  • 1. Data: 2015-06-12 12:30:55
    Temat: Ogrodzenie - słupki i murki klinkierowe - inna alternatywa
    Od: w...@g...com

    Witam

    Ogrodzenie od strony ulicy będzie miało łącznie kilkanaście (12) słupków 'murowanych'
    (przy bramie, furtce, wiata śmietnikowa) i kilka murków. Pierwotnie miała być cegła
    klinkierowa jako budulec, ale jak policzyłem, że pójdzie z 2000 cegieł, to koszt
    zrobił się nieakceptowalny.

    Prośba o jakieś alternatywne tańsze rozwiązania - z czego wymurować słupki i murki -
    taniej niż klinkier, oczywiście w miarę ładnie.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2015-06-12 12:33:21
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 12.06.2015 o 12:30, w...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Prośba o jakieś alternatywne tańsze rozwiązania - z czego wymurować słupki i murki
    - taniej niż klinkier, oczywiście w miarę ładnie.

    kostka granitowa? ale musisz policzyć czy/o ile taniej

  • 3. Data: 2015-06-12 12:52:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Prośba o jakieś alternatywne tańsze rozwiązania - z czego wymurować słupki
    > i murki - taniej niż klinkier, oczywiście w miarę ładnie.

    1. Są gotowe prefabrykaty betonowe (puste w środku) z których "muruje" się
    słupek i zalewa betonem - po pomalowaniu nie wygląda to tak źle jakby mogło
    się wydawać.

    2. Słupki z kwadratowych profili stalowych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-06-12 21:29:37
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 12 czerwca 2015 12:52:57 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > się wydawać.
    >
    > 2. Słupki z kwadratowych profili stalowych.

    Ogrodzenie ma dużą tradycje.
    Już Adam miał Ogrodzenie Raju.
    Ale to lipa.
    Ogrodzenie nie jest wryte w genetykę człowieka jako coś odrębnego.
    Chyba czas na rezygnacje z ogrodzeń.
    Dla urojonego niebezpieczeństwa i potrzebnej prywatności można zastosować:
    coś na miarę XXI wieku.
    Poza tym te potworne dziwadła płotowe naruszają komfort przestrzenny.
    Ja mam żywopłocik z wróbelkami śpiewającymi od świtu i 2 kamerki.

  • 5. Data: 2015-06-12 22:11:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Prośba o jakieś alternatywne tańsze rozwiązania
    nie wiem czy to tańsze, ale coraz częściej widzę ogrodzenia z kamieni.
    dokładniej mówiąc, najpierw jest siatka, potem kamienie i znowu siatka.
    nie wiem czy taniej, ale _podobno_ dobrze izoluje od dzwięków, natomiast
    wygląda bardzo atrakcyjnie

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-06-12 22:23:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 czerwca 2015 22:11:22 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > dokładniej mówiąc, najpierw jest siatka, potem kamienie i znowu siatka.
    > nie wiem czy taniej, ale _podobno_ dobrze izoluje od dzwięków, natomiast
    Gablony

    https://www.google.pl/search?q=gablon&espv=2&biw=128
    0&bih=675&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCcQs
    ARqFQoTCNSN8tv9isYCFaVrcgodunUA5g#tbm=isch&q=gablony
    +ogrodzenie

  • 7. Data: 2015-06-12 23:51:26
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Prośba o jakieś alternatywne tańsze rozwiązania - z czego wymurować
    > słupki i murki - taniej niż klinkier, oczywiście w miarę ładnie.

    Po grzyba slupki murowane? Daj nowoczesny plot np od wisniowskiego (pelen ocynk
    i dobra farba), grafitowy. Rama ze stali, w srodku siatka albo sama siatka.
    Wyglada to bardzo dobrze i slupki tez sa. Razem z brama tworzy to ladny plot,
    spojny.

    Chyba ze masz pseudo dworek polski to moze ten klinkier na bogato musi byc...

  • 8. Data: 2015-06-13 13:38:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-12 22:23, Kris wrote:
> [...]
    0&bih=675&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCcQs
    ARqFQoTCNSN8tv9isYCFaVrcgodunUA5g#tbm=isch&q=gablony

    Hehe... już wiele wersji słyszałem ale takiej jeszcze nie.
    Były gambiony, gamiony... a to przecież - gabiony ;-)

    Sam do frontowego ogrodzenia użyłem koszy gabionowych choć jeszcze bez
    kamieni. Mnie także przeraziły koszty więc kombinuje wg. własnego
    projektu z użyciem słupków stalowych, koszy gabionowych i desek
    poziomych. Można robic na raty i wychodzi w sumie sporo taniej

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2015-06-13 20:34:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-12 o 21:29, hmk pisze:

> [...]
    > Poza tym te potworne dziwadła płotowe naruszają komfort przestrzenny.
    > Ja mam żywopłocik z wróbelkami śpiewającymi od świtu i 2 kamerki.

    a ja jak tylko zostawię bramę otwartą to mi ktoś się na podwórko pakuje
    - a ja jednak wolę żeby tylko sąsiedzi wiedzieli że trzymam rowery albo
    nie zamykam auta na noc...

    Łukasz

  • 10. Data: 2015-06-13 23:45:45
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu sobota, 13 czerwca 2015 20:34:11 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:

    > a ja jak tylko zostawię bramę otwartą to mi ktoś się na podwórko pakuje
    > - a ja jednak wolę żeby tylko sąsiedzi wiedzieli że trzymam rowery albo
> [...]

    Boją się oświetlenia, kamer.
    Płot byle kto sforsuje, bramę też otworzy.
    Elektronika lepsza, dyskretna i operatywna.
    Mix płotowy powoli dokonuje żywota.