  • 1. Data: 2015-06-13 19:59:05
    Temat: Filtr piaskowy - jakiś pomysł jak zrobić samemu ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam pompe w kotlowni pompującą wodę basenową przez wymiennik ciepła
    (piec węglowy). Działa znakomicie. Jednak chciałbym tez troche filtrować
    przy okazji, skoro już pompuje. Standardowa pompka basenowa w roli
    filtra średnio się sprawdza (podlaczenie nietypowych srednic, kiepska
    uszczelka nie wytrzymująca ciśnienia itd). Sam filtr zaś po jednym dniu
    jest przytkany.

    Tak sobie myślę: może dało by radę z *czegoś* zeszyć filtr piaskowy?

    a) jakiś nieduzy zbiornik do ktorego latwo wsypać piach, zamykalny szczelnie
    b) gęsta siatka na wejściu / wyjściu
    c) podłaczenie pod standardowe rurki

    Ma ktoś pomysł z czego to można zrobić? Spawarką nie dysponuje więc
    przerobienie np. naczynia przeponowego nie wchodzi w gre, z resztą
    powinno dać się łatwo piach uzupełniać.

    Kupno gotowego jest kłopotliwe ponieważ nie spotkałem takiego bez pompy.
    Ja juz pompe mam i raczej jej nie chce zmieniać.

  • 2. Data: 2015-06-13 20:44:18
    Temat: Re: Filtr piaskowy - jakiś pomysł jak zrobić samemu ?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 13 czerwca 2015 19:59:09 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Ma ktoś pomysł z czego to można zrobić?

    na ssaniu z basenu była założona skarpetka jako filtr wstepny :)
    filtr robilem z wiadra po farbie 10l - najpierw jakas siatka gesta metalowa, potem
    tkanina.
    Problem był z uszczelnianiem ca
    losci bo duza powierzchnia to duza sila nawet przy niewielkim cisnieniu.

    b.

  • 3. Data: 2015-06-13 21:49:21
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Kupno gotowego jest kłopotliwe ponieważ nie spotkałem takiego bez pompy.
    > Ja juz pompe mam i raczej jej nie chce zmieniać.

    Filtr ze sznurka polipropylenowego.
    Robi sie tak:rurke metalowa , perforowana ( duzo dziurek) owija sie sznurkiem
    polipropylenowym ( duzo pojedynczych wlókien).
    Im wiecej sznurka, tym lepsze filtrowanie.
    Dziala doskonale przy filtrowaniu oleju.
    Zeby przeplyw byl wiekszy, moze trzeba wiecej rurek...

  • 4. Data: 2015-06-13 22:26:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-06-13 o 21:49, Marek pisze:
> [...]
    > Im wiecej sznurka, tym lepsze filtrowanie.
    > Dziala doskonale przy filtrowaniu oleju.
    > Zeby przeplyw byl wiekszy, moze trzeba wiecej rurek...
    To może lepiej od razu podłączyć w obieg obudowy na 10-cio calowe wkłady
    filtrowe. Same wkłady są dosyć tanie.

  • 5. Data: 2015-06-14 00:22:05
    Od: kogutek <4...@g...com>

    W profesjonalnych basenowych filtry piaskowe są filtrami otwartymi. Od góry leci woda
    i wylatuje dołem. dodatowo od dołu pchane jest sprężone powietrze. W realu do
    domowego użytku beczka 200-250l. Na dole zrobiony odpływ. Na odpływie tkanina
    filtracyjna na tkaninie żwiru z 40 centymetrów. Znowu tkanina i grubego piasku z
    20cm. Na grubym piasku z 10 cm drobnego. Taki filtr powstał kiedyś w realu Filtrowana
    była woda z brudnego jeziora. Na wylocie woda była krystalicznie czysta. Praktycznie
    caała woda była używana na obozie harcerskim do mycia. Niewielka część przechodziła
    przez filtr węglowy i po przegotowaniu używana była do picia i robienia jedzenia.
    PRLoski sanepid badał wodę do celów spożywczych i zalecił jej gotowanie. Prawie
    wszyscy pili nie przegotowaną i nikt się nie posrał.

  • 6. Data: 2015-06-14 14:27:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mam pompe w kotlowni pompującą wodę basenową
    gdzie ma być/może być ten filtr? czy pompa może przezeń zasysać, czy
    musi przepychać?

    > Tak sobie myślę: może dało by radę z *czegoś* zeszyć filtr piaskowy?
    >Spawarką nie dysponuje więc
    musiałbyś napisać czym dysponujesz, albo poszukać kogoś kto jednak coś
    dla Ciebie pospawa.
    takie obudowy i filtry:
    http://www.dobo.pl/pol_pl_FILTR-WODY-OBUDOWA-3-4-CAL
    A-KORPUS-10-CALI-2251_1.gif

    są stosunkowo tanie i łatwe w dopasowaniu do istniejącej instalacji.

    beczki po oleju silnikowym mają gwinty, ale raz że musiałbyś wymyć, dwa
    zardzewieje, trzy ciężko zasypać. może jednak wiadro po farbie? Ale to
    byś musiał zainstalować "na ssaniu". do pokrywki da się szczelnie
    zamocować rurę, o ile gwint na niej jest długi. jak chcesz napisze jak
    to zrobić.

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-06-14 16:23:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-14 14:27, ToMasz wrote:
    > gdzie ma być/może być ten filtr? czy pompa może przezeń zasysać, czy
    > musi przepychać?

    Dowolnie. Cała instalacja w kotłowni, mogę ją dowonie przerabiać.

    > http://www.dobo.pl/pol_pl_FILTR-WODY-OBUDOWA-3-4-CAL
    A-KORPUS-10-CALI-2251_1.gif

    Cos to małe jest. Ja już mam filtr - zwykły basenowy, o taki:

    http://www.swiatzabawy.hostit.pl/best13/58145a1.jpg

    Ale jakoś słabo filtruje. Pytałem tu i tam i filtr piaskowy jest lepszy.
    Nie wiem jakie ciśnienie jest wymagane żeby przeciskać przez piasek, to
    też swoją droga zagadka.

    > jak chcesz napisze jak
    > to zrobić.

    To prosze.

  • 8. Data: 2015-06-14 20:07:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 13 Jun 2015 15:22:05 -0700 (PDT), kogutek

    > PRLoski sanepid badał wodę do celów spożywczych i zalecił jej gotowanie.
    > Prawie wszyscy pili nie przegotowaną i nikt się nie posrał.

    W gruncie rzeczy w ten sposób większość z nas piję wodę. Woda z Wisły po
    filtrowaniu przez dno piaskowe jest teoretycznie zdatna do picia. Że nie
    pachnie zbyt przyjemnie i nie wygląda estetycznie, to już inna kwestia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2015-06-14 20:54:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To prosze.

    potrzebna jest rura z gwintem, uszczelki - mogą być z dętki, i mufka.
    mufkę trzeba przeciąć na dwie pół-mufki. W wiadreku trzeba wyciąć otwory
    na rurę. składamy.
    rura, na rurę pół-mufka (bardzo głęboko) uszczelka wiadro uszczelka
    pół-mufka. skręcić i masz szczelne wyjście z wiadreka. myślę sobie że
    jakbyć pompował od dołu do wiadra, a odbierał od góry, to by się
    filtrowało.

    ToMasz

  • 10. Data: 2015-06-14 22:10:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 14 Jun 2015 20:54:07 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > rura, na rurę pół-mufka (bardzo głęboko) uszczelka wiadro uszczelka
    > pół-mufka. skręcić i masz szczelne wyjście z wiadreka.

    A zwykła nakrętka sześciokątna z dużą podkładką + uszczelka nie wystarczy?
    Mniej zabawy w cięcie, a jeszcze można zakontrować nakręcając po dwie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl