  • 1. Data: 2015-06-09 12:38:09
    Temat: Zestaw hydroforowy - słabe ciśnienie
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Trochę znawców sprzętu ogrodowego też tu jest jak widzę.
    Mam prawie identyczny zestaw (jakieś kosmetyczne zmiany wprowadzili):
    http://www.leroymerlin.pl/nawadnianie/pompy-i-hydrof
    ory/hydrofory/hydrofor-ze-zbiornikiem-jgp6001cht-aqu
    acraft,p137970,l1825.html

    Na jesieni nie zdążyłem go schować przed pierwszym przymrozkiem i mróz
    rozsadził mi żeliwną obudowę, do której przykręca się wszystkie węże, a
    także jak się okazało pękł w środku plastikowy dyfuzor - jak to pani z
    serwisu tą część nazwała.
    Wymieniłem te podzespoły. Udało mi się w końcu doprowadzić do momentu,
    że pompa zassała wodę z ujęcia i mam ją w wężu. Ale...
    Ciśnienie wody jest zdecydowanie dużo słabsze niż było przed awarią. Do
    tego zamknięcie odpływu i otwarcie go po chwili nie powoduje
    zauważalnego przyrostu ciśnienia wody, który występował wcześniej.
    Tak samo zauważyłem, że wskaźnik ciśnienia nie przekracza 2 barów i tym
    samym pompa może pracować pół godziny, a i tak nie nabija zbiornika i
    ciśnienia.

    Na pompach nie znam się zupełnie. Doradźcie mi, na uszkodzenie czego
    wskazują powyższe objawy? Wirnik pompy? Czy coś z tym ciśnieniowym
    wyłącznikiem? Na moje to tylko wirnik mi do głowy przychodzi albo coś
    nie tak poskładałem... Bo tam wiele więcej elementów nie ma.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2015-06-09 23:48:47
    Temat: Re: Zestaw hydroforowy - słabe ciśnienie
    Od: dolniak <d...@g...com>

> [...]
    > wyłącznikiem? Na moje to tylko wirnik mi do głowy przychodzi albo coś
    > nie tak poskładałem... Bo tam wiele więcej elementów nie ma.

    Szczerze mówiąc ja też wróżką nie jestem.Objawy wskazują na zbyt duży
    luz między wirnikiem a obudową.Ale przyczyn luzu może być wiele.
    Niewlaściwe zlożenie też.A może coś na ssaniu sie przytkalo?
    Filtr jaki,albo smok?
    Nie ciągnie powietrza? moze jest drobna nieszczelność?
    Tak na szybko:najlepiej byloby podlączyc drugą,podobną pompę.
    Jeśli daje dobrze-to twoja pompa do remontu.
    Jeśli tak samo-to uklad ssania.
    Albo poziom wody bardzo opadl.

  • 3. Data: 2015-06-10 08:41:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 12:38:10 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > http://www.leroymerlin.pl/nawadnianie/pompy-i-hydrof
    ory/hydrofory/hydrofor-ze-zbiornikiem-jgp6001cht-aqu

    spróbuj odpowietrzyc jeszcze raz byle porzadnie

    b.