, polozyc to na dachu i przycisnac polowka cegly, zeby nie latalo.
    Chyba ze dach nie jest plaski.

    --
    Maciej

  • 5. Data: 2009-10-10 16:46:38
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    TIM wrote:

> [...]
    > skorupka jajka, w starym domu przewody antenowe po kilku latach
    > popekaly od warunkow atmostferycznych i te nowe bym chcial

    Trzeba było kupić dobre przewody.* Moja obecna instalacja
    tv/tvsat działa na ~10 letnich kablach, "Trilogy" made in
    USA i nie wykazuje najmniejszych śladów spękań. Problemy
    jedyne jakie miałem z jednym kablem, to przetarcie, które
    zlokalizowałem, i które wynikało z "latania luzem" kabla.
    Usterkę naprawiłem, kabel(dobre nascie o ile nie dziesiąt
    metrów kabla), służy nadal idealnie, problemów z sygnałem
    tv-sat nie mam.

    * W Twojej sytuacji mieć nadzieje że te które kupiłeś są
    jakościowo ok, choć jeśli oszczędzałeś. Osobna sprawa że
    dodatkowa ochrona nie zaszkodzi, ale jeśli kable będą do
    nosa, to nie liczyłbym na cud.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert