  • 1. Data: 2014-12-27 20:35:09
    Temat: Gorąca prężarka w pompie ciepła
    Od: k...@g...com

    Czy jeśli w układzie będzie mało czynnika to sprężarka będzie się grzała? Temperatury
    w układzie. Temperatura powietrza zasysanego +9, temperatura po schłodzeniu -2,
    temperatura chłodnicy +47, temperatura sprężarki +105 stopni.

  • 2. Data: 2014-12-27 22:12:45
    Temat: Re: Gorąca prężarka w pompie ciepła
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-12-27 o 20:35, k...@g...com pisze:
> [...]
    schłodzeniu -2, temperatura chłodnicy +47, temperatura sprężarki +105 stopni.

    Nie jestem znawcą w tym temacie, ale jak u mnie w firmie wywalało
    bezpiecznik nadmiarowo prądowy od klimy, to okazało się, że w układzie
    było mało czynnika (nieszczelność). Po dobiciu jest ok. To by znaczyło,
    że sprężarka dostaje po dupie i może się grzać.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2014-12-27 22:29:28
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > grzała? Temperatury w układzie. Temperatura powietrza zasysanego +9,
    > temperatura po schłodzeniu -2, temperatura chłodnicy +47,

    jezeli jest mało to się nie zatrzymuje i nie ma czasu ostygnąć
    gorzej że razem z czynnikiem może zniknąć olej
    sprawdź jak często się wyłącza i na jakie czasy bo po tym jest
    najłatwiej stwierdzić

  • 4. Data: 2014-12-27 23:15:43
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 22:29:34 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > jezeli jest mało to się nie zatrzymuje i nie ma czasu ostygnąć
    > gorzej że razem z czynnikiem może zniknąć olej
    > sprawdź jak często się wyłącza i na jakie czasy bo po tym jest
    > najłatwiej stwierdzić

    Termik jeszcze nie wyłącza, ale zauważyłem że trochę gorzej niż w zeszłym roku
    grzeje. Nigdy nie mierzyłem temperatury sprężarki. Te trochę ponad 100 stopni według
    mnie to za dużo. Olej nie miał jak uciec bo by było widać.

  • 5. Data: 2014-12-30 10:58:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 grudnia 2014 20:35:10 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    schłodzeniu -2, temperatura chłodnicy +47, temperatura sprężarki +105 stopni.

    W ukladach chlodniczych temperatury niewiele mowia - podstawa to cisnienia,
    a tych nie podales :) 100 stopni to IMHO za duzo - moja sprezarka przy mocy
    8kW chlodniczej osiaga max 70*C przy grzaniu CWU czyli wtedy kiedy jest
    najbardziej wysilona.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-12-30 18:18:33
    Od: k...@g...com

    Trzeba czytać instrukcje obsługi, a tam jest napisane że temperatura pracującej
    sprężarki mieści się w granicach 70-125oC.

  • 7. Data: 2014-12-30 20:54:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 18:18:34 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Trzeba czytać instrukcje obsługi, a tam jest napisane że temperatura pracującej
    sprężarki mieści się w granicach 70-125oC.

    Ta Adam ma spierdzielona swoją PC skoro u niego maks to 70stC
    Adam wzywaj serwis;)

  • 8. Data: 2014-12-30 22:09:57
    Od: k...@g...com

    Oczywiście mityczny Adam ma rację, a producenci w instrukcjach wypisują dyrdymały...

  • 9. Data: 2014-12-30 22:12:14
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 22:09:58 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Oczywiście mityczny Adam ma rację, a producenci w instrukcjach wypisują
    dyrdymały...

    Nie wiem czy Adam ma rację ale czuję że gorzej grzeje.

  • 10. Data: 2014-12-31 10:39:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    napisał:
    > Oczywiście mityczny Adam ma rację, a producenci w instrukcjach wypisują
    dyrdymały...

    Akurat przed swietami siedzialem nad moja PC bo zaczela lekko swirowac (przy
    grzaniu CWU zaczynala pobierac za duzo pradu), mam ja calutka opomiarowana
    - lacznie z temperatura samej sprezarki w gornej i dolnej czesci. Siedzialem
    tez na telefonie z szefem Ecopolu ktory takie instalacje ma w jednym paluszku
    (sam wyprodukowal tych pomp juz tysiace sztuk) i doskonale wiem jaka
    powinna byc temperatura sprezarki - JAK NAJNIZSZA :) Powyzej 120stC olej
    traci wlasciwosci smarujace i zaciera sie sprezarka. U mnie przy grzaniu GZ
    do 30stC sprezarka ma max 55stC, przy grzaniu CWU w szczycie dochodzi do
    70stC.

    Problemem u mnie okazal sie zasyfiony wymiennik GZ - zalatwily go tlenki
    zelaza z mojego bufora :) Plukanie rozwiazalo problem :)

    PS. Nie jestem mityczny tylko terazniejszy :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.