  • 1. Data: 2015-06-10 15:51:38
    Temat: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Kilka osób mi tu zarzucało że pisząc o śląsku opisuję jakieś mityczne
    eldorado, jedni w nie nie wierzyli a inni mu zaprzeczali.

    Proszę oto link:

    http://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/p
    l/defaultaktualnosci/5487/14/2/1/ubostwo_2014.pdf

    Mapka na stornie 6 pokazuje poziom ubóstwa w różnych województwach. I co? Na
    śląsku najniższe (4,7%) przy średniej krajowej 7,4.

    Wiem, ze się powtarzam, ale i tak: ZAPRASZAM NA ŚLĄSK.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-06-10 16:02:08
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 10 czerwca 2015 15:51:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Wiem, ze się powtarzam, ale i tak: ZAPRASZAM NA ŚLĄSK.

    oj tam -zatrute powietrze tam macie - sam se tam mieszkaj :)

    b.

  • 3. Data: 2015-06-10 18:06:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mapka na stornie 6 pokazuje poziom ubóstwa w różnych województwach. I
    > co? Na śląsku najniższe (4,7%) przy średniej krajowej 7,4.
    >
    > Wiem, ze się powtarzam, ale i tak: ZAPRASZAM NA ŚLĄSK.
    nie odnoszę się do materiału z linku, ale napiszę jak to jest w moim
    rodzinnym Bytomiu. Tu ubóstwo, melniarstwo, hołotę widać. Nie dlatego że
    większość Bytomian to szumowiny, wręcz przeciwnie. ale jakoś tak jest,
    że władze miasta tolerują i sponsorują tą grupę społeczną. Droga
    rowerowa w centrum miasta to plac zabaw. Za przejazd rowerem przez
    przejście dla pieszych - "zebrę" - dostaniesz mandat, za spacer
    rowerówką, ba, siedzenie na drodze dla rowerów - nie. za smiecenie
    słonecznikiem, butelkami, puszkami - też nie, nawet jak przechodzi
    patrol. głośna muzyka w dzień i czasami nocą - normalka. tak więc raz że
    porządni i wartościowi ludzie dają drapaka w inne strony, a dwa, Ci co
    pozostali są zagłuszani przez menelstwo.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-06-10 18:23:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ergie, pamietasz jak pisalem ze wyciek tasm to byl miekki zamach stanu? Wtedy tusek
    sie ewakuowal a powstal kopaczowy rzad. Wyglada na to nastepny etap - znow ktos
    (czyli sluzby) nielegalnie wplywaja na rzad. Zapowiadja sie dymisje - a moze sie
    skonczyc dymisja calego gabinetu i wczesniejszymi wyborami. Sluzby rządzą :/

    b.

  • 5. Data: 2015-06-11 09:22:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > wplywaja na rzad. Zapowiadja sie dymisje - a moze sie skonczyc dymisja
    > calego gabinetu i wczesniejszymi wyborami. Sluzby rządzą :/

    Czytałem takie opinie że Stonoga to człowiek podstawiony przez służby i
    dlatego jest nietykalny. Rzeczywiście jego nietykalność jest podejrzana, bo
    już dawno powinien siedzieć, ale wielu co powinni siedzieć nie siedzi nie
    przez swoje znajomości ale nieudolność wymiaru sprawiedliwości, więc to nie
    dowód :-)

    Szczerze, to ja bym już wolał chyba przedterminowe wybory, bo zmieniać
    premiera teraz na kilka miesięcy nie ma sensu, a zmiana ministrów gdy
    problemem jest premier niczego nie zmienia :-)

    Wyszło to czego się obawiałem widząc pierwsze decyzje Kopacz - ona
    kompletnie nie ma "zaplecza" we własnej partii nie ma wiernych sobie ludzi i
    musi się otaczać zwalczającymi się frakcjami. PO jest partią bardzo
    frakcyjną. Wystarczy sobie przypomnieć Palikota czy Gowina, a przecież
    pozostali jeszcze Sikorski, Arłukowicz czy Schetyna. Każdy z trochę innymi
    poglądami i wiernymi sobie ludźmi. Kopacz chciała mieć spokój w partii więc
    z każdej frakcji komuś dała stołek - to się nie mogło udać.

    Uważam że była jedną z lepszych minister zdrowia, ale jedną z gorszych
    premier. Pisze w czasie przeszłym bo nawet jeśli PO wygra (w co nie wierzę)
    to nie sądzę by to ona była premierem.

