  • 1. Data: 2010-04-12 07:01:03
    Temat: Re: Gdzie najlepiej umieścić gniazda do odkurzacza centralnego?
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Mam instalacje i niedlugo bede montowal jednostke centralna. W czym
    > lepsze? Huh..
    >
    > 1. Duzo mocniejszy
    > 2. Cichy (mozesz odkurzac chocby w nocy)
    > 3. Caly kurz ktory przedostanie sie przez filtry wylatuje na zewnatrz
    > 4. Duzo wiekszy zasobnik na smieci
    > 5. Jedna rura (lekka! lzejsza od odkurzacza "zwyklego") odkurzasz za
    > jednym zamachem cale pietro

    I tu tylko częściowo prawda, bo faktycznie jest jedna rura, ALE
    oczywiście musi być ale, jeśli tą rurą masz odkurzyć całe piętro to musi
    być odpowiednio długa a co za tym idzie ciężka i niewygodna, a jeśli
    będzie krótsza to co chwilę trzeba się przenosić i podłączać do innego
    gniazda - co wcale nie jest wygodne, lżej wyjąć już kabel od zwykłego
    odkurzacza.

    > Nie wiem co jeszcze ale dla mnie same zalety. Instalacja to ~300 pln,
    > jednostka centralna ok 2-2,5k pln.
    >
    > Ja mam trzy gniazda na kazdym pietrze - w mniejwiecej centralnym
    > miejscu. Rura 9m dojde do kazdego zakamarka.
    >
    > Oscieznice sie nie niszcza - mozesz zalozyc na weza specjalne
    > "futerko" ;)

    Gdybym mogła jeszcze raz wybierać, na pewno byłyby to dwa malutkie
    zwinne odkurzacze, każdy na piętrze, żeby nie nosić po schodach a nie
    jedna długa rura.
    Dużo łatwiej zwinąć kabel(wystarczy nacisnąć nogą, nawet nie trzeba się
    schylać) niż taką rurę. Zaraz pewnie odezwą się głosy krytykujące mnie,
    ale takie jest moje zdanie.

  • 2. Data: 2010-04-12 09:19:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Kwi, 09:01, marioz_fl <m...@o...eu> wrote:

    > I tu tylko częściowo prawda, bo faktycznie jest jedna rura, ALE
    > oczywiście musi być ale, jeśli tą rurą masz odkurzyć całe piętro to musi
    > być odpowiednio długa a co za tym idzie ciężka i niewygodna, a jeśli

    Jak rura moze byc niewygodna? Chwytasz koncowke i sprzatasz caly dom.
    Nie musisz nic nosic. No chyba ze skonczysz juz sprzatac - pytanie co
    jest ciezsze - stacjonarny odkurzacz, czy rura? To cienki plastik,
    lekki. Chyba lzejszy niz silnik w malym odkurzaczu. To jakis mit
    powtarzany przez "przeciwnikow" OC ;-)

    > będzie krótsza to co chwilę trzeba się przenosić i podłączać do innego
    > gniazda - co wcale nie jest wygodne, lżej wyjąć już kabel od zwykłego
    > odkurzacza.

    Haha. Dlaczego piszesz tylko o kablu, a przemilczasz temat
    przetaszczenia (tudziez przeciagniecia (i przy okazji np. porysowania
    nowego lakieru na parkiecie) zwyklego odkurzacza do drugiego
    pokoju ? :-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-04-12 13:30:16
    Od: marioz_fl <m...@o...eu>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > przetaszczenia (tudziez przeciagniecia (i przy okazji np. porysowania
    > nowego lakieru na parkiecie) zwyklego odkurzacza do drugiego
    Wydaje mi się, że dość często wypowiadasz się na forum, więc raczej nie
    siejesz nam tu cichej reklamy.
    Jestem zagorzałą przeciwniczką tak jak kiedyś byłam zwolenniczką.
    Zwolenniczką byłam do czasu dopóki nie zamontowałam sobie takiego u siebie.
    Poza tym wydaje mi się, że mam dosyć duże doświadczenie w tej sprawie.
    Jako studentka wyjeżdżałam za granicę i tam sprzątałam w różnych domach.
    Tam co prawda nikt nie miał centralnego odkurzacza więc mam taki u
    siebie. Ale przekonałam się, że na pewno nie kupię wielkich piorących
    (bo taki był w jednym z domów - wypasiony sprzęt - b. drogi ale też
    ciężki), najlepszy był malutki żółty firmy na E. wjechanie na kabel nie
    stanowiło żadnego problemu dla Niego.

  • 4. Data: 2010-04-12 14:26:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Kwi, 15:30, marioz_fl <m...@o...eu> wrote:

    > Wydaje mi si , e do cz sto wypowiadasz si na forum, wi c raczej nie
    > siejesz nam tu cichej reklamy.

    Z odkurzaczami nie mam kompletnie nic wspolnego poza uzywaniem od
    czasu do czasu ;-)

    > Jestem zagorza przeciwniczk tak jak kiedy by am zwolenniczk .
    > Zwolenniczk by am do czasu dop ki nie zamontowa am sobie takiego u siebie.
    > Poza tym wydaje mi si , e mam dosy du e do wiadczenie w tej sprawie.
    > Jako studentka wyje d a am za granic i tam sprz ta am w r nych domach.
    >    Tam co prawda nikt nie mia centralnego odkurzacza wi c mam taki u
    > siebie. Ale przekona am si , e na pewno nie kupi wielkich pior cych
    > (bo taki by w jednym z dom w - wypasiony sprz t - b. drogi ale te
    > ci ki), najlepszy by malutki ty firmy na E. wjechanie na kabel nie
    > stanowi o adnego problemu dla Niego.

    Moze poprostu jestes chucherko ktoremu sprawia problem ciaganie
    dlugiego weza ;-) Mi tam ciaganie zwyklego odkurzacza za soba z niczym
    milym sie nie kojarzy - ciagle tylko obijanie o meble i rozne
    akrobacje przy mocniejszym szarpnieciu i napotkaniu na przeszkode ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.