  • 1. Data: 2010-04-10 09:41:00
    Temat: Gdzie najlepiej umieścić gniazda do odkurzacza centralnego?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Powiedzcie z doświadczenia gdzie najlepiej umieścić gniazda do odkurzacza
    centralnego?

    Gdzie spisują się oki, spełaniją swoje zadania a gdzie są praktycznie nie
    uzywane.

    Pytam, bo widze że większość montuje na korytarzu, ale czy ciaganie ich za
    winkiel do pomieszczeń, przez jedne drzwi drugie itd. jest wygodne? czy nie
    niszczą się oscierznice?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-10 13:05:14
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Bartek wrote:
> [...]
    > ich za winkiel do pomieszczeń, przez jedne drzwi drugie itd. jest
    > wygodne? czy nie niszczą się oscierznice?

    Pytanie ogolne, czy takie cos -odkurzacz centralny - w ogole ma sens?
    W czym to jest lepsze od zwyklego odkurzacza, mzoe ktos poweidziec kto uzywa
    / uzywal?

    pzdr
    Tmek

  • 3. Data: 2010-04-10 13:22:59
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > winkiel do pomieszczeń, przez jedne drzwi drugie itd. jest wygodne? czy

    Jak już się bawić to na całego, w kazdym pomieszczeniu. IMO dawanie tylko
    na korytarzu to pozbawianie tego systemu głównej zalety czyli wygody.

  • 4. Data: 2010-04-10 13:37:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Kwi, 15:05, "Tmek" <g...@o...pl> wrote:

    > Pytanie ogolne, czy takie cos  -odkurzacz centralny - w ogole ma sens?
    > W czym to jest lepsze od zwyklego odkurzacza, mzoe ktos poweidziec kto uzywa
    > / uzywal?

    Mam instalacje i niedlugo bede montowal jednostke centralna. W czym
    lepsze? Huh..

    1. Duzo mocniejszy
    2. Cichy (mozesz odkurzac chocby w nocy)
    3. Caly kurz ktory przedostanie sie przez filtry wylatuje na zewnatrz
    4. Duzo wiekszy zasobnik na smieci
    5. Jedna rura (lekka! lzejsza od odkurzacza "zwyklego") odkurzasz za
    jednym zamachem cale pietro

    Nie wiem co jeszcze ale dla mnie same zalety. Instalacja to ~300 pln,
    jednostka centralna ok 2-2,5k pln.

    Ja mam trzy gniazda na kazdym pietrze - w mniejwiecej centralnym
    miejscu. Rura 9m dojde do kazdego zakamarka.

    Oscieznice sie nie niszcza - mozesz zalozyc na weza specjalne
    "futerko" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-04-10 13:39:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Kwi, 15:22, "na102" <g...@P...FM> wrote:

    > Jak już się bawić to na całego, w kazdym pomieszczeniu. IMO  dawanie tylko
    > na korytarzu to pozbawianie tego systemu głównej zalety czyli wygody.

    Od kiedy bieganie i przekladanie weza z gniazda do gniazda to
    wygoda ???? Gniazdo jedno na cale pietro + dodatkowe w garazu (do
    odkurzania samochodu) - u mnie nie trzeba bo jednostka bedzie w garazu
    a w niej samej jest dodatkowe gniazdo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-04-10 13:39:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Kwi, 15:37, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Ja mam trzy gniazda na kazdym pietrze - w mniejwiecej centralnym
    > miejscu. Rura 9m dojde do kazdego zakamarka.

    Zeby mnie ktos zle nie zrozumial - mam w sumie trzy gniazda, po jednym
    na pietro.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-04-10 14:41:06
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    >wygoda ???? Gniazdo jedno na cale pietro + dodatkowe w garazu (do
    >odkurzania samochodu) - u mnie nie trzeba bo jednostka bedzie w garazu

    W sumie też masz racje, wszystko zależy od zwyczaji panujących w domu, bo,
    jeżeli jedna osoba sprząta to jest tak jak mówisz, jeżeli każdy domownik
    sprząta swój pokój to już niekoniecznie, bo po co syn ma mi sie plątać pod
    nogami z wężem, jeżeli sprząta tylko swój pokój?.
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-04-10 21:25:07
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2010-04-10 11:41, Bartek pisze:
> [...]
    > winkiel do pomieszczeń, przez jedne drzwi drugie itd. jest wygodne? czy nie

    Witam

    Nie doradzę ci z doświadczenia bo jeszcze nie używam,
    narazie zrobiłem instalacje, u mnie jest tak:
    -salon,
    -kuchnia pod zlewem -szufelka - tam gdzie będzie kosz ze śmieciami,
    -garaż - do czyszczenia samochodu,
    -wiatrołap -szufelka w szafie wnękowej - jak się naniesie przy
    wchodzeniu do domu to łatwo posprzątać,
    - na górze dwa gniazdka tak, żeby wąż dostał do każdego zakamarka we
    wszystkich pomieszczeniach - również na strychu.

    Tak więc punktów wyszło mi 5, ale myślę, że podstawowy warunek, czyli
    wygoda użytkowania będzie spełniony.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-11 10:10:13
    Temat: Re: Gdzie najlepiej umiescic gniazda do odkurzacza centralnego?
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Zeby mnie ktos zle nie zrozumial - mam w sumie trzy gniazda, po jednym
    > na pietro.

    Ok, a co w sytuacji kiedy ta rura w scianie sie zapcha, jak z utrzymaniem
    tego w czystosci? Przeciez to sa o wiele dluzsze odcinki niz gora 2m weza do
    odkurzacza? Rure od odkurzacza mozna umyc w srodku, tu tego raczej nie.

    pzdro

  • 10. Data: 2010-04-11 11:14:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Kwi, 12:10, "Tmek" <g...@o...pl> wrote:

    > Ok, a co w sytuacji kiedy ta rura w scianie sie zapcha, jak z utrzymaniem
    > tego w czystosci? Przeciez to sa o wiele dluzsze odcinki niz gora 2m weza do

    Rura od zwyklego odkurzacza jest karbowana i ma duzo mniejsza srednice
    - ta z odkurzacza centralnego jest w srodku gladziutka (antystatyczna)
    i ma srednice fi50 (5cm). To kawal rury :) Nie widze mozliwosci jej
    zapchania. Cala instalacje ukladasz tak ze zalamania masz max 45 st.
    (gladkie luki), wszystkie zalamania sa lagodne.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.