    A wracając do tematu ciężko mi ocenić na ile obecne zmiany to wynik śledztw
    lub działania służb a na ile panika na tonącym okręcie spowodowana klęską
    Komorowskiego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-06-11 09:46:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 09:22:20 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Szczerze, to ja bym już wolał chyba przedterminowe wybory, bo zmieniać
    > premiera teraz na kilka miesięcy nie ma sensu, a zmiana ministrów gdy
    > problemem jest premier niczego nie zmienia :-)

    gdyby podala caly rzad do dymisji to mogliby skracac kadencje po to zeby sondaze im
    nie zeszly do zera.
    Ale do czasu wyborow musi wprowadzic nowych sedziow do trybunalu i postawic wlasnego
    pokuratora generalnego i moze szefa nbp - trzeba zabezpieczyc tyly w spodziewanych
    oskarzeniach.
    Odwolywanie kilku ministrow nie ma sensu chyba ze chce dotrwac do jesieni.

    > premier. Pisze w czasie przeszłym bo nawet jeśli PO wygra (w co nie wierzę)
    > to nie sądzę by to ona była premierem.

    po tej akcji to im spadnie do 15% :)

    > A wracając do tematu ciężko mi ocenić na ile obecne zmiany to wynik śledztw
    > lub działania służb a na ile panika na tonącym okręcie spowodowana klęską
    > Komorowskiego.

    wypuscic tasmy i obalic rzad - przypadek?
    Ciekawie sie dzieje, nie powiem :)

    b.

  • 7. Data: 2015-06-11 10:14:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > gdyby podala caly rzad do dymisji to mogliby skracac kadencje po to zeby
    > sondaze im nie zeszly do zera.

    Na dwoje babka wróżyła - oni wierzą że teraz jest _chwilowy_ dołek i będzie
    lepiej.

    > po tej akcji to im spadnie do 15% :)

    Dlaczego? Np. taki Arłukowicz miał więcej elektoratu negatywnego niż
    pozytywnego - jak zresztą chyba każdy minister zdrowia :-)

    > wypuscic tasmy i obalic rzad - przypadek?

    Taśmy wyciekły już dawno i rządu bynajmniej nie obaliły. To co teraz się
    dziej to bardziej działanie pod publiczkę. Kilki histeryków nazywa
    "wyciekiem". To że ktoś opublikował materiały które zgodnie z procedurą
    _dostał_.

    > Ciekawie sie dzieje, nie powiem :)

    Ano ciekawie :-)
    A jeszcze "ciekawiej" jak się przypadkiem trafi na jakąś dyskusję
    nastolatków którzy głosowali na Kukiza w równej mierze można spotkać powody
    "bo jest katolikiem", "bo pogoni czarną mafię" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-06-11 15:34:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-11 o 10:14, Ergie pisze:
> [...]
    > dziej to bardziej działanie pod publiczkę. Kilki histeryków nazywa
    > "wyciekiem". To że ktoś opublikował materiały które zgodnie z procedurą

    No właśnie dla mnie to taka trochę mocno nadmuchana ta afera. Bo
    pomijając to, że ujawnione zostały dane osobowe kilku wpływowych osób,
    to cała reszta jest niczym innym jak złamaniem przepisu o publikacji
    otrzymanych materiałów. Więc tak naprawdę nie jest to ani żaden wyciek,
    ani nikt nie wiadomo jakiego trudu sobie nie musiał zadać, żeby te
    dokumenty zdobyć. Ot ktoś złamał prawo i to do czego miał bezproblemowy
    dostęp opublikował reszcie gawiedzi. Trochę dziwne dla mnie jest aż
    takie zamieszanie w tej sprawie, te wszystkie dymisje itp.
    Tu akurat też będę trochę bronił Seremeta - zdymisjonowała go Kopacz,
    ale w sumie za co? Za ogólną nieudolność działania prokuratury? To
    jeszcze mogę zrozumieć, ale nie mam wiedzy, aby w tym temacie oceniać.
    Za "wyciek" dokumentów? Totalnie bez sensu, bo prokuratura udostępniła
    je zgodnie z prawem. Co mieli zrobić skoro strony mają prawo do
    zapoznania się z dokumentacją i zrobienia ich fotokopii?

> [...]
    > nastolatków którzy głosowali na Kukiza w równej mierze można spotkać
    > powody "bo jest katolikiem", "bo pogoni czarną mafię" :-)

    Gorzej, że takie dyskusje i na tym poziomie, to niestety nie tylko u
    nastolatków, ale całkiem dorosłych osób...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-06-11 15:52:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 15:34:54 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > pomijając to, że ujawnione zostały dane osobowe kilku wpływowych osób,
    > to cała reszta jest niczym innym jak złamaniem przepisu o publikacji

    otoz to - seremet niewiele zawinil. Ale wyleciał. Zamiast dokladnie jak rok temu
    zastosowac stara spiewke "wazne kto nagrywał" teraz z dodatkiem "wazne kto
    udostepnił" i isc w zaparte tym razem polecialy głowy.
    One powinny poleciec rok temu. A tak kopaczowa wprowadzila chaos - kontrolowany?
    Wczesniejsze wybory?

    > Za "wyciek" dokumentów? Totalnie bez sensu, bo prokuratura udostępniła
    > je zgodnie z prawem. Co mieli zrobić skoro strony mają prawo do
    > zapoznania się z dokumentacją i zrobienia ich fotokopii?

    mozna sie czepiac troche prowadzenie sledztwa. W aktach nie powinny sie znalezc
    adresy agentow (w to miejsce daje sie adres komendy policji) itp. Ale to duperele -
    chodzi o wymiane seremeta.

    bo jest katolikiem co pogoni czarna mafie? :-)))
    wczesniejsze wybory mogly by byc na reke kukizowi jesli by zdarzyl zorganizowac
    struktury i kandydatow - wtedy program mozna oglosic ... po wyborach :)

    b.

  • 10. Data: 2015-06-11 16:46:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > "wazne kto udostepnił" i isc w zaparte tym razem > polecialy głowy.
    > One powinny poleciec rok temu. A tak kopaczowa wprowadzila chaos -

    Kopacz po prostu IMO spanikowała, a tarcia między frakcjami dopełniły obrazu
    chaosu.

    Jest też inna możliwość wcale nie taka nieprawdopodobna - zaczęło się
    układanie list - kto będzie wysoko zależy od Kopacz, Tuska i kilku tzw.
    "baronów" - to nigdy nie jest spokojny okres w żadnej partii.

    > Wczesniejsze wybory?

    Ktoś musiałby to poprzeć a sporo tych co zasiadają w ławach już wie, że w
    kolejnej kadencji ich tam nie będzie, więc marne szanse.

    > bo jest katolikiem co pogoni czarna mafie? :-)))

    Ja myślę że najlepiej oddaje to jeden z niedawnych sondaży gdzie na pytanie
    kto powinien rządzić do wyboru byli czołowi politycy wszystkich kolorów i
    dodatkowo pozycja "ktoś inny" i zdobyła największe uznanie ankietowanych :-)

    > wczesniejsze wybory mogly by byc na reke kukizowi jesli by zdarzyl
    > zorganizowac struktury i kandydatow - wtedy program mozna oglosic ... po
    > wyborach :)

    Program nie ma znaczenia on jest "kimś innym" - to już na starcie daje mu
    10-15% wśród młodych tak jak kiedyś Palikotowi.

    Ps. Lektura na wieczór:

    http://www.michalstopka.pl/polska-katastrofa-demogra
    ficzna-prognoza-demografii-gus-2014-a-2002-i-2007/
    http://www.michalstopka.pl/polska-potega-jak-niemcy-
    juz-jestesmy-eksporterem-netto/

    Polecam na spokojnie przeczytać - wprawdzie tytułu jak z brukowca, ale treść
    na wysokim poziomie i bardzo ładnie przedstawiona.

    I jeszcze bonus:

    http://www.michalstopka.pl/wynagrodzenia-30-do-2018r
    -czas-na-podwyzkezmiane-pracy/

    I to sprawia że ja ze spokojem czekam na jesienne wybory - nie ma znaczenia
    czy wygra Kukiz, Kaczyński, czy Kopacz gospodarki nie da się tak łatwo
    "zepsuć". Trzeba by Putina albo innego oszołoma a i tak zajęłoby to ładnych
    kilka lat. Dokładnie tak samo było 10 lat temu - tamte wybory tak samo jak
    te tegoroczne to nie wybór pomiędzy wzrostem a spadkiem gospodarczym, to nie
    wybór pomiędzy bezrobociem a podwyżkami pensji. To wybór jaką twarz ma mieć
    kolejnych kilka lat naszego wspólnego sukcesu. Bo sukces jest nieunikniony
    :-)

    Najzabawniejsze jest to że jak przykładowo wygra Kukiz i nawet jeśli nic nie
    zrobi to i tak będzie wzrost gospodarczy i spadek bezrobocia, a w
    konsekwencji po chwili szybki wzrost dzietności. I będzie mógł ogłosić że to
    dzięki jego polityce prorodzinnej :-)

    Pozdrawiam
    Ergie